Hoe krijg ik deze wond weer dicht?

S
Sylvie1305 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, mijn kat is geopereerd aan een grote open wond, maar de volgende dag lieten de hechtingen al los. Er kwamen flinke bloedingen, dus ik ben toen direct teruggegaan naar de dierenarts. Die heeft er toen nietjes in gezet, maar ook die bleven niet zitten. Nu zit ik dus met een kat waarvan de wond maar voor de helft geneest... Je moet weten dat de wond meer dan 10 cm lang is en op een best wel lastige plek zit.

Het begin van de wond gaat de goede kant op (ongeveer 5 cm is genezen), maar de rest totaal niet. Er zit een gapend gat bij het gewricht achter de poot, dus elke keer als hij zijn poot beweegt, trekt dat aan de wond waardoor het maar niet geneest!! Is er een manier om deze wond eindelijk eens goed dicht te krijgen? Zeker omdat ik al circa 320 € voor dit alles heb betaald...

Met een foto begrijpen jullie mijn bezorgdheid waarschijnlijk beter 😕😕

Hoe krijg ik deze wond weer dicht?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

38 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier is hij voor dit alles! 😊

Echt een snoetje om te kussen, wat een schatje is het toch!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Jeetje, nou lekker dan, wat een stress!!!!!!

Eh, waar hebben die dierenartsen bij jou eigenlijk leren hechten? Nee serieus, hier word je echt moedeloos van!!

Probeer echt nog een keer van dierenarts te wisselen, je moet er uiteindelijk toch wel eentje vinden die zijn vak wél verstaat!

Die antibioticaspuit voor 14 dagen voorkomt echt niet dat de wond gaat ontsteken of dat er troep in komt. Wat een prutsers zijn het ook, die dierenartsen die alleen maar op je geld uit zijn!

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Het is een jonge kat, hij is 1 jaar en 8 maanden en hij is zijn leven niet bepaald goed begonnen (op straat gevonden toen hij een maand of 3, 4 was, graatmager, wormen enz.). Maar inmiddels is het een flinke, stevige kater, dus ik hoop dat ik er weer voor kan zorgen dat zijn leven beter wordt. Eén ding is in ieder geval zeker: ik laat hem er niet zo bij zitten!!!

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Oké, bedankt voor jullie advies!

Dit is al de tweede dierenarts die ik voor mijn kat zie 😅 De eerste was degene die hem afgelopen zaterdag als eerste bij de spoed heeft geholpen na zijn verwonding. Ze heeft de operatie gedaan, de hechtingen, enz. Maandag had ik weer een andere spoeddierenarts en die heeft de nietjes gezet en een antibioticaprik voor 14 dagen gegeven. Twee verschillende dierenartsen en geen enkele verbetering. En het ergste is dat ze voor dit 'slechte werk' in totaal 320 euro hebben gerekend, terwijl mijn kat er twee dagen later zó aan toe is...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Sylvie, hoi Ulalie en Titejava 🙂 Ik wil ook even mijn steentje bijdragen: nare wond op een rotplek ÉN een slechte dierenarts die niet fatsoenlijk kan hechten! Ik heb het zelf meegemaakt met een arts die vooral vee deed en het oog van een kat hechtte met materiaal dat wel touw leek. 😔 Ook een poes, uit de tijd dat halsbandjes nog geen veiligheidssluiting hadden: ze had haar voorpoot door het bandje gewurmd, waardoor de huid achter het gewricht over meer dan 10 cm was 'doorgezaagd' (is dat niet wat er bij jouw kat is gebeurd?). De eerste operatie door de vervanger mislukte – de hechtingen hielden niet – en de hoofdarts heeft alles opnieuw gedaan met hele fijne steekjes, een stuk of 12 à 15, plus een kraag. Pff! Ik weet het nog goed, ook al is het lang geleden. Je zou echt van dierenarts moeten veranderen. Liza

Hoi Lyzza, leuk om je weer te zien! 👌

Je hebt het gras voor mijn voeten weggemaaid lol, ik wilde net hetzelfde zeggen over die dierenarts. Ik heb het ook meegemaakt met Java; de dierenarts had haar gehecht, maar de boel sprong weer open. Ik ben met m'n meisje teruggegaan naar de praktijk en hij gaf míj de schuld, terwijl ik nog zei dat ze echt niet bewogen had. Hij greep Java vast, smeet haar op de tafel als een zak vuil, pakte de tacker en klak klak!!

De arme schat snapte er niks van en gilde het uit. Ik heb me toen maar ingehouden en gewacht tot de nietjes eruit mochten, maar daarna ben ik direct naar een andere dierenarts gegaan!

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Ulalie

Echt bizar hoeveel dierenartsen er een potje van maken!

Ik vind dat het wel erg vaak gebeurt... en dat terwijl de studie toch lang en pittig is, in principe.

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Sylvie, hoi Ulalie en Titejava 🙂

Ik doe ook even een duit in het zakje: een lelijke wond op een lastige plek ÉN een slechte dierenarts die niet fatsoenlijk kan hechten!

Ik heb het ook meegemaakt met een dierenarts die vooral met vee werkte, zoals koeien en paarden, en die het oog van een kat zowat met touw had gehecht. 😔

Ook met een poes, nog uit de tijd dat er geen veiligheidshalsbandjes waren: ze had haar voorpoot door de halsband gestoken, waardoor die meer dan 10 cm in de huid achter haar gewricht had 'gezaagd' (zou dat niet ook bij jouw kat gebeurd kunnen zijn?).

De eerste operatie door de vervanger mislukte – de hechtingen hielden niet – en alles werd opnieuw gedaan door de hoofddierenarts, met hele fijne steekjes, een stuk of 12 à 15 + een kap. Oef! Ik weet het nog goed, ook al is het lang geleden.

Je zou echt van dierenarts moeten veranderen.

Liza

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ah oké, dan moet het bijna wel een probleem zijn met het weefsel dat niet goed dichtgroeit, of de dierenarts heeft de hechtingen gewoon niet goed gezet. Je zou misschien van dierenarts moeten wisselen als dat kan, want dit is inderdaad wel heel erg vervelend allemaal.
    Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Als hij nou nog een beetje gek deed... Maar dat is verre van het geval. Al een week lang doet hij precies hetzelfde: slapen, eten, drinken en zijn behoefte doen, elke dag weer hetzelfde. Hij gaat ook niet naar buiten, springt niet op de meubels, rent niet, niks... Dus ja.

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 38

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!