Hoe herken je een kruising met een Noorse boskat?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Laten we zeggen dat kruisingen best zeldzaam zijn, zeker met een ras als de Noorse boskat. Als je kruisingen ziet, zijn dat vaak de meer voorkomende rassen, zoals een kruising met een Pers, Heilige Birmaan, Maine Coon of Angora... Dat zijn namelijk rassen die veel mensen hebben, dus de kans is groter dat je een gewone huiskat vindt die met zo'n ras is gekruist. De Noorse boskat heeft daarentegen lang niet iedereen; ik weet zelfs zeker dat sommige mensen het ras niet eens kennen. Ik betwijfel dus of jouw kat een kruising is met dit ras. Wel heb ik weleens een gewone huiskat gezien die heel erg leek op een Siamees of Oosterse kat, met een heel smal kopje en behoorlijk grote oren, maar goed, dat zie je niet vaak.
ik woon in Zwitserland en fokkers steriliseren hier over het algemeen niet, mijn moeder heeft bijvoorbeeld een Noorse boskat die ook niet gesteriliseerd is
verder maakt het me niet echt uit hoor, maar ik was gewoon nieuwsgierig ;-) toch bedankt voor de info
Die kans is vrij klein. Niet veel mensen hebben een raskat, en degenen die er wel een hebben, laten ze niet buiten rondzwerven om zich voort te planten met een HTK-kat.
Daarnaast worden veel katten van een fokker al met 3 maanden gecastreerd door de fokker zelf :)
In ieder geval is hij echt een schatje :)
Je kat is een gewone huis-tuin-en-keukenkat. Zo'n kat kan langharig of kortharig zijn, en wit, zwart, grijs...
Kortom, een langharige kat die niet bij een fokker vandaan komt en geen stamboom heeft, kan geen Maine Coon of Noorse Boskat zijn. Net zoals een grijze (blauwe) kat geen Chartreux is als hij niet van een fokker komt.
En ja, het is heel goed mogelijk en volkomen normaal dat je kat wat meer haar tussen zijn teentjes heeft.
15 reacties van 15
- 🐱 Katten vervoeren: eindelijk een einde aan het gedoe met de transportmand?
- Met mijn kat in de cabine vliegen