Dringend advies nodig: wond en een raar geluid

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht (en wel om de simpele reden dat ik heel snel jullie mening en advies nodig heb!), dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Ik maak me normaal gesproken niet zo snel zorgen over de wondjes die mijn kat wel vaker heeft, maar vandaag is het anders:

Filou heeft vorige week een vergiftiging gehad en is daarvoor behandeld. Hij is echter zwak gebleven en kwam vandaag onder de schrammen en wondjes thuis. Tot zover niks schokkends, maar toen ik goed keek zag ik een pijnlijk abces tussen zijn oren en bij het nakijken merkte ik dat zijn schouder heel gevoelig was. Ik voelde eraan en toen... echt VERSCHRIKKELIJK!

Als ik zijn schouder aanraak, voelt het alsof er vloeistof vol belletjes onder de huid zit, MAAR DIE VLOEISTOF MAAKT GELUID! 😯 Als ik eroverheen strijk, hoort het als een soort geknisper, een beetje zoals krakend papier. Het is een heel apart geluid en best wel verontrustend. Als ik op die plek knijp, voelt die vloeistof aan alsof er 'klontjes' in zitten... Mijn ouders twijfelen over wat we moeten doen. Moeten we met hem naar de dierenarts? Hebben jullie dit soort verwondingen weleens eerder gezien?

Bedankt voor het snelle reageren, voor het geval dat het ernstig is ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lokiipookii Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik kom net terug van de dierenarts en mijn kat had precies hetzelfde. Het bleek om subcutaan emfyseem te gaan, oftewel gasbellen onder de huid door bacteriën na een beet. Alleen een dierenarts kan je natuurlijk echt vertellen of dat het is en het probleem verhelpen, maar ik wilde dit even delen zodat sommigen van jullie niet compleet doodgaan van de stress terwijl je op de afspraak wacht, zoals ik deed ;)

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

De meest waarschijnlijke oorzaak is een abces. Als dat inderdaad het geval is, moet de kat gesedeerd worden en heb je steriel materiaal nodig om te puncteren of in te snijden, moet de plek ontsmet worden en is er antibiotica nodig.

... kortom, je kunt het beste even naar de dierenarts gaan 😉

Vertaald Frans
    L
    Laurence jur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik heb hetzelfde probleem met mijn kat. Het zit op de bovenkant van de kop, precies tussen de twee oren. Heb je hier al een antwoord op gekregen en weet je wat ik moet doen???

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, heb je dit probleem met die klotsende vloeistof onder de huid al opgelost...!?? Ik heb hetzelfde probleem met mijn kat.. is dit ernstig?? Ik kan pas morgenavond naar de dierenarts..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor de supersnelle reacties! Filou krijgt binnen twee weken alweer zijn tweede bezoekje aan de dierenarts... Hij ziet er echt dolgelukkig uit :(

Vertaald Frans
    Farfalla56
    Farfalla56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja hoor, daar hoef je niet over na te denken... naar de dierenarts!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja? Het is inmiddels 24 uur later en er is nog niks veranderd...

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!