Hoi allemaal,
Dit is mijn eerste bericht (en wel om de simpele reden dat ik heel snel jullie mening en advies nodig heb!), dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik maak me normaal gesproken niet zo snel zorgen over de wondjes die mijn kat wel vaker heeft, maar vandaag is het anders:
Filou heeft vorige week een vergiftiging gehad en is daarvoor behandeld. Hij is echter zwak gebleven en kwam vandaag onder de schrammen en wondjes thuis. Tot zover niks schokkends, maar toen ik goed keek zag ik een pijnlijk abces tussen zijn oren en bij het nakijken merkte ik dat zijn schouder heel gevoelig was. Ik voelde eraan en toen... echt VERSCHRIKKELIJK!
Als ik zijn schouder aanraak, voelt het alsof er vloeistof vol belletjes onder de huid zit, MAAR DIE VLOEISTOF MAAKT GELUID! 😯 Als ik eroverheen strijk, hoort het als een soort geknisper, een beetje zoals krakend papier. Het is een heel apart geluid en best wel verontrustend. Als ik op die plek knijp, voelt die vloeistof aan alsof er 'klontjes' in zitten... Mijn ouders twijfelen over wat we moeten doen. Moeten we met hem naar de dierenarts? Hebben jullie dit soort verwondingen weleens eerder gezien?
Bedankt voor het snelle reageren, voor het geval dat het ernstig is ;)