EQUILIBRE ET INSTINCT voeding

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik zag net een reclame voor de voeding van EQUILIBRE ET INSTINCT en ben even op de website gaan kijken. Het voer ziet er goed uit.

Heeft iemand van jullie dit al eens geprobeerd?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Maar goed, je blijft Sevv, Leytiri en mij over het algemeen maar tegenspreken, dus je respecteert de keuzes van anderen ook niet, hoor!!!!!!!"

Het enige probleem is dat ik ze NOOIT heb tegengesproken, ik vraag alleen om respect voor ieders mening, maar dat is blijkbaar te veel gevraagd...

Bedankt Farfalla ;)

Wat de kattenbakvulling betreft: het merk maakt niet uit. Het kan een budgetmerk zijn, zoals Farfalla zegt; het is dan alleen minder praktisch en je moet het vaker schoonmaken, dat is het enige nadeel. Let er wel op dat het niet te stoffig is.

Er zijn mensen die liever alleen de klonten eruit scheppen en de hele bak wekelijks of zelfs maandelijks verschonen, en mensen die liever minder klonterende vulling gebruiken maar de hele bak meerdere keren per week in zijn geheel schoonmaken.

Pas op met minerale kattenbakvulling als de kat er niet aan gewend is, en kattenbakvulling op basis van hout moet je echt vermijden.

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Rustig aan meiden, we kunnen gewoon van gedachten wisselen en onze mening geven, ook als die verschilt, zonder dat het meteen respectloos hoeft te zijn...

In dit geval gaf Ange- gewoon haar mening. Javaham, nergens voor nodig om zo te reageren; je hebt jouw mening en die heb je ook al gegeven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Brokken zoals Atavik! en Nutrivet zijn niet zomaar een trend, zoals je zegt. Dat slaat echt nergens op. Het zijn juist de meest geschikte brokken op de markt. Maar goed, je stopt maar niet met het tegenspreken van Sevv, Leytiri en mij, dus je respecteert de keuzes van anderen zelf ook niet !!!!!!!

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat betreft kattenbakvulling is er echt van alles te vinden!

Mijn persoonlijke voorkeur:

Ik kies het liefst voor klontvormende kattenbakvulling (ik vind dat hygiënischer: de urine vormt 'klonten' die je er tegelijk met de ontlasting uit schept)

Verder denk ik dat het merk niet alles zegt over de kwaliteit, en de prijs ook niet!

Van de klontvormende soorten heb ik Catsan getest; erg effectief en zonder geurtjes, maar wel een beetje aan de prijs

Ik heb de gok gewaagd en ben huismerken gaan testen. De klonten vallen inderdaad iets sneller uit elkaar en zijn daardoor wat lastiger eruit te zeven, maar de prijs is wel bijna de helft lager,

misschien heb ik geluk gehad, maar ik heb geen last gehad van nare geurtjes en mijn kat merkte er niks van (het lijkt hem in ieder geval niet te storen)

Momenteel gebruik ik een wat goedkopere klontvormende vulling (van de Lidl of het huismerk van de Franse supermarkt Super U). Dat bevalt mij prima en mijn kat ook

(Ik weet dat niet iedereen fan is van dit soort budgetproducten, maar zolang het mijn kat niet in gevaar brengt, zie ik het probleem niet...)

Er zijn trouwens nog meer posts over dit onderwerp te vinden ;) bijvoorbeeld:

http://wamiz.com/chats/forum/quelle-litiere-utilisez-vous-25689/4.html

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Milleetunefleurs, het belangrijkste is dat de brokjes van goede kwaliteit zijn en dat ze bovenal geschikt zijn voor je kat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heb je weleens gehoord van vrijheid van meningsuiting, Javaham?

Je kunt beter brokken hebben met granen van goede kwaliteit die goed bereid zijn en vlees van topkwaliteit dat ABSOLUUT NIET SCHADELIJK is, dan brokken vol met vlees van slechte kwaliteit!

"En het eerste ingrediënt is vleesmeel, dus geen echt vlees ;)"

Nou, je moet maar eens leren lezen en anderen leren respecteren!

Deze brokken zijn op basis van vers vlees!

