Hoi allemaal,
Mijn man en ik zijn net verhuisd. Onze kat had eerst een tuin en was 's nachts altijd aan het jagen, om overdag lekker binnen te slapen.
We hebben er alles aan gedaan om een appartement met tuin te vinden, maar dat is helaas niet gelukt. Nu wonen we in een groter, rustig appartement met een groot terras dat uitkijkt op tuinen met veel bomen.
Vanaf het begin van de voorbereidingen hebben we Feliway gebruikt voor onze gecastreerde kater van 2,5 jaar. Ook in het nieuwe appartement hangt het overal.
We hebben nu al drie nachten geen oog dichtgedaan. Hij krijst de hele boel bij elkaar, echt niet normaal. Van dat gemiauw zou iedereen gek worden. Hij eist dat hij het terras op mag.
Ik heb hem erop gelaten. De volgende avond was het weer hetzelfde liedje. En gisterochtend is hij van de eerste verdieping gesprongen, zo op de muur van de onderburen. Hij ging er meteen vandoor over de muren. Toen hij terug wilde, lukte dat natuurlijk niet. Mijn man moest een ladder pakken en door het struikgewas achter een supermarkt ploeteren om hem weer te pakken te krijgen.
We hebben speeltjes voor hem gekocht, kattenkruid, een tuigje... ik ben zelfs met hem gaan wandelen in het bos. Dat vond hij trouwens geweldig. Hij heeft ook van die speciale houten klimmeubels aan de muur.
We hebben de dierenarts om een kalmeringsmiddel gevraagd. Het middel dat lang zou moeten werken, hielp eigenlijk alleen de nacht door. En elke drie uur begon hij weer te schreeuwen. Maar goed... we hebben tenminste een béétje kunnen slapen.
Vanochtend... heeft mijn man het terras weer opengedaan. En hij is wéér gesprongen. Alleen zijn we pas om 16:00 uur weer thuis vandaag.
Hij is echt ONHOUDBAAR geworden. Ik vraag me af of hij wel gelukkig is. We doen echt alles voor hem, maar dit trek ik niet langer.
Ik moet binnenkort een zwaar medisch traject in en ik heb mijn rust hard nodig. Die krijg ik nu totaal niet.
Hebben jullie tips? Denken jullie dat we hem beter aan verantwoordelijke mensen met een tuin kunnen geven?
Mijn man en ik zitten er helemaal doorheen en we zijn echt ongelukkig zo. De band met onze kat is momenteel ook niet best.
Bedankt voor het lezen.