Gedrag kat na narcose
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik ben gisteren met mijn kat naar de dierenarts geweest, hij heeft blaasgruis. Hij is onder narcose gebracht voor een echo, maar sindsdien eet hij bijna niks en drinkt hij ook bijna niet. Hij is echt helemaal slap en lusteloos.
@princessexpanpan
Ik bemoei me waarschijnlijk met zaken die me niet aangaan en wat ik ga schrijven is een beetje 'psychologie van de koude grond'. Mijn dochter is 24, dus ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik 'je' zeg.
Als ik je verschillende topics zo lees, krijg ik het gevoel dat je de behoefte hebt om overal controle over te hebben, alles perfect te doen, alles te begrijpen en alles te beheersen. Maar die drang naar controle is doorgeslagen, waardoor je de gezondheid van je katten in gevaar brengt, en trouwens ook die van jezelf.
Tegelijkertijd twijfel je ook aan je eigen acties en heb je constant bevestiging nodig.
Je bent angstig, bijna paranoïde zelfs. Dat gaat je leven verpesten of in een depressie eindigen als je niet leert om de boel te relativeren. De huidige situatie en de lockdown versterken dit gevoel waarschijnlijk enorm.
Als je denkt dat ik gelijk heb, praat hier dan eens over met je huisarts. Doe het voor het geluk en de veiligheid van je thuis, je katten en je toekomstige kinderen, maar doe het vooral voor jezelf.
😘
- Het zichtbaar worden van het derde ooglid is een effect van de narcose, net als soms bij bepaalde kalmeringsmiddelen.
- Zich verslikken is bij een kat precies hetzelfde als bij een mens. Er gaat dan een brokje of stukje voer door het 'verkeerde keeltje'.
- Een kat die zijn bekje een beetje openhoudt na de narcose is op zich niet zorgwekkend. Pas als de ademhaling veel lawaai maakt (een 'reutel'), is dat reden tot zorg. Wacht even tot morgen voor je je echt zorgen gaat maken.
Wat houdt 'zich verslikken' precies in als een dier eet na de narcose?
Ik hoop dat dat met het ooglid geen neurologisch symptoom is, maar hoe kun je dit soort signalen eigenlijk herkennen?
En wat als ze moeten drinken?
Ja, dat is het medicijn op de foto.
Ik heb het door de brokjes gedaan en ze hebben alles opgegeten.

Voor de ogen heb ik een fysiologische zoutoplossing gebruikt,
Ze hebben hun voorgeschreven tabletje gehad en zijn nu aan het eten. Ik heb het vrouwtje 15 gram en het mannetje 20 gram brokjes gegeven.
Ik wil ze niet te vol proppen

Is dit normaal?
Inmiddels hebben ze witte ogen als ze die half dichtdoen, is dat normaal?
Ik kijk straks wel even,
Normaal gesproken miauwen ze trouwens als ik tegen ze praat, maar nu niet. Behalve tijdens de terugrit, toen klonk het meer als pure wanhoop.