Ik vertrouw liever op brokken waar katten al meer dan 20 jaar gezond mee zijn geworden, dan dat ik blindelings de nieuwste 'trend' volg waar we nog GEEN ENKELE ervaring mee hebben op de lange termijn.

En in tegenstelling tot jou respecteer ik de keuze van anderen wel!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties! Ik besteed mijn vrije dagen aan het vergelijken van reviews over verschillende merken brokken en eerlijk gezegd zijn de meningen zelfs over de bekende merken erg verdeeld (risico op diarree, enz.). Ik zie door de bomen het bos niet meer, want ik heb nog nooit eerder een kat gehad. Ik heb een DUITSE HERDER teefje gehad die we Pro Plan brokken gaven en zij was altijd kerngezond. En dan heb ik het nog niet eens over de kattenbakvulling, dat is precies hetzelfde verhaal. Help! Help me alsjeblieft, want ik wil het beste voor mijn toekomstige kitten, maar ik wil het wel een beetje redelijk houden qua prijs. Voor het merk betaal je vaak extra, dat is algemeen bekend! Trouwens, over online bestellen: Zooplus is duurder dan Bitiba, is dat een betrouwbare site? Bedankt voor jullie hulp, want ik ben een beetje moedeloos aan het worden...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze zijn gemaakt van vers vlees, geselecteerde granen voor een goede verteerbaarheid, een redelijk vetgehalte, een laag Ca- en Ph-gehalte en een laag asgehalte (wat de kwaliteit van het vlees bewijst). De productie is goed gecontroleerd.

De reviews zijn positief, ze zijn op basis van vlees.

Geen minpunten, ze zijn prima.

Het belangrijkste is dat de brok van goede kwaliteit is en goed door de kat wordt geaccepteerd.

Hoi mes-chats-sont-des-poules!

Deze brokken kun je maar beter links laten liggen, simpelweg omdat er granen in zitten. Dat is het eerste punt waar de alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen. En het eerste ingrediënt is vleesmeel, dus geen echt vlees ;)

Brokken van slechte kwaliteit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze zijn gemaakt van vers vlees, geselecteerde granen voor een goede verteerbaarheid, een redelijk vetgehalte, een laag calcium- en fosforgehalte en een laag asgehalte (wat de kwaliteit van het vlees bewijst). Het productieproces is goed gecontroleerd.

De reviews zijn positief, ze zijn echt op basis van vlees.

Geen minpunten, ze zijn gewoon goed.

Het belangrijkste is dat de brokjes van goede kwaliteit zijn en dat je kat ze goed accepteert.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Equilibre & Instinct" (die naam moeten ze echt eens herzien), ik zou deze brokjes eerder noemen: "Fastfood voor katten die al hun carnivoreninstinct zijn verloren"!

De samenstelling:

Dierlijke bijproducten van gevogelte (26%), tarwebloem, soja-eiwitconcentraat, maïsmeel, dierlijke vetten van eend, dierlijke bijproducten van varken, tarwegluten, vis, rijstmeel, gist. Antioxidanten, nutritionele toevoegingsmiddelen (vitamine D3: 1477 IE/kg, vitamine E: 741 mg/kg, taurine: 2716 mg/kg, vitamine C: 370 mg/kg, zink (zinkoxide): 297 mg/kg, carnitine: 251 mg/kg, calciumcarbonaat: 1,48%, dicalciumfosfaat 1,42%).

Gemiddelde analyse: ruw eiwit 34%, ruwe celstof 3%, ruw vet 14%, ruwe as 4%, vocht 9%.

DEZE BROKJES ZIJN INDUSTRIEEL VERGIF, je hoeft alleen maar de samenstelling te lezen. Geen enkel vers vlees, alleen maar bijproducten en het zit propvol granen. Nee, serieus, je kunt echt veel beter overstappen op een merk als Nutrivet (een merk uit Frankrijk) => http://www.zooplus.nl/esearch.htm#q=Nutrivet%20kat

HET BESTE BLIJFT NOG ALTIJD RAW FEEDING, een dieet op basis van vlees dat uitsluitend bedoeld is voor onze kleine carnivoorvriendjes. Ik raad je echt aan om dit informatieblad te downloaden: http://www.barf.ch/barf/index.php/alimentation-crue/docs-a-telecharger/view.download/5/9

Tot snel!

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!