Anti-miauw sprayhalsband

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.

Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...

Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.

Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!

Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.

Mijn vraag is dus:

Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!

Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.

Robrom

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

80 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Healthy Pets
    Healthy pets Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Een oud topic omhooghalen, en dan ook nog om openlijk op een forum vol dierenliefhebbers uit te leggen dat je "je kat verhindert te miauwen door hem aan een meubelstuk vast te binden als straf", is echt niet het beste idee dat je ooit hebt gehad.

Ik dacht echt dat ik alles inmiddels wel gelezen had... Maar sommige mensen weten me nog steeds te verbazen... 😐

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem als jij met mijn jongste, en dat al vanaf de eerste dag. Daarom heb ik een straf ingevoerd: elke keer als hij iets uitvrat of om niks zat te miauwen, bond ik hem 15 tot 30 minuten vast aan een meubel in de woonkamer. Dat deed ik ook bij mijn oudste kat. Het is net als een kind dat niet luistert en in de hoek moet; inmiddels snapt hij dat hij niet mag miauwen. En als hij het een keertje vergeet, zeg ik op een korte en strenge toon: "En nu kappen!!!" Dan stopt hij meteen. Even voor de duidelijkheid: mijn katten worden echt niet slecht behandeld hoor. Ze zijn kerngezond en liggen altijd in mijn armen om me kopjes te geven, te knuffelen en te spinnen. Ik heb ze gewoon opgevoed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik maak precies hetzelfde mee als jij Miaoups. Mijn Emy jankt al 7 jaar aan één stuk door, dag en nacht, of de deuren nou open of dicht zijn. Hoewel wegdoen absoluut geen optie is, weet ik me momenteel echt geen raad meer. Dat slaapgebrek sloopt je echt.

En wat betreft de pijn: ik weet niet wat er precies aan de hand is, maar heel veel sterkte. Ik ben zelf ook al drieënhalf jaar ziek en ik weet dat dat niet meehelpt en dat je gewoon sneller je geduld verliest :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi @Robrom en @Syll28,

Ik wil eerst even zeggen dat ik niet alle berichten heb gelezen, maar alleen de eerste twee pagina's en de laatste.

Ik begrijp jullie helemaal en als jullie tips hebben om katten stil te krijgen, hoor ik het heel graag!!!

Dit is mijn situatie: ik heb een kattin van 2 jaar oud. We hebben haar al vanaf dat ze 3 maanden was en we zijn dol op haar, ze is echt ons kindje. Maar ze miauwt gewoon de hele tijd door en soms word ik er echt helemaal gek van! Ze is gesteriliseerd, gezond en we verzorgen haar hartstikke goed. Ik ben de hele dag thuis omdat ik ziek ben, dus ze is nooit alleen. Het ontbreekt haar aan niets en ze krijgt superveel aandacht en knuffels. Maar op bepaalde momenten van de dag begint ze uit het niets te krijsen, het lijkt wel alsof ze stemoefeningen doet. Ik kan daar heel slecht tegen, zeker omdat ik ziek ben en al genoeg pijn heb om te verdragen. Soms wil ik gewoon dat ze stopt, want ik ben bang dat ik haar op een dag nog eens wat aandoe. Ik heb echt alles al geprobeerd om haar te kalmeren: negeren, een plantenspuit gebruiken zodra ze miauwt, haar naam streng en met een lage stem roepen (dat werkt nog het beste, maar ook niet altijd en ik kan niet de hele dag blijven schreeuwen). Ze miauwt zo in een herhaling, meerdere keren per dag en ook 's nachts. Voor de nacht hebben we ook alles geprobeerd: ze mag bij ons slapen, er zit eten in haar bakje, maar ineens begint ze te jengelen, miauwen en krijsen midden in de nacht. Als we het echt niet meer trekken, zetten we haar de kamer uit, maar dan gaat ze voor de deur zitten miauwen. Het is een hel! Het ligt dus niet aan het wel of niet bij ons slapen. Als ze nou midden in de nacht op bed kwam liggen om te knuffelen, zou ik dat geen probleem vinden, maar nee, ze kruipt zelfs onder het bed om daar rustig verder te kunnen miauwen. Help!!! We zijn gek op haar, maar op sommige momenten kunnen we haar niet uitstaan. Als iemand een echt goede oplossing heeft, hoor ik het heel graag! Ik wil echt geen drastische stappen ondernemen zoals haar wegdoen, want ze is mijn kindje! We zijn zelfs 6700 km verhuisd en hebben haar meegenomen, dat laat wel zien hoeveel we echt van haar houden. Dus alsjeblieft mensen, voordat je oordeelt over anderen die op het punt staan om door te draaien: bedenk dat elke kat een eigen karakter heeft en dat sommige echt lastig zijn in het dagelijks leven. Terwijl ze zo lief is als ze niet in zo'n miauwbui zit...

