Geïrriteerde tepel

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn kleine Nova van ongeveer 7-8 maanden oud is afgelopen dinsdag 4 april 2017 gesteriliseerd.

Qua gedrag is ze goed hersteld en de dierenarts had een verband aangelegd dat tot nu toe prima bleef zitten. Alleen is dat verband nu aan de boven- en onderkant bij haar buik wat gaan krullen, waardoor haar tepels (die voor de operatie geschoren zijn) blootliggen. Nu merkte ik dat ze constant aan één tepel likt die rood en licht geïrriteerd is.

Ik ben even snel bij mijn dierenarts langsgegaan (zonder mijn kat). Hij maakte zich niet echt zorgen en gaf me een Dermidine-spray (een ontsmettende spray) mee om twee keer per dag op de plek te spuiten.

Hebben meer mensen dit meegemaakt na een sterilisatie? Zou het komen doordat ze op die plek geschoren is en daardoor fanatiek is gaan likken? Zal de spray helpen om alles weer rustig te krijgen?

Ik voeg even een klein schetsje toe (niet lachen hoor :) ), maar ik ben nogal gek met mijn kat en wil alleen het beste voor haar!

Bedankt voor het lezen

Geïrriteerde tepel

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of een dierenarts kan bij je langskomen, dat is ook prima. Er moet wel echt even eentje naar kijken als het na het ontsmetten niet beter gaat.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren