Gesteriliseerde poes, MAAR!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Oké, bedankt voor al jullie informatie.
Ik ga inderdaad proberen uit te zoeken van wie die kat is en gezien zijn gedrag is hij vast niet gecastreerd.
Omdat ik overdag het raam open laat staan voor Joy'S zodat ze naar binnen en buiten kan wanneer ze maar wil, vroeg ik me af of die kater ook naar binnen zou kunnen komen.
Maar ik denk het eigenlijk niet, want ze bewaakt haar territorium best goed. En ze is liever binnen dan buiten.
Ik hou het in de gaten en 's avonds jaag ik hem rustig weg om hem te laten merken dat hij niet welkom is.
Bedankt allemaal en bedankt voor deze fijne site met zulke snelle reacties dankzij jullie.
Isabelle en Joy'S 🥰😻
Ik moet ineens denken aan iets wat ik een paar jaar geleden meemaakte, wat misschien ook jouw situatie verklaart:
Een kater 'op jacht', oftewel op zoek naar een vrouwtje, hing constant rond bij mijn slaapkamerraam op de eerste verdieping (er zat een afdakje onder waardoor hij er makkelijk bij kon).
Dat kenmerkende schorre mauwen en sproeien tegen de ramen aan de buitenkant, en ook bij de voordeur.
Het bleek een jonge kater van een buurvrouw te zijn, die binnenkort gecastreerd zou worden (de kat dan hè 👌).
Eigenlijk was hij nog een groentje en wist hij niet zo goed wat hij precies moest doen.
Omdat er geen vruchtbare poes in de buurt was, probeerde hij het maar bij mijn gesteriliseerde Siamees (misschien werkte zijn neus niet zo goed?).
Stelt dit je gerust?
Zoek eens uit van wie die kat is.
Stel dat die kater haar zou willen dekken, dan laat ze dat sowieso eerst niet toe. En mocht het hem toch lukken, dan loopt ze geen risico om bevrucht te raken omdat ze gesteriliseerd is... en als je dierenarts de operatie heeft verpest, kun je hem altijd nog aanklagen.😈
Er moet wel een andere poes bij je in de buurt zijn die niet geholpen is en wél krols is.
Bedankt voor je reactie.
Maar Joy's gaat overdag naar buiten wanneer ze maar wil en die kat of poes (al heb ik het idee dat het een dikke kater is) komt hier elke avond en nacht langs en zit dan echt te miauwen alsof-ie krols is. Ik heb hem vannacht weer moeten laten schrikken zodat hij weg zou gaan.
Ik begrijp de situatie niet zo goed, aangezien die van mij gesteriliseerd is.
Vandaar mijn vraag: als ze elkaar overdag zien, kunnen ze dan alsnog met elkaar paren?
5 reacties van 5