Gedrag kat na narcose

P
Princessexpanpan Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn katten zijn vanochtend opgenomen in de kliniek voor bloedonderzoek, een wasbeurt en een infuus omdat ze in contact zijn gekomen met permethrine.

De bloeduitslagen waren goed en ik heb ze net weer opgehaald. Ze zijn echt nog helemaal van de kaart. De kater iets minder dan het vrouwtje, waarschijnlijk omdat zij wat lichter is.

Ze lopen heel langzaam en wankelen een beetje. Af en toe hebben ze hun bekje een beetje open en al hun bewegingen gaan in slow-motion.

Is dit normaal?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

17 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • P
    Rapporteren

Het mannetje is een echte lekkerbek en wilde wat eten. Ik heb hem 6 à 7 brokjes gegeven die ik meng met Zylkène (sinds een paar dagen), dat had de dierenarts voorgeschreven. Hij heeft het hartstikke goed opgegeten en zelfs het poeder opgelikt!

Rond een uur of 21:00 geef ik ze hun normale portie als ze willen, samen met de medicijnen voor de nieren die eerder zijn voorgeschreven als voorzorg.

Nu liggen ze lekker op bed, gordijnen open, te genieten van het zonnetje.

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Hoe bedoel je, ze horen mopperen? Of er een geluid uit hun bek komt als die open is?

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, met de bek open is een van de symptomen na de narcose. Zolang je ze niet hoort 'reutelen' bij het ademhalen, is er niets aan de hand.

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Oké, ze hebben een drinkfontein in de woonkamer en ik ben bij ze

, ik hou ze goed in de gaten.

Dat ze hun bekje af en toe een beetje open hebben,

is dat normaal?

Ze beginnen al op de tafels en de verwarming te klimmen... en de kleine is net naar de bak gegaan voor een

plasje

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Wacht even tot morgen om te zien of alles weer bij het oude is. Let wel op: houd ze goed in de gaten als ze drinken. Omdat ze nog een beetje suf zijn van de narcose, kunnen ze met hun kopje in het water vallen, met gevaar voor verdrinking. Een dierenarts heeft me ooit uitgelegd dat je daar echt goed op moet letten. Als ze zich morgen nog steeds niet normaal gedragen, moet de dierenarts ze misschien een tegenprikje geven om de narcose te neutraliseren (ik heb dat ook eens meegemaakt, de kat knapte daarna veel sneller op).

Vertaald Frans
    P
    Rapporteren

Bedankt,

En af en toe hebben ze hun bek een beetje open, is dat ook normaal?

Vertaald Frans
    M
    Mahaât Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het is heel normaal dat ze nog een beetje van de kaart zijn na een narcose. Meestal zijn ze binnen 24 uur wel weer de oude. Zorg er gewoon even voor dat ze lekker warm binnen blijven en rustig kunnen bijkomen.

Vertaald Frans
  • 17 reacties van 17

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!