Effectieve vliegenbestrijding die veilig is voor katten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal :)

Ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik een groot probleem heb met een van mijn katten.

In het huis waar we hiervoor woonden, hadden we vaak last van vliegen die uit een stal in de buurt kwamen en staken.

Sindsdien is mijn kat als de dood voor vliegen; hij rent overal heen, verstopt zich en is bijna onhandelbaar.

In mijn nieuwe woning had ik tot nu toe deze zomer geen vliegen, maar de onderbuurman is net vertrokken en bleek drie jaar aan afval in zijn huis te hebben achtergelaten!

Sindsdien heb ik een ware invasie van hele dikke vliegen (gelukkig geen kakkerlakken!).

Mijn kat heeft dus geen leven meer, slaapt bijna niet en voert een soort commando-operatie uit zodra hij moet eten of drinken.

Ik zoek dus iets dat echt werkt tegen vliegen en wat niet giftig is voor mijn katten.

Vliegenstekkers en spuitbussen zijn giftig, en diffusers met essentiële oliën ook. Ik heb al muntplantjes geprobeerd, zakjes water en een val met appelazijn, maar niets helpt.

Ik heb ook van die plakstrips opgehangen, maar het effect daarvan is ook niet echt denderend.

Hebben jullie nog tips voor me?

Bedankt :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Ja, ik heb van die plakstrips opgehangen, maar vreemd genoeg werkt het niet echt super. Ik heb zelfs geprobeerd om wat appelazijn op de basis te doen om ze meer te lokken, maar ik heb er nog niet veel te pakken gekregen. En wat betreft die ronde stickers voor op het raam, ik neem aan dat dat een beetje hetzelfde principe is. Maar mijn dierenarts raadde bepaalde stickers af omdat ze essentiële oliën verspreiden.

Voor nu heb ik maar een vliegenmepper gepakt om het ergste alvast aan te pakken.

Bedankt voor je hulp in ieder geval :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik gebruik van die kleverige vliegenstrips die je ophangt, buiten het bereik van de katten. Er zitten geen giftige stoffen in. Oké, het ziet er niet uit en het ziet er nogal ranzig uit als er allemaal dode vliegen op zitten, maar het werkt wel.

Er zijn ook van die ronde stickers die je op het raam plakt, maar ik denk niet dat die zo geschikt zijn. Daar zit een giftige stof op voor de vliegen, en zodra ze die binnenkrijgen vallen ze dood neer. Zelfs als je ze buiten het bereik van de katten plakt, denk ik dat die vliegen vergiftigd zijn en dus niet echt gezond voor ze zijn als ze die vliegen opeten...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lol en ja, dat grote roofdier is bang voor zo'n klein beestje ^^

Ik heb aan een hor gedacht, maar dat zou hun toegang tot het grote balkon blokkeren, en ze vinden het heerlijk om daar te rollen.

Ik hou er niet zo van om beestjes te doden, dus ik zag er een beetje tegenop om het zelf te doen, maar ik denk dat ik toch maar op vliegenjacht moet gaan...

Bedankt voor je hulp :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Een kat die bang is voor vliegen? Lol, nog nooit gezien.

Maar even serieus, mijn dochter heeft hetzelfde probleem omdat ze vlak bij een boerderij woont.

Vliegen zijn echt een drama, ja ik weet het 👌

Het beste is om horren voor de ramen te plaatsen en van die kleefstrips op te hangen. Die zijn ook super, niet echt decoratief maar het werkt wel, en natuurlijk een vliegenmepper.

Maar weet dat dit het aantal flink vermindert, maar dat er altijd wel een paar blijven.

Ik heb zelf ook verschillende natuurlijke middeltjes geprobeerd en niks helpt echt, er komen er altijd wel twee of drie binnen.

Mijn grootste vriend is dus de vliegenmepper voor degenen die toch binnenkomen 👍

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!