Vertaald Frans
    Sofi771
    Sofi771 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En ik wil er nog aan toevoegen dat als je katten het goed doen op brokjes, je ze gewoon op brokjes moet laten.

Natvoer moet elke dag gegeven worden; brokjes zijn veel te droog om als enige voeding te geven.

Droogvoer is niet goed voor onze katten. Als je katten kieskeurig zijn geworden, moet je de brokjes die je geeft eens heroverwegen, maar stop nooit met het natvoer, want dat is essentieel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En ik wil er nog aan toevoegen: als je katten gewoon brokken eten, laat ze dan lekker op de brokken.

Sinds de dag dat we haar natvoer hebben gegeven, van die zakjes met reepjes vlees of vis, is ze echt een stuk lastiger en kieskeuriger geworden.

Maak het jezelf dus niet nog moeilijker naast je eigenlijke probleem.

Groetjes en succes!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb zelf ook zo'n kat... echt onuitstaanbaar, een geduld van nul en een totale obsessie met eten. Ik begrijp de situatie van robrom echt helemaal; hij zit er helemaal doorheen en krijgt dan ook nog eens moraliserende preekjes in plaats van echte oplossingen...

Persoonlijk zou ik zeggen dat je je privacy maar even moet vergeten, robrom, want het kan die kat echt niks schelen. Laat hem 's nachts gewoon overal rondlopen, al is het maar één keer om te zien wat er gebeurt.

Bij mij slaapt de kat waar ze maar wil, wat haar trouwens niet tegenhoudt om een enorme herrie te schoppen, maar dan om andere redenen (ik wil naar buiten... ik wil naar binnen... hoi, ik ben weer terug en ik heb honger, ik heb honger, word wakker.... IK HEB HONGEEEEER). Maar goed, als er anti-miauwhalsbanden bestonden, zou ik geen moment twijfelen. Ik heb mijn twee honden er ook mee opgevoed; die hebben drie of vier schokjes gehad in hun leven en dat was genoeg om het te begrijpen, maar ja, dat waren honden.

Succes verder, ik ga zelf ook maar eens bij de dierenarts langs om te kijken of er geen trucje is tegen dat gemiauw.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Daar ben ik het helemaal mee eens! Dat zal dan zonder twijfel ons enige punt van overeenkomst zijn! Ik ga er weer vandoor, ik moet mijn kat gaan martelen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    angeline56, ik begrijp precies wat je bedoelt. Omdat ik in dezelfde situatie zit als deze persoon, vond ik sommige reacties zo schokkend en belerend dat dit wel verklaart waarom ik hem zo fel verdedigde. Wat @Sevv betreft ben ik het ermee eens, de discussie is gesloten. Ik denk dat je nooit zult begrijpen wat voor dagelijkse lijdensweg deze persoon doormaakt. Laten we het hierbij laten.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Amande184 : Goedenavond, iemand kan agressief overkomen, maar betekent dat ook dat het echt zo is? Of dat die persoon geen goed advies geeft? Zelf blijf ik altijd rustig en neutraal in mijn berichten (dat heb je trouwens in dit topic vast wel gezien), maar ik kan je vertellen dat het mij ook wel eens is overkomen dat sommige leden dachten dat ik agressief was, terwijl dat echt niet zo was... Maar de manier van schrijven en hoe je dingen verwoordt, valt niet bij iedereen even goed, maar daar kun je weinig aan doen. Sommige mensen zijn direct en anderen niet, maar je moet het doen met ieders persoonlijkheid en vooral niet te snel op je tenen getrapt zijn. Zeker op een openbaar forum lijken veel berichten anders al snel agressief! Hoe dan ook, dit onderwerp is al een tijdje gesloten :/

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 80

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer