Flinke diarree bij mijn kitten na castratie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
behandel hem goed
Nog nieuws over het katje?
Hoi,
Wanneer mijn kat last heeft van zachte ontlasting, maar niet vaker dan normaal en zonder andere symptomen, strooi ik dagelijks een halve theelepel witte kleipoeder over de brokjes. Binnen een paar dagen is het probleem dan meestal opgelost.
Hoi,
Diarree kan een bijwerking zijn van de operatie.
Blijft het echter aanhouden of eet en drinkt je kat niet meer goed? Ga dan direct naar je dierenarts voor een extra controle.
Fijne dag!
Caroline - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA, een Franse veterinaire universiteit) en projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/
Hoi,
De narcose kan heel goed de oorzaak zijn van deze diarree, dat komt vaak voor. Zelf geef ik bij diarree altijd een middel met smectiet (de kattenversie van Smecta, erg smakelijk), en dat lost het probleem meestal heel snel op. Het heeft geen bijwerkingen. Als de diarree meerdere dagen aanhoudt, bel dan even de dierenarts, maar als het een reactie is op de operatie, zou het niet lang moeten duren.
Hoi,
Bel even je dierenarts, alleen die kan je vertellen of een onderzoek en/of medicatie nodig is (en welke dan precies).
Ga niet zelf dokteren, zeker niet vlak na een narcose.
6 reacties van 6