bekkenbreuk bij de kat

I
Isab1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn kat is aangereden door een auto. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en die adviseerde me om hem in te laten slapen. Dat heb ik geweigerd; het was gewoon te moeilijk. Sinds gisteren vraag ik me af of ik er wel goed aan heb gedaan. Hij heeft soms pijn (niet de hele tijd) als hij beweegt en hij heeft nog niet gegeten of zijn behoefte gedaan.

Kunnen jullie me adviseren? Hebben jullie weleens hetzelfde meegemaakt en hoe is het met jullie kat afgelopen?

Ik heb het er echt heel zwaar mee en ik weet niet wat de juiste beslissing is voor hem!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • I
    Isab1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt voor je tips. Ik heb net een berichtje gestuurd naar de Franse kliniek Frégis, hopelijk geeft dat me wat meer duidelijkheid.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zou hetzelfde zeggen als Liza. Als je je dierenarts vertrouwt, luister dan naar hem en vraag vooral wat hij zou doen als het zijn eigen dier was. Ik heb het zelf ook altijd zo gedaan, maar je moet natuurlijk wel vertrouwen hebben in je dierenarts of anders een second opinion vragen.

Vertaald Frans
    L
    Lyzzza Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Isabelle

Geen twee gevallen zijn hetzelfde, dus ik geef je hierbij de link van Frégis (een bekende veterinaire kliniek in Frankrijk), wat een van de beste bronnen is om te raadplegen:

https://www.fregis.com/infos-sante/fracture-bassin-chez-chat/

Bestudeer dit op je gemak en vergelijk het met de röntgenfoto's van je kat en de diagnose van je dierenarts.

Misschien is het niet te opereren en kan de kat verlamd blijven aan de achterhand, met alle problemen van dien.

Dit soort breuken zijn bij honden soms beter te behandelen omdat de botten groter zijn; sommigen kunnen hun leven voortzetten met een hulpmiddel zoals een rolstoeltje (je ziet daar vaak filmpjes van).

Als je een goede dierenarts hebt, volg dan uiteindelijk zijn advies op.

Veel sterkte en laat je kat in ieder geval niet onnodig lijden.

Liza

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!