Buik voelt hard aan

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Gistermiddag merkte ik tijdens het aaien van mijn kat Jym van anderhalf jaar oud dat zijn buik harder aanvoelde dan normaal. Zijn ontlasting is echter gewoon zoals altijd, met dezelfde regelmaat, en er lijken geen wormen in te zitten (tenminste, ik heb ze niet gezien). Verder is zijn buik niet opgezet en heeft hij dezelfde omvang als normaal. Ook zijn gedrag is precies hetzelfde als anders: hij eet goed, slaapt, speelt, doet gek en springt overal op en neer... Het viel me ook op dat wanneer ik zijn buik masseer (daar waar het hard aanvoelt), hij ervan lijkt te genieten (zoals gewoonlijk), dus het lijkt niet pijnlijk te zijn.

Daarnaast ben ik nu iets meer dan een week bezig met de overstap naar een ander merk brokjes en hij krijgt nu nog een mix van 50% oud en 50% nieuw voer.

Denken jullie aan iets specifieks? Moet ik me zorgen maken? Zou het door de verandering van voer kunnen komen? Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • R
    Ragnar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn kitten had een harde buik maar had wel last van diarree, dat bleken parasieten te zijn (onzichtbaar voor het blote oog). Omdat jouw kat geen diarree heeft, zal dat het waarschijnlijk niet zijn. Wormen blijven mogelijk, ook al zie je ze niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ga naar je dierenarts... Een harde buik is nooit een goed teken...

Vertaald Frans
    Odrade
    Odrade Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je geen wormen ziet, betekent dat niet dat je kat ze niet heeft... Ik zou toch een ontwormingskuur aanraden en inderdaad naar de dierenarts gaan als het niet overgaat of als hij andere symptomen krijgt.

O.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, het zal vast niet zo erg zijn als hij geen pijn heeft, maar soms vinden katten het niet fijn om twee verschillende soorten brokjes te krijgen. Daarom raad ik je aan om zelf één soort brokjes voor hem te kiezen (kies er eentje met zo min mogelijk slechte toevoegingen, zoals conserveermiddelen...). En als het aanblijft, ga dan even langs de dierenarts 👌

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!