Buren voeren mijn kat, wat te doen?

Noneko
Noneko Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een paar dagen laat mijn kat zijn brokjes staan, maar hij komt wel aan...

Eerst dacht ik dat hij ziek was, dus ben ik even bij de dierenarts langsgegaan. Maar daar was alles oké, ze merkte alleen op dat mijn kat wel een erg dik buikje heeft voor zijn leeftijd (1,5 jaar).

Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en ik merkte dat de kinderen hier in het complex het geweldig vinden om met mijn kat te spelen. Hij is ook wel heel erg sociaal naar mensen toe, misschien wel té.

Toen ik hem op een avond rond 19.00 uur zocht, zag ik een meisje uit de buurt dat hem per se mee naar haar huis wilde nemen.

Ik heb haar uitgelegd dat de kat van mij is en dat ze hem echt niet mee naar binnen mag nemen of eten mag geven, omdat hij gevoelige darmen heeft en een speciaal dieet volgt. Ook zei ik dat ik heel verdrietig word als ze hem elke avond mee naar binnen neemt, omdat ik hem dan overal moet zoeken.

Ze heeft hem toen losgelaten en ik ben naar huis gegaan.

Mijn kat kwam pas rond 23.00 uur 's avonds weer thuis met een buikje dat helemaal strak stond. Hij heeft zijn voerbakje niet eens aangeraakt en is meteen gaan slapen.

Dat ik dat meisje heb aangesproken, heeft dus niks geholpen.

Zelfs overdag slaapt hij alleen maar en als het 's avonds etenstijd is, glipt hij liever naar buiten (waarschijnlijk om ergens anders te gaan eten).

Hebben jullie dit probleem ook wel eens gehad? Is het beter om even met de ouders te gaan praten? Of kan ik ze beter een briefje sturen?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

40 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat. Ik moest ineens aan iets denken: het gebeurt wel vaker dat katten die buiten komen giftige planten binnenkrijgen. Mijn nicht had een poes die stiekem aan een van haar kamerplanten zat te knabbelen en daar kreeg ze flink last van haar maag van... Het heeft maanden geduurd voordat ze de 'schuldige' had gevonden. Sindsdien zijn de planten weg en de maagklachten ook.

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wil je humeur niet verpesten, maar... zelfs met een grote tuin gaan ze nog steeds verder...

Het is net als bij sommige mensen en geld: "hoe meer ze hebben, hoe meer ze willen" 👎

Vertaald Frans
    Noneko
    Rapporteren

Als ik hem een grote tuin zou kunnen geven, zou ik geen moment twijfelen.

Aan de andere kant heeft hij hier ook zijn kattenvriendjes en zijn vaste routine (al was die de afgelopen dagen natuurlijk wel een beetje verstoord).

We kijken het wel even aan, ik houd jullie op de hoogte als hij weer een aanval krijgt.

Fijne avond nog voor jullie ook en bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Ik hoop dat alles vanaf nu goed gaat. We hebben allemaal wel eens met dit soort dingen te maken gehad, maar katten vinden het heerlijk om buiten hun eigen gangetje te gaan; uiteindelijk is dat heel belangrijk voor ze.

Wat betreft verhuizen om deze reden, ik ben bang dat je het probleem daarmee alleen maar verplaatst... Er zijn overal wel kinderen en gevaren, maar je kat is slim. Wat de maag van je kleine maatje ook van streek heeft gemaakt, hij leert wel van zijn fouten, wees gerust.

De andere oplossing zou een appartement zijn waar hij niet meer naar buiten kan, maar dat is lastig voor een kat die de vrijheid gewend is. Het is misschien goed voor zijn fysieke gezondheid, maar niet per se voor zijn mentale welzijn.

Fijne avond

Vertaald Frans
    Noneko
    Rapporteren

Ja Mike64

Vanaf morgen moet mijn kat wennen aan zijn nieuwe halsbandje met mijn telefoonnummer erop, voor het geval dat...

De poster ligt ook al klaar! 😌

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Fijn om te zien dat het weer beter gaat met je kat.

Wat betreft het zo goed mogelijk "veiligstellen" van zijn uitjes... het zal lastig zijn om hem op de lange termijn binnen te houden. Misschien kun je doen wat er eerder is voorgesteld: een veiligheidshalsband met zijn naam erop, zodat mensen weten dat hij geen zwerver is, en een briefje met een foto waarop je vraagt om hem niet te voeren vanwege zijn maagproblemen...

Dat is in ieder geval al een begin, en lees hem maar even flink de les dat hij geen troep mag eten.😉😉😉

Vertaald Frans
    Noneko
    Rapporteren

Ik wil de buren echt niet de schuld geven, hoor. Het is gewoon een vermoeden van mij, zeker omdat de kinderen hier in het complex dol zijn op mijn kat omdat hij zo lief en zachtaardig is. En tja, als je een kind bent en er komt elke dag een kat even gedag zeggen, dan word je al snel enthousiast en geef je hem hier een snoepje, daar een snoepje, een bakje melk...

Ik weet vandaag nog steeds niet waarom mijn kat die aanval heeft gehad. Misschien door een of ander beestje of een voerbakje dat ergens buiten stond te slingeren... Hoe dan ook, hij is vanavond weer lekker op pad gegaan en ik zie wel of het weer gebeurt. Een kat gaat uiteindelijk toch waar hij zelf wil, ook al loop je het risico dat je weer met spoed naar de dierenarts moet.. En als het zo doorgaat, ga ik verhuizen. De gezondheid van mijn kat is me te veel waard, ik zou het echt niet trekken om hem te verliezen. Ook voor mijn eigen gezondheid zou het beter zijn; ik ben 24/7 angstig en gestrest en slaap elke nacht met mijn ogen open om over hem te waken.

In ieder geval bedankt allemaal dat jullie naar hem hebben gevraagd, dat beurt me echt op!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wens het je ook van harte toe en vooral voor je kat!

Weet je inmiddels wat de oorzaak van dit ongemak was?

In ieder geval wil ik mijn vrienden van Wamiz bedanken dat ze me hebben laten inzien dat er ook andere oplossingen voor je probleem mogelijk waren. Ik zal voortaan wat voorzichtiger zijn met mijn oordeel, want als je naar mij had geluisterd, had je ruzie gekregen met je buren.

Vertaald Frans
    Noneko
    Rapporteren

Na 2 dagen rust is mijn kat weer aardig opgekrabbeld, hij begint weer lekker te eten en te bewegen.

Ik vind het alleen echt doodeng om hem weer naar buiten te laten, in de hoop dat het maar eenmalig was en dat het niet meer gebeurt ..

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Laat je ons weten hoe het met je kat gaat?

Of hij zijn eetlust weer terugkrijgt en of zijn buikje weer wat minder dik wordt?

Ik hoop in ieder geval dat het nu alweer wat beter gaat en dat jij en je kat niet weer zo'n nacht hoeven door te maken als gisteren...

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 40

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!