Blaasontsteking die maar niet ophoudt

Noisette35
Noisette35 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn katje is weer thuis nadat hij drie dagen bij de dierenarts is gebleven.

Na de zoveelste blaasontsteking, die dit keer verergerd was, moest hij worden 'gesondeerd' (als je dat zo noemt) om de verstopping te verhelpen zodat hij weer kon plassen.

Hij is nog behoorlijk van slag, vooral omdat ik hem in een vreemde toestand terugkreeg: zijn nageltjes waren kapot en er zat bloed in zijn mandje. Hij moet in die drie dagen flink hebben gevochten.

Kaly vindt het vreselijk om op onbekend terrein te zijn. Terwijl het echt een heel lieve kat is die dol is op knuffelen.

Ik vroeg in de kliniek hoe we kunnen voorkomen dat dit weer gebeurt en ze zeiden: "Je moet hem onze Royal Canin Urinary brokjes geven".

Dat zijn precies de brokjes die ik hem al geef. Samen met koolhydraatvrij natvoer.

Hun reactie was: "Als hij die brokjes krijgt, zou hij geen problemen moeten hebben. Je geeft hem vast te veel, trouwens, je kat is te dik, hij moet afvallen."

Het probleem is dat hij nu, vier dagen later, er weer net zo aan toe is als toen ik hem naar de dierenarts bracht.

Hij loopt constant naar de kattenbak en het lukt hem niet om te plassen. Er zaten zelfs druppels bloed bij...

Ik begin echt wanhopig te worden als ik hem zo zie lijden.

Ik heb de dierenarts gebeld en ze zeiden dat ik hem weer moet brengen.

Ik vroeg wat ze gaan doen en ze zeiden dat hij weer gesondeerd moet worden!

Toen vroeg ik of er geen andere oplossing is, want blijkbaar werkt dat sonderen niet!

Ze zeiden dat als hij nog steeds niet kan plassen, dit de enige oplossing is.

Toen vroeg ik of ik weer moest betalen, want ik heb al 400 € afgerekend. Het antwoord was: "Natuurlijk moet je betalen, het is niet onze schuld dat je kat ziek is."

Nu voel ik me dus echt radeloos. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat advies. Wat kan ik doen?

Moet hij echt weer gesondeerd worden, pas vier dagen na de vorige keer, terwijl dat blijkbaar niet veel heeft uitgehaald?

Eerlijk gezegd verlies ik mijn vertrouwen in dierenartsen en heb ik het gevoel dat ze me alleen maar geld afhandig willen maken. Ik kan niet nog eens 400 € betalen. Als het echt moet, vind ik natuurlijk wel een oplossing.

Maar moet het echt op deze manier en moet ik mijn kat opnieuw laten lijden?

Hij is pas 5 jaar oud, verdient hij dit allemaal?

Wat is de oplossing?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen.

Blaasontsteking die maar niet ophoudt

Foto: Kaly weer thuis, na drie dagen bij de dierenarts.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

32 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Wat is dat nou voor een verhaal?? Hij is helemaal niet te dik!

ZOEK DIRECT EEN ANDERE DIERENARTS, dat is mijn advies.

Die gaat niet de hele tijd je kat blijven sonderen om hem te laten lijden voor € 400 per sessie!

Het is dringend nodig dat er een goede diagnose wordt gesteld. Heeft hij al röntgenfoto's gehad? Of andere onderzoeken?

Liza

Vertaald Frans
  • 32 reacties van 32

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!