Dikke buik 24 uur na de bevalling

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Onze poes is 24 uur geleden bevallen van 2 kittens. Voor zover ik weet is dit niet haar eerste nestje; ze heeft er hiervoor al minstens 2 gehad (de eerste keer 2 levende kittens, de tweede keer 1 levend kitten dat ze buiten heeft gekregen omdat ze blijkbaar een achtergelaten poes is).

Maar haar buik is nog steeds dik en hard (het voelt als een bult aan beide kanten). Ze eet, drinkt, spint, gaat op de kattenbak, voedt haar kittens en wast ze. Ze heeft geen vreemde afscheiding en ook geen weeën meer.

Is het normaal dat haar buik 24 uur na de bevalling nog dik blijft, of is dit een teken dat er nog meer kittens in zitten?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Celiaj29
    Celiaj29 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb hetzelfde probleem.. Mijn poes is gisteravond bevallen en ze heeft een harde buik. Ze vraagt om aandacht, spint, eet, drinkt, zorgt voor haar kleintjes en loopt gewoon rond.

Vertaald Frans
    S
    Sounee Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn poes is gisterochtend rond 9 uur bevallen van drie mooie kittens. Sindsdien is er niks meer gebeurd, terwijl haar buik nog wel dik is. Is het mogelijk dat ze meer dan 24 uur later pas weer verder gaat met bevallen? Ze eet gewoon en gaat ook naar de kattenbak. Is het gevaarlijk om nog af te wachten? Bedankt voor jullie reacties!
    Vertaald Frans
    K
    Kim2406 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben inderdaad 3 jaar te laat. Ik had even wat advies nodig: mijn poesje is vanmorgen bevallen van twee prachtige kleintjes en alles gaat prima. Het enige is dat ze een behoorlijk harde bult onderin haar buik heeft. Ik heb jullie berichtjes wel gelezen enzo, maar ik moet even gerustgesteld worden voordat ik besluit of ik de spoeddierenarts bel of niet. Ik heb jullie verhalen gelezen dat het soms wat langer kan duren. Maar hoe weet ik of het goed met haar gaat, ook al miauwt ze niet en lijkt ze geen pijn te hebben? Bedankt voor jullie reacties

Is alles nu goed gekomen ?????????

Ik heb hetzelfde probleem, mijn poes is gisteravond bevallen en er was maar één kitten, maar haar buik is nog steeds opgezwollen. Moet ik afwachten of zal ik de dierenarts bellen?

Vertaald Frans
    A
    Ablou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik reageer inderdaad 3 jaar te laat op dit topic. Ik heb wat advies nodig: mijn poesje is vanochtend bevallen van twee prachtige kleintjes en alles gaat eigenlijk heel goed. Het enige is dat ze een behoorlijk harde bult onderin haar buik heeft. Ik heb jullie berichten wel gelezen, maar ik heb echt even wat geruststelling nodig voordat ik besluit de spoeddierenarts te bellen. Ik zag in jullie verhalen dat het soms wel even kan duren, maar hoe weet ik of ze zich echt goed voelt, ook al miauwt ze niet en lijkt ze geen pijn te hebben? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    A
    Ablou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik ben inderdaad 3 jaar te laat met reageren,

Ik heb even wat advies nodig. Mijn poesje is vanochtend bevallen van twee prachtige kleintjes en alles gaat hartstikke goed. Het enige is dat ze een flinke harde bult onderin haar buik heeft.

Ik heb jullie berichten gelezen, maar ik heb echt even wat geruststelling nodig voordat ik besluit de spoeddierenarts wel of niet te bellen. Ik zag in jullie verhalen dat er soms wat tijd tussen kan zitten. Maar hoe weet ik of ze zich echt goed voelt, ondanks dat ze niet miauwt en geen pijn lijkt te hebben?

Bedankt voor jullie reacties

Vertaald Frans
    Teemteem
    Teemteem Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

UP

Ik kan je hier niet echt mee helpen, iemand anders misschien?

Anders even naar de dierenarts... ik hoop dat alles goed gaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, mijn poes is gistermiddag bevallen van 9 kleine kittens (haar eerste nestje). Er zijn er helaas 2 doodgeboren (ze zaten in hetzelfde vlies, dus ik vermoed dat het een tweeling was). Gisteravond is er nog eentje overleden, dus er zijn er nu nog 6 over... Ze heeft echter een bult in haar buik en daar maak ik me zorgen over. Ze eet en drinkt wel, maar vannacht heeft ze haar behoefte in mijn bed gedaan :-( Dat heeft ze nog nooit eerder gedaan... Kunnen jullie me advies geven? Omdat het weekend is, is het niet zo makkelijk om een dierenarts te vinden. Alvast bedankt!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Mijn poes is gisteren bevallen, maar haar buik is nog steeds dik. Zitten er nog kleintjes in???

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, bedankt voor je reactie. Alles is goed gegaan, er was inderdaad nog een kitten die in de nacht van dinsdag op woensdag is geboren, dus iets meer dan een dag na de eerste twee.

Vertaald Frans
    M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een keer een nestje kittens gehad waarbij er 2 pas meer dan 24 uur na de andere 4 werden geboren. Als er aan beide kanten een "bobbel" zit, is het goed mogelijk dat er nog kittens aan komen.

Zodra al die kleintjes er eenmaal uit zijn, zal de buik helemaal slap zijn^^

EDIT: Ik zie dat ik 2 dagen te laat ben, ik hoop dat alles goed is gegaan of dat je een dierenarts hebt kunnen bereiken.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 20

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!