Hoi allemaal,
Sinds een paar dagen laat mijn kat zijn brokjes staan, maar hij komt wel aan...
Eerst dacht ik dat hij ziek was, dus ben ik even bij de dierenarts langsgegaan. Maar daar was alles oké, ze merkte alleen op dat mijn kat wel een erg dik buikje heeft voor zijn leeftijd (1,5 jaar).
Ik ben dus op onderzoek uitgegaan en ik merkte dat de kinderen hier in het complex het geweldig vinden om met mijn kat te spelen. Hij is ook wel heel erg sociaal naar mensen toe, misschien wel té.
Toen ik hem op een avond rond 19.00 uur zocht, zag ik een meisje uit de buurt dat hem per se mee naar haar huis wilde nemen.
Ik heb haar uitgelegd dat de kat van mij is en dat ze hem echt niet mee naar binnen mag nemen of eten mag geven, omdat hij gevoelige darmen heeft en een speciaal dieet volgt. Ook zei ik dat ik heel verdrietig word als ze hem elke avond mee naar binnen neemt, omdat ik hem dan overal moet zoeken.
Ze heeft hem toen losgelaten en ik ben naar huis gegaan.
Mijn kat kwam pas rond 23.00 uur 's avonds weer thuis met een buikje dat helemaal strak stond. Hij heeft zijn voerbakje niet eens aangeraakt en is meteen gaan slapen.
Dat ik dat meisje heb aangesproken, heeft dus niks geholpen.
Zelfs overdag slaapt hij alleen maar en als het 's avonds etenstijd is, glipt hij liever naar buiten (waarschijnlijk om ergens anders te gaan eten).
Hebben jullie dit probleem ook wel eens gehad? Is het beter om even met de ouders te gaan praten? Of kan ik ze beter een briefje sturen?
Bedankt!