Anti-miauw sprayhalsband

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.

Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...

Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.

Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!

Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.

Mijn vraag is dus:

Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!

Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.

Robrom

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

80 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Courgette heeft helemaal niets te maken met een carnivoor dieet, het is zelfs zinloos en voedt totaal niet ^^'

Wat de brokken betreft hangt het er helemaal vanaf. Je moet ook weten dat natvoer (goed natvoer dan) heel gezond is voor katten. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken, wordt een kat van kwalitatief natvoer niet dik; het zijn puur eiwitten en water (en vocht is juist heel goed voor katten om nierproblemen te voorkomen). Wat je moet vermijden zodat katten niet te zwaar worden en veranderen in kleine vreetzakjes, zijn granen en een teveel aan koolhydraten uit aardappel, rijst en natuurlijk granen. Het is simpelweg zo dat brokken met te veel granen de kat niet genoeg voeden, waardoor hij blijft eten, eten, eten en dus te zwaar wordt.

Probeer het eens met een T-shirt, want ik weet dat mijn poezen ook spullen uit mijn kast pikken als ik er niet ben, waarschijnlijk om mijn geur bij zich te hebben.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik denk dat het normaal is, je kat laat zich gewoon horen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik had het niet over jou Angelina56. Feliway hebben we al geprobeerd, maar daar is het niet voor bedoeld; dat is een middel tegen stress. Mijn kat miauwt niet omdat hij gestrest is, hij miauwt omdat hij 24/7 bij me wil zijn en constant eten wil hebben. Dat weiger ik omdat ik gesteld ben op mijn privacy (ik val in herhaling) en wat het eten betreft: als hij onbeperkt mag eten, weegt hij straks 15 kilo omdat hij simpelweg niet kan stoppen.

Trouwens, om die mensen die zeggen "een kat mag 50 gram courgette per dag!" moet ik wel lachen. Ik dacht namelijk de oplossing te hebben gevonden voor een verzadigingsgevoel door hem onbeperkt courgette te geven, maar hij at in 10 minuten 600 gram weg, plus zijn portie brokjes, en hij was gewoon doorgegaan als ik hem niet had gestopt... Ik heb het meerdere dagen achter elkaar geprobeerd om te zien of hij zichzelf zou gaan reguleren, maar nee, het is echt een psychologisch probleem.

Wat dat t-shirt betreft: nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat kan ik wel eens doen :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik snap het even niet... Waar ben ik je de les aan het lezen? Ik probeer je alleen uit te leggen dat een halsband niets oplost, ik heb niet geoordeeld en ik ben ook niet aan het preken...

Hoe dan ook, dit soort kattenhalsbanden bestaan niet. Je kunt Feliway proberen (wat niet altijd werkt), en als dat niet helpt, heb je dan al eens geprobeerd om een T-shirt met jouw geur voor hem achter te laten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie nutteloze belerende praatjes. Toch bedankt aan Usibelle die me tenminste echt advies gaf, maar helaas ken ik dat systeem al en het werkt niet. Angeline56, mijn katten raken niet zomaar in paniek :)

Een anti-miauwband bestaat niet, maar ik dacht dat er wel een soort variant op anti-blafbanden zou zijn, natuurlijk niet-elektrisch, want het is niet de bedoeling om hem pijn te doen.

Ik heb een volkomen normale kat aan wie ik me gewoon aanpas (Naru), maar die Dagon maakt het me echt onmogelijk om een normaal leven te leiden. Ik offer me constant voor hem op, zelfs tot het punt dat ik geen partner zoek, want hij is ook nog eens ziekelijk jaloers.

Dus oordeel en lach maar als je wilt, maar ik dacht dat een forum voor één keer productief zou zijn. Ik heb weer eens het bewijs dat er hier alleen maar mensen zijn die de les willen lezen in plaats van met oplossingen te komen. En dat terwijl ik nog zo gewaarschuwd had.

Vertaald Frans
    Usibelle
    Usibelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Anti-miauwbanden bestaan niet. Je kunt een elektrische Feliway-verdamper gebruiken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euh, volgens mij heb ik niet geoordeeld hoor, maar goed... zoals ik al zei: doe oordopjes in...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, er is echt geen simpele oplossing om een kat te laten stoppen met miauwen... Een kat die zo'n pufje krijgt, wordt helemaal gek en zal die halsband koste wat het kost af willen doen (ik wist niet eens dat die dingen bestonden...). In plaats van dat het miauwen stopt, kan hij zichzelf wurgen met die band. Katten zijn van nature niet erg geduldig; als hij ergens achter blijft haken met die halsband, gaat hij miauwen om hulp, maar dan krijgt hij natuurlijk steeds die stralen water over zich heen waardoor hij nóg meer in paniek raakt. En de volgende dag... heb je geen kat meer... Gewurgd door zijn eigen paniek.

(Dit is geen speculatie, dit soort ongelukken met gewone halsbandjes gebeuren echt vaker dan je denkt). Ik wil er ook nog aan toevoegen dat zo'n halsband niets oplost; water gebruiken bij katten wordt in geen enkel geval aangeraden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Gelukkig had ik al gewaarschuwd... Dus nee en nog eens nee :) en er is een voerautomaat die ze 's nachts wat eten geeft. Als hij miauwt, is dat gewoon omdat hij bij me wil zijn. Alleen wil ík slapen, heb ik graag mijn privacy en wil ik gewoon mijn kamer in kunnen.

Het is nogal irritant dat ik alles duidelijk opschrijf, maar dat sommige mensen zich toch geroepen voelen om steeds advies te geven zonder de post te lezen, of alleen maar kijken naar wat ZIJ zouden doen...

En voor degenen die straks gaan zeggen: "waarom heb je dan katten?", zeg ik het maar meteen: ze zijn me opgedrongen en toen die persoon vertrok, heeft die ze bij mij achtergelaten. Dus voilà, ik wil alleen maar ervaringen van anderen horen. Je oordelen kun je lekker voor je houden :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, waarom doe je geen oordopjes in?? xD!

en hij laat gewoon van zich horen, dat is normaal.. het is een KAT :/ ...

Je kunt hem wat te eten geven voor je gaat slapen, zodat hij niet aan je denkt? Of je kunt de deur openlaten zodat hij naar binnen kan, toch??

Vertaald Frans
  • 80 reacties van 80

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer