Anti-miauw sprayhalsband

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.

Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...

Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.

Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!

Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.

Mijn vraag is dus:

Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!

Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.

Robrom

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

80 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

OEPS! Je bent de slaaf van je kat, hij hooooudt van je, dat is prachtig, behalve dat je de situatie na al die jaren niet meer trekt. Sowieso complimenten dat je je eigenwijze viervoeter hebt gehouden. Je weet vast wel dat je waarschijnlijk zelf verantwoordelijk bent voor hoe erg hij aan je gehecht is.

En voor degenen die straks zeggen: "waarom heb je dan katten?", mijn directe antwoord: ze zijn me opgedrongen, en toen die persoon wegging, heeft diegene ze bij mij achtergelaten.

Alsjeblieft mensen, wees een beetje coulant. Jullie zijn constant bezig met het wegjagen van mensen die juist om advies vragen.

Deze persoon heeft die katten in de maag gesplitst gekregen, ze heeft het geduld om ze te houden en zoekt naar een oplossing om er beter mee samen te leven. Door kritiek te leveren en soms zelfs beledigend te zijn, gaat deze persoon echt niet in harmonie leren leven met katten die ze oorspronkelijk niet eens wilde.

Het zou veel makkelijker zijn om constructief te zijn en advies te geven, in plaats van zomaar je gal te spuwen.

Helaas ben ik geen kattenexpert, maar het advies over dat kledingstuk en het kijken naar de voeding (maar je hebt al speciaal voer voor de kat, toch?) lijken me de makkelijkste dingen om nu even naar te kijken.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

For you, ik ben niet boos hoor, ik merk alleen dat mensen steeds onverantwoordelijker en egoïstischer worden...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maakt niet uit, dat heet vrijheid van meningsuiting (ik was destijds Sandrine Laurent, dus een oudgediende).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hé Solenneb, je bent aardig op dreef op het moment (zie Lausan 14), maar het is wel waar: we moeten niet vergeten dat overgewicht bij een dier gevaarlijke gevolgen kan hebben. Als je kat geen Maine Coon is, zet hem dan maar een beetje op dieet.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind dat een te dikke kat of hond echt niet betekent dat hij meer geliefd is!! Trouwens, als je weet wat obesitas met dieren doet, kun je het maar beter laten...

Bovendien is overgewicht vaak een teken van slechte voeding....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

OEPS! Je bent de slaaf van je kat, hij houdt van jéééé, dat is prachtig, maar na al die jaren trek je de situatie gewoon niet meer. Allereerst complimenten dat je je eigenwijze viervoeter hebt gehouden. Je weet vast wel dat je waarschijnlijk zelf verantwoordelijk bent voor zijn enorme gehechtheid aan jou. Ik ben het wel eens met Lilou Striga: als er behalve de haren geen reden is waarom hij de nacht niet bij je kan doorbrengen, twijfel dan niet. Op dit moment zijn jullie namelijk allebei niet gelukkig met de situatie. 7,5 kg, jeetje, wat wordt die lieverd toch "tekortgedaan". Kom op! Even een kleine inspanning, er is niks mis mee om met zo’n pluizenbol te slapen, alleen de vorm is anders.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Probeer eens een kledingstuk met jouw geur neer te leggen, dat kan je kat kalmeren.

Zorg ook dat er wat speeltjes klaarliggen om hem bezig te houden.

Wat het eten betreft: stop met de courgettes.

Verander zijn voeding.

Koop brokjes van goede kwaliteit.

Als het miauwen aanhoudt, laat je kat dan bij je slapen.

Hij heeft je waarschijnlijk heel erg nodig en komt misschien wat aandacht tekort.

Als hij bij je slaapt, denk ik dat hij niet meer zal miauwen.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Vertaald Frans
    Tsukino
    Tsukino Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het helemaal met Anima eens. Mijn kat heeft precies hetzelfde; als ze niet bij me in de kamer mag, miauwt ze de hele nacht door. Maar goed, ik vind het zelf niet erg om met haar te slapen. Ik denk niet dat je je kat nog kunt veranderen. Als hij miauwt, is dat precies zoals je zelf al zei omdat hij bij je wil zijn. Zoals al eerder is aangegeven, bestaan dit soort halsbanden niet voor katten. Ik vrees helaas dat je er gewoon aan moet wennen, zeker omdat dit al jarenlang zo gaat. Oordopjes kopen lijkt me het beste idee, of koop een mandje voor ze zodat ze aan het voeteneind van je bed kunnen slapen? Dan heb je toch je eigen ruimte en stopt hij waarschijnlijk met miauwen. Wat betreft de brokjes: kijk of je, indien mogelijk, kunt overstappen op graanvrije brokjes (let op: neem minstens een maand de tijd voor de overstap). Mijn kat eet veel minder sinds hij Purizon krijgt; zijn oude brokjes gaven hem blijkbaar niet genoeg verzadiging. Stop ook met die courgettes; een kat is een strikte carnivoor en hij heeft er helemaal niets aan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Houd ons op de hoogte! Probeer het eventueel alvast met dat kledingstuk! Misschien miauwt hij dan minder! En anders is er in het ergste geval nog de Feliway-spray om hem te kalmeren (een anti-stressmiddel). Ik heb dit ook meegemaakt met een van mijn katten... Ze bleef maar miauwen omdat ze wilde dat ik haar naar binnen liet...

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 80

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer