Hoi,
Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.
Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...
Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.
Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!
Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.
Mijn vraag is dus:
Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!
Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.
Robrom