Anti-miauw sprayhalsband

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.

Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...

Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.

Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!

Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.

Mijn vraag is dus:

Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!

Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.

Robrom

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

80 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik geef je die opmerking gewoon terug: "kijk eens kritisch naar jezelf". Lees alle berichten nog eens rustig na met een frisse blik, dan begrijp je het wel. Althans, dat hoop ik, maar ik betwijfel het. Fijne avond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Je kunt het beste advies vragen aan de dierenarts, die eventueel medicijnen (angstremmers of antidepressiva) kan voorschrijven. Maar om de behandeling echt effect te laten hebben, moet je als baasje wel consequent zijn."

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kat heeft ernstige gedragsproblemen. Je moet niet alleen het symptoom aanpakken (het miauwen), maar de oorzaak: de overmatige aanhankelijkheid. Ik heb een stukje van internet voor je gekopieerd, maar neem vooral de tijd om zelf nog wat uitgebreidere artikelen te zoeken:

Hoe pak je overmatige aanhankelijkheid bij de kat aan?

De belangrijkste regel is om je kat juist niet te veel te vertroetelen en te zorgen voor zijn onafhankelijkheid. Het gaat erom de kat te leren om alleen met zijn emoties om te gaan door hem op een kordate manier weg te sturen.

Overmatige aanhankelijkheid kun je ook aanpakken door te spelen. Spelen met je kat in plaats van hem alleen maar te aaien is een goede oplossing.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou... ik sta echt paf van alle agressieve en domme reacties aan jouw adres, Robrom. Al die mensen die het hebben over dierenmishandeling, het overgewicht van je kat, dat het er nu eenmaal bij hoort, dat je oordopjes moet indoen... en die je keihard veroordelen terwijl ze beweren dat niet te doen! Ik kwam toevallig op dit bericht terecht omdat ik zelf ook een oplossing zoek voor het voortdurende miauwen van mijn kat, maar ik zie alleen maar agressie!

Ik begrijp je helemaal, Robrom. Ik heb een kat van 7 jaar die al zijn hele leven aan één stuk door jammert, ook elke nacht non-stop. Ik ben dol op hem, maar ik slaap nu al 7 jaar bijna niet meer. Ik heb echt ALLE conventionele methodes geprobeerd en ook de wat meer creatieve 'huis-tuin-en-keukentips' die hier op het forum staan, of die ik kreeg van de dierenarts, vrienden... Ik hoopte hier hulp te vinden, maar als ik die gemene reacties zie, zul je er inmiddels wel flink van balen dat je om hulp hebt durven vragen.

Ik wens je veel succes met het vinden van een oplossing, net als ik, zodat je weer eens nachten kunt maken van langer dan 2 of 3 uur. Vergeet niet dat jij en ik monsters zijn, wij willen 's nachts namelijk slapen... Wat een schande...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Doe het dan maar om de nek van je eigen baby als die huilt. Dit is gewoon mishandeling.

+1

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Goedenavond, Ik zit in bijna precies dezelfde situatie als jij. Mijn man trekt het echt niet meer met onze Pers die alleen maar loopt te miauwen, ook al is hij al lang geholpen enzovoort, net als bij jou. Dus mensen die niet snappen dat we om hulp vragen en niet om een oordeel: reageer liever niet. Als er een elektrische halsband bestaat die werkt, ga ik echt niet twijfelen. Het is onleefbaar voor hem en ook voor ons trouwens, zeker omdat niets hem rustig krijgt en we er niks van begrijpen. Het is echt onhoudbaar.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie nutteloze moraliserende praatjes. Toch bedankt aan Usibelle die me wel een echt advies gaf, maar helaas ken ik dat systeem al en het werkt niet. @Angeline56, mijn katten raken niet zomaar in paniek hoor :)

Een anti-miauwband bestaat niet, maar ik dacht dat er wel een variant van de anti-blafbanden zou bestaan, natuurlijk niet-elektrisch, want het is niet de bedoeling om hem te bezeren.

Ik heb een volkomen normale kat aan wie ik me gewoon aanpas (Naru), maar Dagon maakt het me onmogelijk om een normaal leven te leiden. Ik cijfer me constant voor hem weg, zelfs tot het punt dat ik geen relatie zoek, want hij is ook nog eens ziekelijk jaloers.

Dus oordeel en lach maar als je wilt, maar ik dacht dat een forum voor de verandering eens productief zou zijn. Ik heb nu weer het bewijs dat er hier alleen maar mensen zitten die de les lezen in plaats van met oplossingen komen. En ik had nog zo gewaarschuwd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat die courgettes betreft, kan hij die gewoon blijven geven, ze zitten vol vezels en water

Die vezels zijn niet nodig, ze hebben geen enkele voedingswaarde en kunnen de opname van bepaalde voedingsstoffen verminderen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb alles goed doorgelezen. Er zitten berichten tussen die ik persoonlijk nogal op het randje vind. Dit is natuurlijk niet aan iedereen gericht, maar goed, laten we verder gaan.

Ik vraag me af of het te maken heeft met het feit dat de partner, huisgenoot of wie dan ook is vertrokken en de katten heeft achtergelaten. Misschien is dat wel de reden dat deze kat zich niet op zijn gemak voelt.

Misschien zijn er ook gewoontes overhoop gehaald na de breuk met die persoon. Ik speculeer ook maar wat, maar misschien zit ik wel in de goede richting?

Een dierenarts, of misschien een kattengedragstherapeut?

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Helemaal eens met je Sevv, maar op de foto's op het profiel is een van de twee katten echt niet mager!! Kortom, het is niet omdat een kat "dik" is dat hij ook meteen goed behandeld wordt!

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 80

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer