Goedenavond,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met katten die een rompertje (medical pet shirt) moesten dragen.
Om het kort te maken: Kiri is op dinsdag 30/10 gesteriliseerd. Maar ze was niet bepaald braaf en heeft veel aan haar litteken gelikt, waardoor ze zelfs een paar hechtingen heeft losgetrokken.
Gisteren ben ik dus weer met haar naar de dierenarts gegaan. Mevrouw kreeg de volledige behandeling: een ontstekingsremmende prik (er zit een bultje onder het litteken), de hechtingen zijn verwijderd, er zijn nu nietjes geplaatst en... ze heeft een rompertje aan. Ook moet ik haar insmeren met een herstellende zalf.
Ik zag nogal tegen dat rompertje op, maar tot mijn grote vreugde eet en drinkt Kiri gewoon normaal en is ze nog steeds zindelijk.
Ze is alleen erg lusteloos. Ze speelt bijna niet en slaapt ontzettend veel. Ook schudt ze veel met haar hele lijf en haar pootjes één voor één, en dat doet ze pas sinds ze dat ding aan heeft.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ze moet het rompertje in ieder geval tot zaterdagochtend aanhouden (het liefst tot maandag, maar ik denk niet dat ik dat volhoud...).