EQUILIBRE ET INSTINCT voeding

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik zag net een reclame voor de voeding van EQUILIBRE ET INSTINCT en ben even op de website gaan kijken. Het voer ziet er goed uit.

Heeft iemand van jullie dit al eens geprobeerd?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ange, de verklaring voor het lage asgehalte in deze brokken is juist de aanwezigheid van granen. Tja, als er weinig vlees in zit, heb je natuurlijk ook weinig as, logisch toch?

Het enige graan dat nog net door de beugel zou kunnen, is rijst.

Waarom zouden we onze dieren granen vol gluten geven, terwijl steeds meer mensen (die er nota bene op gebouwd zijn om granen te verteren) al glutenintolerant zijn?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Op dit moment eet mijn kat brokjes van Royal Canin met 35% eiwit. Er zit wel zetmeel in, maar Peluche kan echt geen graanvrije brokjes eten vanwege een heel gevoelig spijsverteringssysteem.

Granen spelen een rol en zijn niet schadelijk, zolang ze maar van goede kwaliteit zijn en op de juiste manier bereid worden.

Voor mij is het niet zo belangrijk of er nou wel of geen granen in zitten; het gaat erom dat vlees het hoofdingrediënt is en dat de kwaliteit goed is.

Bij merken als Virbac, Royal Canin, Hill's of Pro Plan heb je nog wel varianten waarbij vlees niet de basis is, maar dat geldt zeker niet voor alle soorten. Als je wat onderzoek doet, zie je dat deze merken echt flink zijn verbeterd.

Hetzelfde geldt voor Nutrivet als je even goed zoekt:

Bijvoorbeeld:

http://www.nutrivet.fr/product.php?id_product=48

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Vrijheid van meningsuiting, kent niemand dat hier?!

Ik heb nog nooit iemand zwartgemaakt of aangevallen om zijn ideeën, het is eerder het gebrek aan respect van sommige mensen dat ik niet accepteer!

Inderdaad, iedereen is vrij om zijn mening te geven en zelf te bepalen welk voer je aan je katten geeft. Op dat punt ben ik het met je eens, net als over veel andere onderwerpen waar je advies heel logisch is en me persoonlijk ook heeft geholpen bij bepaalde posts. Ik oordeel niet over je studie of je privéleven, dat gaat ons niets aan en daar zijn we hier ook niet voor. Ik corrigeerde alleen een paar van je uitspraken over de samenstelling van de brokjes die niet klopten. Dat is ook ons recht. Het heeft nu inderdaad geen zin om op één persoon in te blijven hakken en de professionaliteit van een jonge dierenarts als Ange- in twijfel te trekken – en daar geef ik je groot gelijk in!

Dus laten we de vrede bewaren allemaal, please! 🤗

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

http://www.20minutes.fr/planete/1087533-comment-loups-devenus-chiens-digerent-amidon

Het is makkelijk om van die absurde voorbeelden te gebruiken... Wel een beetje flauw.

Vroeger zijn dieren die alleen onder water leefden geëvolueerd om op het land te kunnen leven, is dat niet bizar? Dat is nou juist wat evolutie is...

Ik stop met mijn tijd te verdoen (alweer... )

We hebben het over de kat, niet over de hond, en dat is een opportunistische carnivoor.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Voor de zoveelste keer vragen we je om te stoppen met het vervuilen van de posts van andere Wamiz-leden met deze eindeloze en zinloze discussie over voeding. In plaats van mensen te helpen die advies zoeken, jaag je ze juist weg!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

http://www.20minutes.fr/planete/1087533-comment-loups-devenus-chiens-digerent-amidon

Het is makkelijk om van die absurde voorbeelden te gebruiken... Dat is echt flauw van je.

Vroeger zijn dieren die alleen onder water leefden geëvolueerd om op het land te kunnen leven, is dat niet bizar? Dat is nou eenmaal hoe evolutie werkt...

Ik stop ermee om hier mijn tijd aan te verdoen (alweer...)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop maar dat ik niet degene ben die waarschuwingen krijgt of een ban.

"je hebt het over vrijheid van meningsuiting, maar je gunt het anderen niet"

Gelukkig wel hoor, ik heb trouwens nooit jullie advies over brokken op basis van vlees tegengesproken, toch? :)

Je moet ophouden met zeggen dat ik voor brokken op basis van granen ben, want dat is totaal niet waar, en dat ik tegen vlees ben. Dat moet je op een dag toch eens begrijpen.

