Bruine vlekjes op de huid

Loumaury
Loumaury Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! 👋

Een tijdje geleden merkte ik wat bruine vlekjes op de huid van mijn kat bij zijn oren

Bruine vlekjes op de huid

ik heb het aan mijn man laten zien en die zei dat het vast gewoon bij zijn huid hoort, maar nu zie ik dat mijn andere kat precies hetzelfde heeft

dus nu begin ik me toch weer zorgen te maken.

Denken jullie dat hun huid er gewoon zo uitziet, of zou het een ziekte kunnen zijn? Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • MeynardAlison
    Meynardalison Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Precies hetzelfde, mijn kat heeft ook bruine vlekjes bij zijn oor en ik heb geen idee wat het is

Vertaald Frans
    A
    Amystokingls Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn kat heeft ook plekjes op zijn oor, maar ze zijn wit. Moet ik me hier zorgen over maken?

Vertaald Frans
    Yume
    Yume Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hebt er goed aan gedaan om even langs de dierenarts te gaan, nu ben je tenminste gerustgesteld. Mocht het door een parasiet of een ziekte zijn gekomen, dan had het in ieder geval snel behandeld kunnen worden. Fijn dat het niets ernstigs is. Nog een fijne avond!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Heeft je dierenarts een oorzaak genoemd voor de kale plekken? Vlooien, allergieën? Mijn poes heeft precies hetzelfde en trouwens ook dezelfde huid...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier zie je de plekjes onderaan de wang van mijn kat, net voor de overgang van de wang naar de nek.

Vertaald Frans
    Loumaury
    Loumaury Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb net vlekjes ontdekt die heel erg lijken op die op jouw foto's, en op precies dezelfde plekken als bij jouw kat. Ben je al naar de dierenarts geweest? Wat had je kat uiteindelijk? Alvast bedankt!

Hoi,

Wij zijn naar de dierenarts geweest en het bleek uiteindelijk dat hun huid er gewoon zo uitziet! We zijn met de schrik vrijgekomen, maar aarzel niet om voor de zekerheid toch even langs te gaan, je weet maar nooit.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Oormijt is goed te behandelen, maar je moet er wel snel bij zijn en de behandeling helemaal afmaken. Oormijt zorgt voor erg vieze oren (bruine smurrie die vaak stinkt), veel krabben en soms houdt je huisdier de kop schuin aan de kant van het meest ontstoken oor. Je geeft niet aan wat je precies in de oren ziet: als de binnenkant gewoon schoon is, zou het ook schimmel kunnen zijn (en dan, heel veel sterkte...). In ieder geval is een bezoekje aan de dierenarts echt even nodig.

Vertaald Frans
    C
    Clemmo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik zie net vlekjes die heel erg lijken op die van jouw foto's, en op dezelfde plekken als bij jouw kat.

Ben je al naar de dierenarts geweest? Wat bleek er uiteindelijk met je kat aan de hand te zijn?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi Loumaury,

Als ik je foto's zo bekijk, zie ik dat er op de plekken waar de vlekjes zitten ook geen haar meer groeit. Bovendien zitten deze kale plekken rond de oren van de katten. Het zou dus ringworm of schurft kunnen zijn, wat ziektes zijn die ook op mensen overdraagbaar zijn. Je kunt daarom het beste snel een afspraak maken bij je dierenarts, zodat die een diagnose kan stellen en indien nodig een behandeling kan voorschrijven.

Groetjes,

Marine

Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!