Hoi allemaal,
Ik zou graag jullie mening willen horen na mijn laatste twee bezoekjes aan de dierenarts. Misschien ben ik te wantrouwig, maar ik vind dat als je een dier hebt, je de plicht hebt om er goed voor te zorgen.
Ik heb een klein poesje genaamd Vaïana van 10 maanden oud. Ze is super aanhankelijk, lief, speels... Echt mijn baby! Na haar eerste krolsheid heb ik besloten om haar op 23 maart 2018 te laten steriliseren. In de 15 dagen na de operatie zag ik kleine druppeltjes bloed op de tegels. Dit bloed kwam uit haar vagina. Toen ik naar de dierenarts ging, heeft hij een urinemonster genomen en dit geanalyseerd met een stripje en onder de microscoop. Hij vertelde me dat ze een hemorragische cystitis had (blijkbaar iets wat heel vaak voorkomt bij katten...), maar dat het niets met de operatie te maken had. Hij heeft haar een antibiotica-injectie gegeven en ik heb haar 15 dagen lang antibioticapillen gegeven.
Mijn probleem is nu dat Vaïana nog steeds bloed verliest, ondanks de behandeling. Het gaat om een paar druppeltjes die twee tot drie dagen kunnen aanhouden. Ze wast haar intieme delen niet goed. En als we haar optillen of als ze bij ons slaapt, zitten we vaak onder de bloedvlekken. Ze eet en drinkt echter goed, heeft geen problemen met plassen of poepen, ze heeft nergens pijn en haar gedrag is niet veranderd. Na een maand bloedverlies ben ik inmiddels behoorlijk gefrustreerd, want ze was kerngezond voor deze operatie.
Ik ben dus net weer met haar naar de dierenarts geweest, die helaas geen urineonderzoek in een laboratorium kon laten doen omdat ze niet wilde plassen. Volgens hem zijn er een paar mogelijkheden:
- een trauma door de operatie.
- een specifieke urineweginfectie (ik weet de naam niet meer).
- een soort loopsheid zoals bij honden (ook hiervan ben ik de naam kwijt), een overschot aan hormonen. Maar omdat ze gesteriliseerd is, lijkt hem dat onmogelijk, zeker omdat het een kat is.
Dus daar sta ik dan. Er is nog niets opgelost en ik moet weer afwachten. Hoewel hij me verzekerde dat het niet ernstig was, ben ik sceptisch. Wat denken jullie? Hebben jullie dit soort problemen ook wel eens meegemaakt?