Brokken moeten op basis van vlees zijn, van goede kwaliteit en bij de kat passen, dat is het BELANGRIJKSTE.

En tot slot, nogmaals, ik respecteer ieders keuze.

ik ben het helemaal met je eens. (voor een keertje! ^^ )

nou ja, eigenlijk ja en nee, want je accepteert niet dat een kat een carnivoor is.

en als we de boel goed uitleggen, kom jij er steeds tussen om het tegendeel te beweren.

je zegt, ik citeer :)

"Brokken moeten op basis van vlees zijn, van goede kwaliteit en bij de kat passen, dat is het BELANGRIJKSTE"

dus, waarom adviseer je dan brokken op basis van granen?

dat is wat ik niet begrijp!

het belangrijkste is dat ze bij de kat passen, daar ben ik het helemaal met je eens.

waarom heb je het dan in dat geval altijd over brokken op basis van granen??

ook al eet de kat ze door de additieven en andere troep.

ZE zijn gewoon niet goed voor ze, EIGENLIJK.

dus? wat je zegt is niet logisch.

ik probeer het gewoon te begrijpen, ik val je echt niet aan!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop niet dat ik degene ben die waarschuwingen krijgt of een ban aan m'n broek krijgt.

"je hebt het over vrijheid van meningsuiting, maar je gunt het anderen niet"

Gelukkig doe ik dat wel hoor. Trouwens, ik heb jullie advies over brokken op basis van vlees nooit tegengesproken, toch? :)

Je moet echt ophouden met zeggen dat ik voor brokken op basis van granen ben, want dat is totaal niet waar, of dat ik tegen vlees ben. Dat moet je op een gegeven moment gewoon begrijpen.

Een brok moet op basis van vlees zijn, van goede kwaliteit en bij de kat passen, dat is het BELANGRIJKSTE.

En tot slot: ik respecteer nogmaals ieders keuze.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

^_ ^ Sevv schiet te hulp. Die nare sfeer is niet op jou gericht hoor, Milleetunefleurs. Het is alleen dat dit onderwerp een taboe is op WAMIZ. Het is echt een oorlog tussen de pro-granen en de pro-vlees aanhangers (even een herinnering: de kat en de hond zijn carnivoren en geen omnivoren; NEE, de hond en de kat zijn niet geëvolueerd omdat ze gedomesticeerd zijn en bij de mens leven. Kijk naar het paard: dat is ook door de mens getemd en oooooh o.O wat bizar, het is nog steeds een herbivoor en geen omnivoor, terwijl het eerste archeologische bewijs van domesticatie al teruggaat tot 4500 v.Chr.)

Een soort evolueert niet naar het goeddunken van de mens. Trouwens, ooooh wat bizar: de mens, de mensheid, wijzelf. Wij zijn al 150.000 jaar Homo sapiens sapiens! Wauw, wij zijn zelf ook niet geëvolueerd!!!!

Een soort evolueert pas wanneer de omstandigheden precair zijn (hongersnood, plotselinge temperatuursveranderingen... etc.)

Dus Milleetunefleurs, trek je niets aan van ons onderlinge oorlogje en ga eens naar mijn blog over kattenvoeding, hier zijn de links:

- http://sensibilisationdeschats.blogspot.fr/p/croquettes-pour-chat-lesquelles-choisir.html

- http://sensibilisationdeschats.blogspot.fr/p/laliment-soit-ton-premier-remede-iv.html

seve, klets niet zo uit je nek... als we al geëvolueerd zijn, dan zijn we vruchteneters (frugivoren).... OK ik ga al... xD

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Heeft er hier nog nooit iemand van vrijheid van meningsuiting gehoord?!

Ik heb nog nooit iemand zwartgemaakt of afgebrand om hun ideeën, het is eerder het gebrek aan respect van sommige mensen dat ik niet accepteer!

Ja, de kat is een carnivoor, maar hij mag in GEEN geval alleen maar vlees eten; ja, BARF blijft de beste voeding.

Elke keer dat je in een topic reageert en iemand spreekt je tegen, loopt het altijd verkeerd af met een PB van Wamiz en een verbanning...

Kijk eens kritisch naar jezelf; je hebt het wel over vrijheid van meningsuiting, maar je gunt het anderen totaal niet...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!