Gedrag van de kat met een rompertje

Kirikiri
Kirikiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met katten die een rompertje (medical pet shirt) moesten dragen.

Om het kort te maken: Kiri is op dinsdag 30/10 gesteriliseerd. Maar ze was niet bepaald braaf en heeft veel aan haar litteken gelikt, waardoor ze zelfs een paar hechtingen heeft losgetrokken.

Gisteren ben ik dus weer met haar naar de dierenarts gegaan. Mevrouw kreeg de volledige behandeling: een ontstekingsremmende prik (er zit een bultje onder het litteken), de hechtingen zijn verwijderd, er zijn nu nietjes geplaatst en... ze heeft een rompertje aan. Ook moet ik haar insmeren met een herstellende zalf.

Ik zag nogal tegen dat rompertje op, maar tot mijn grote vreugde eet en drinkt Kiri gewoon normaal en is ze nog steeds zindelijk.

Ze is alleen erg lusteloos. Ze speelt bijna niet en slaapt ontzettend veel. Ook schudt ze veel met haar hele lijf en haar pootjes één voor één, en dat doet ze pas sinds ze dat ding aan heeft.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ze moet het rompertje in ieder geval tot zaterdagochtend aanhouden (het liefst tot maandag, maar ik denk niet dat ik dat volhoud...).

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Laurena44 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb zelf ook wat probleempjes. Mijn poes is afgelopen vrijdag 30 april geopereerd omdat ze een ontsteking aan haar melkklieren had door de kittens die een week daarvoor waren geboren. Ze hebben toen twee tepels bij haar verwijderd. Ik moet de kleintjes nu dus met de fles voeden.

De volgende dag ben ik haar weer gaan ophalen, met een beschermkraag die de dierenarts had meegegeven voor het geval dat.

Ze zat aan haar hechtingen te trekken, dus ik heb haar die kraag omgedaan, maar ze kreeg hem steeds af.

Gisteren, maandag 3 mei, ben ik met haar teruggegaan voor controle van de hechtingen. Ik heb uitgelegd dat ze eraan likte en trok, dus hebben ze me een medisch rompertje gegeven. Ze liet hem makkelijk aantrekken, maar sindsdien beweegt ze nauwelijks meer. Ze speelt niet, ze eet gelukkig wel en is gewoon zindelijk, maar ze is totaal niet meer zo actief als voorheen.

Als ik de kleintjes voer, komt ze ze nog wel wassen, maar sinds ze dat rompertje aanheeft, is ze echt aan het mokken. Het breekt mijn hart.

Aanstaande vrijdag hebben we weer een controleafspraak.

Denken jullie dat er iets mis is met haar?

Bedankt voor jullie reacties, ik voeg wat foto's toe!!

Vertaald Frans
    R
    Rosenoire52 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb een kat van 6 maanden die vandaag is gesteriliseerd, maar ze krijgt haar rompertje steeds uit. Ik heb het nu dichtgenaaid zodat ze het niet meer uit kan trekken en ik vroeg me af of ik daar goed aan heb gedaan, of hoe ik ervoor kan zorgen dat ze het voortaan niet meer uitkrijgt. Fijne dag!

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Deze kleine dondersteen was vast flink beledigd dat ze een rompertje aan moest, vandaar dat heftige geschud met haar pootjes! Dat ze daarna wat sloom was, is heel begrijpelijk; een sterilisatie bij een vrouwtje is toch een stuk zwaarder dan bij een mannetje, die vaak dezelfde dag alweer lekker aan het spelen zijn. Ik zie dat de laatste berichten goed zijn, gelukkig maar!

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Rapporteren

@tityswood

Bedankt voor je reactie. De kleine is inderdaad een stuk levendiger vanochtend! Ze is nog niet echt aan het rondrennen, maar ze doet wel alweer lekker gek. Ik ben echt gerustgesteld!

Vertaald Frans
    Tityswood
    Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, als ik jou was zou ik eerst even contact opnemen met de dierenarts voordat je hem uitdoet. Als de dierenarts wil dat je kat een rompertje draagt, dan is dat met een reden. Omdat ontstekingsremmers een dier behoorlijk suf kunnen maken, zou het me niets verbazen als dat het gewoon is en het rompertje er niets mee te maken heeft!

Vertaald Frans
    Kirikiri
    Rapporteren

Bedankt mandy voor je reactie.

De dierenarts heeft het bij haar omgedaan. Ik ga het morgenochtend weghalen, want ze was vanochtend nog steeds niet echt levendig :( ze rent niet, ze speelt niet :( ik vind het zo erg om haar zo te zien!

Vertaald Frans
    Mandy1
    Mandy1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Is dat een zelfgemaakt rompertje of heb je die bij de dierenarts gekocht?

Ik heb een kater die een operatie heeft gehad boven een voorpoot (flink litteken) en omdat ik hem geen kap om wilde doen, heb ik hem in het begin een babyhemdje in maatje 'newborn' aangetrokken.

Hij accepteerde het prima.

Dat zou voor je poes ook geen probleem moeten zijn, het is een stuk minder irritant dan zo'n kap.

Houd het natuurlijk wel nog even in de gaten.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!