Bult na 1 maand sterilisatie, min of meer hard

M
Ms987 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal.

Ik schrijf jullie omdat mijn kleine Maya van 7 maanden nu 1 maand en 6 dagen geleden is gesteriliseerd. Toen we haar hechtingen lieten verwijderen, zei de dierenarts dat alles er tiptop uitzag. Maar toen ik net wilde kijken en voelen of alles nog goed ging met het litteken, merkte ik dat ze een grote bult heeft die min of meer hard aanvoelt.

Ik maak me echt zorgen en ga morgenochtend meteen als eerste de dierenarts bellen.

Ik wilde aan jullie vragen of ik me hier zorgen over moet maken of niet.

Ik hoor heel graag van jullie!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

2 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Je hebt er goed aan gedaan om contact op te nemen met je dierenarts.

Een bultje bij een wond kan gewoon door de littekenvorming komen; dat is meestal niet iets om je zorgen over te maken, tenzij het echt flink groter wordt.

Het kan echter ook een breukje zijn doordat de inwendige wond is opengegaan. In dat geval is het inderdaad belangrijk dat er snel naar gekeken wordt.

Tot slot kan het ook iets zijn dat niks met de sterilisatiewond te maken heeft, zoals een gezwelletje, abces of cyste... Je dierenarts kan je adviseren nadat die de bult heeft gezien en kan dan passende maatregelen nemen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Lucie

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, normaal gesproken zit het wel goed hoor. Kijk na 2-3 dagen al even, het litteken zou er dan schoon en netjes uit moeten zien. De "bult" verdwijnt vanzelf; de interne hechtingen moeten nog oplossen en dat kan even duren.

Als je op de harde bult drukt, schiet hij dan naar binnen? Zo ja -> naar de dierenarts, want dan is het een breuk. Zo nee, dan is alles normaal; het is gewoon een reactie op de hechtingen (lichaamsvreemde stoffen). Deze bult trekt binnen één of twee maanden wel weg.

Dingen op internet opzoeken stelt je misschien gerust, maar morgen de dierenarts bellen is een heel goed idee.

Vertaald Frans
  • 2 reacties van 2

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!