Geïrriteerde tepel

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn kleine Nova van ongeveer 7-8 maanden oud is afgelopen dinsdag 4 april 2017 gesteriliseerd.

Qua gedrag is ze goed hersteld en de dierenarts had een verband aangelegd dat tot nu toe prima bleef zitten. Alleen is dat verband nu aan de boven- en onderkant bij haar buik wat gaan krullen, waardoor haar tepels (die voor de operatie geschoren zijn) blootliggen. Nu merkte ik dat ze constant aan één tepel likt die rood en licht geïrriteerd is.

Ik ben even snel bij mijn dierenarts langsgegaan (zonder mijn kat). Hij maakte zich niet echt zorgen en gaf me een Dermidine-spray (een ontsmettende spray) mee om twee keer per dag op de plek te spuiten.

Hebben meer mensen dit meegemaakt na een sterilisatie? Zou het komen doordat ze op die plek geschoren is en daardoor fanatiek is gaan likken? Zal de spray helpen om alles weer rustig te krijgen?

Ik voeg even een klein schetsje toe (niet lachen hoor :) ), maar ik ben nogal gek met mijn kat en wil alleen het beste voor haar!

Bedankt voor het lezen

Geïrriteerde tepel

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of een dierenarts kan bij je langskomen, dat is ook prima. Er moet wel echt even eentje naar kijken als het na het ontsmetten niet beter gaat.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gezien de jonge leeftijd kun je hem/haar beter even laten nakijken.

Ontsmet de wond met gele Betadine.

Vertaald Frans
    E
    Eden ewa Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

In mijn geval gaat het om mijn kitten. Het is ook een vrouwtje, maar ze is pas 3 maanden oud. Ik merkte dat ze de hele tijd aan een van haar tepels zit te likken. In het begin leek er niets aan de hand, maar toen ik met haar speelde, voelde ik iets hards bij haar buikje. En nu zie ik dat ze naast die rode, harde tepel ook een soort wondjes heeft. Moet ik met haar naar de dierenarts? Of kan ik vragen of er eentje aan huis komt? De dierenarts is echt superver weg en ik heb geen vervoer, en ik ben bang dat het iets ernstigs is.

Vertaald Frans
    Lapine-Noir
    Lapine-noir Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn poes na haar sterilisatie van een paar dagen geleden. Ik zag net een rode tepel (volgens mij is het er maar eentje), het ziet er een beetje uit alsof het wondje op de rode tepel is opgedroogd. Ik vroeg me af of het erg is als je geen middel gebruikt om het te ontsmetten?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor je geruststellende reactie!

Ik heb net voor de eerste keer gespoten, wat niet zonder slag of stoot ging, maar ze probeerde in elk geval te likken en stopte er meteen mee.

De geur schrikt haar af, dus ik ga braaf twee keer per dag sprayen in de hoop dat het rustiger wordt.

Op donderdag 20 april worden de hechtingen van de sterilisatie verwijderd en dan vraag ik de dierenarts meteen even om te checken of alles goed gaat.

Nogmaals bedankt en een fijne avond!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Inderdaad, niets om je zorgen over te maken. Zoals je zelf al schreef, kan het scheren een lichte ontsteking hebben veroorzaakt. Tijdens het scheren voor de sterilisatie kan de tondeuse over de tepels wat irritatie of kleine wondjes veroorzaken, wat dan weer tot een ontsteking leidt. Het gevolg is dat ze eraan gaat likken.

Bovendien is de irritatie volgens je tekening maar bij één tepel te zien. Het is dus heel waarschijnlijk dat dit echt door het scheren komt.

Geen zorgen dus. Blijf de Dermidine goed aanbrengen; dit ontsmettingsmiddel voorkomt bacteriële infecties.

Ik hoop dat dit je vragen beantwoordt. Nog een fijne avond!

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!