Anti-miauw sprayhalsband

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.

Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...

Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.

Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!

Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.

Mijn vraag is dus:

Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!

Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.

Robrom

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

80 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Er bestaan zaklampen die ultrasone geluiden uitzenden, onhoorbaar voor mensen maar heel vervelend (en natuurlijk ongevaarlijk!) voor de kat... Ik heb hetzelfde probleem als jij met mijn te dikke kat, die 's nachts bij onze ramen komt klieren (ik heb een kattenluikje waardoor ze vrij in en uit kan)... en ik ben het nu aan het testen. Het blijkt erg effectief te zijn, mijn kat stopt meteen met die herrie (voor nu probeert ze het af en toe nog wel, maar steeds minder vaak). Ik slaap normaal gesproken met mijn kat, maar ze was zo gewend om keet te schoppen dat ze nu niet eens meer komt! Succes

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik snap niet waarom het niet mogelijk is om met oordopjes te slapen? ...

Hallo allemaal, ik ben een beetje laat, sorry! Ik hoop dat @Robrom inmiddels een oplossing heeft gevonden.

Waarom zou het dier zich aan moeten passen en wij niet? Vooral omdat hij iets duidelijk probeert te maken, hij "praat" als het ware... En als je hem de mond zou kunnen snoeren, zou je dat dan doen? Het moet van twee kanten komen!

Deze persoon geeft keer op keer aan dat ze deze hel al 7 jaar lang meemaakt, en dat ze zelfs op de bank slaapt om weg te zijn van het lawaai (is dat niet een beetje hetzelfde idee als oordopjes?)... En dan zeg je dat de eigenaar zich maar moet aanpassen, maar als een hond de gewoonte aanleert om te bijten als hij iets wil (ik bedoel niet dat het valse honden zijn hoor, ik ben vrijwilliger in een asiel en heb genoeg bijters of gewoon slecht opgevoede honden gezien), laat je hem dan maar begaan en houd je je armen de hele tijd in de lucht zodat hij er niet bij kan? Ik vind het prima dat de mens zich aanpast, maar er zijn grenzen! Nog een voorbeeld: als deze persoon met haar kat zou slapen en die zou haar handen openkrabben om haar wakker te maken in plaats van te miauwen, zou het baasje dan handschoenen aan moeten trekken om dat tegen te gaan?

Vertaald Frans
    G
    Goupil70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Vast niet verwarmd!

Dat zal vast heel fijn zijn, echt comfortabel midden in de winter: het is daar ongeveer 0 graden!

Niet zo gek dat de kat het niet kan waarderen..

En je excuses....

Vertaald Frans
    G
    Goupil70 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De kat 's nachts in de garage. Waarschijnlijk niet

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik begrijp je helemaal want ik heb hetzelfde probleem met mijn kat... Ik heb dat met een T-shirt geprobeerd, maar dat is niet genoeg. Ik laat hem 's nachts zelfs bij me komen, maar dat lost niets op, want hij gaat alsnog in de woonkamer miauwen zodra hij de kans krijgt. Hij wil de hele tijd aan me vastgeplakt zitten, maar het is echt vermoeiend: hij komt naast mij en mijn partner liggen en zodra we ook maar een beetje bewegen, gaat hij heel hard staan miauwen in de woonkamer. Soms komt hij zelfs in de slaapkamer miauwen zonder te gaan liggen en gaat hij daarna weer terug naar de woonkamer om daar verder te gaan. Mijn kat komt niets tekort. Ik doe er alles aan om dat gemiau te voorkomen, maar niets helpt. Ik hoopte hier op de site ook wat meningen over zo'n sprayband te vinden. Bij mij duurt dit gemiau nu al tweeënhalf jaar. Ik ben in de tussentijd verhuisd, maar er is niets veranderd. Het is stressvol en vermoeiend... Ik hoop dat het hem goed zal doen als hij bij mijn volgende verhuizing naar buiten kan.

Vertaald Frans
    Lagfactor
    Lagfactor Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ultrasone geluiden...

Anders zijn er ook gedragstherapeuten die je eventueel kunnen helpen om de oorzaak van het constante mauwen van je kat te achterhalen en een plan van aanpak kunnen voorstellen om dit stap voor stap op te lossen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

https://www.numaxes.com/fr/anti-miaulement/193-eyenimal-miaow-control.html

Het ziet er een beetje uit als een zaklamp, maar het zendt een ultrasoon geluid uit waar katten een hekel aan hebben. Ik ga er dus vanuit dat hij dan stopt met miauwen. Mijn kat doet precies hetzelfde en geloof me, mijn vriendin en ik worden er echt helemaal gek van. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik ben het wel zeker van plan. Het ultrasone geluid heeft een bereik tot wel 6 meter, dus ik denk dat het vanuit je slaapkamer ook wel zal werken. Ik heb de link naar de site erbij gezet voor meer informatie, maar ik raad je niet aan om via die site te bestellen. Onthoud gewoon de naam en kijk liever op een vertrouwde site zoals Amazon of eBay...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een kind van drie jaar. En hij stopt maar niet met gillen en overal rondrennen, ik trek het echt niet meer. Hij schreeuwt de oren van m'n hoofd, stoort m'n buren, maakt me 's nachts wakker... Ik heb alles geprobeerd: tape op z'n mond, een pak voor z'n broek, het stiltespelletje, hem opsluiten in de kast, Ritalin... Maar niks helpt. Hebben jullie een oplossing om hem z'n bek te laten houden? Ik ben er zo klaar mee dat ik er serieus over nadenk om hem ergens te dumpen om eindelijk rust te hebben...

Hm, sorry hoor, ik draafde een beetje door. Dit soort vragen inspireren me nogal... (Geintje hoor, ik heb helemaal geen kinderen)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met een poesje dat nu 14 jaar oud is. Een echte kletskous! Ik word er een beetje moedeloos van omdat mijn buren klagen bij elke beweging in huis. (Als ze niet slaapt tenminste, want ze snurkt behoorlijk hard, dus volgens mij hoort ze dan niks). Bij elk geluidje dat we maken is het "miauw", en het ligt niet aan het eten, stress of zelfs bezitterigheid. Ik heb haar net weer terug nadat ze 7 jaar bij mijn dochter heeft gewoond. Die van mij weegt 8 kg :-0

Ik dacht ook aan zo'n halsband. Feliway heb ik jaren geleden al eens gebruikt, maar dat doet in haar geval helemaal niets. We geven haar nu Zylkene zodat ze wat minder gestrest is, maar ze voelt zich verder prima en blijft gewoon "praten" of mopperen lol

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Ronbrom,

Ik weet dat het al een tijdje geleden is, maar ik heb PRECIES hetzelfde probleem als jij!

Mijn kat is 7 jaar oud, hij is gecastreerd en miauwt al veel sinds hij een kitten was, maar nu is het echt non-stop geworden! Terwijl hij echt niets tekortkomt: hij mag naar buiten, krijgt luxe brokjes, genoeg aandacht, speeltjes, enz.

Hij lijkt ook totaal geen verzadigingsgevoel te hebben en eet alles wat hij vindt: koekjes, brood, chips... Ondanks de brokjes en de courgette.

Dit zorgt voor flinke problemen in mijn relatie, want mijn partner wil hem wegdoen en ik absoluut niet...

Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden?

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 80

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer