Anti-miauw sprayhalsband

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Voordat jullie meteen in de aanval gaan, lees alsjeblieft even wat ik hieronder schrijf en sta open voor een discussie. Ik wil eigenlijk gewoon graag wat ervaringen van anderen horen.

Ik heb twee katten, waarvan er eentje 's nachts miauwt zodra ik ook maar een beweging maak. Ze slapen in de garage, maar Dagon hoort elk geluidje dat ik maak, zelfs als ik me omdraai onder mijn dekbed; hij heeft blijkbaar een heel scherp gehoor. Het is dag en nacht een enorme plakkat, dus hij miauwt echt om mij en niet omdat hij honger of dorst heeft, wil spelen of omdat de kattenbak vies is enz...

Dit is al 7 jaar een ware hel voor me. Ik slaap niet eens meer in m'n eigen slaapkamer omdat die te dicht bij de garage is (ik slaap nu op de bank in de woonkamer), en ik ben constant bang dat hij gaat miauwen, waardoor ik niet meer kan slapen.

Ik ben het echt helemaal zat dat ik niet kan slapen waar en wanneer ik wil in mijn eigen huis, en dat ik niet eens meer een privéleven heb door dat gemiauw waar ik zo gestrest van raak!

Even voor de duidelijkheid: ze worden hartstikke goed verzorgd en krijgen allebei voer dat bij ze past (ja, Dagon weegt 7,5 kg), met wat gekookte courgette erbij. Ze hebben een tuin om in te spelen en ik knuffel ze wanneer ik maar kan. Maar ze slapen niet bij mij en dat gaat ook niet gebeuren, want ik vind dat een mens op bepaalde momenten recht heeft op rust en privacy.

Mijn vraag is dus:

Hebben jullie weleens een anti-miauwhalsband geprobeerd? Of misschien een anti-blafband voor kleine hondjes bij dit soort katten? Zo ja, welke was dat en heb je meer details voor me? Ik heb het natuurlijk over spraybanden; ik wil absoluut geen elektrische of elektrostatische halsband. Het doel is simpelweg dat ik hem die 's nachts om kan doen en eindelijk weer terug kan naar mijn slaapkamer, waar ik al bijna twee jaar niet heb kunnen slapen. En ik wil echt alle mogelijke oplossingen proberen voordat ik er zelfs maar aan denk om hem weg te doen!

Bedankt voor jullie vriendelijkheid en vooral voor jullie ervaringen :) Als je alleen maar kritiek wilt geven (zoals dat ik een slecht baasje ben of oordoppen moet inzien, dat soort onzin), verspil dan je tijd niet.

Robrom

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

80 antwoorden
Sorteren op:
  • P
    Papillondenuitimbu8566 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik weet niet of mijn vorige antwoord geplaatst was, maar ik heb in ieder geval een paar oplossingen gevonden die mijn leven al maandenlang totaal veranderd hebben!

Mijn kat miauwde namelijk de héééle dag door, maar ook midden in de nacht (en we woonden toen in een studio, dus we konden niet in een andere kamer gaan zitten...). Ik wist dat het een kletskous was en ik ben dol op hem! Maar het werd echt onhoudbaar...

In mijn geval miauwde hij om non-stop om eten te vragen. Het bleek dat mijn kat geen verzadigingsgevoel heeft! Ik ben toen ook met gekookte courgettes begonnen, maar dat hielp niets; hij bleef een vreetzak en bleef maar onvermoeibaar miauwen...

Dit is wat er sindsdien veranderd is:

- Ik gaf hem elke ochtend een zakje natvoer bij het opstaan, maar daar ben ik helemaal mee gestopt! Er zitten te veel suikers en chemische ingrediënten in. Een dierenarts zei dat ik hem beter eten kon geven 'zoals wij'. Dus nu krijgt hij een plakje ham (gewoon van het goedkoopste merk natuurlijk, om het budgetvriendelijk te houden) of een half blikje tonijn als ontbijt.

- Voor het avondeten heb ik, in plaats van zo'n 'anti-schrokbak' te kopen die een vermogen kost, zijn brokjes op een plat bord gegeven! (Net als wij!!) Daardoor moet hij meer moeite doen om te eten. Hij knoeit wel een beetje, dat wel... maar hij doet er veel langer over! Daardoor zit hij voller en eet hij zijn bordje zelfs in meerdere keren leeg! Sindsdien heeft hij 's nachts nooit meer om eten gevraagd :-)))

- En wat betreft straffen: we hebben het idee van de anti-miauwband laten varen voor... een plantenspuit. Zo eentje die een straal geeft (als een waterpistool). Het is ongelofelijk, want tikjes, schreeuwen of zelfs koude douches hielpen niet echt; maar sinds we de plantenspuit gebruiken, is bij de minste deugnieterij een paar keer 'pshht' genoeg en gaat hij uit zichzelf in zijn mandje liggen. Tegenwoordig hoeven we de plantenspuit alleen maar te pakken en hij wordt meteen rustig!

De verandering is blijvend, dat verzeker ik je. We hebben nu een aparte slaapkamer, maar ik slaap soms nog in de woonkamer met mijn kat en hij maakt ons 's nachts helemaal niet meer wakker. Alleen bij het opstaan vraagt hij om zijn bakje, dat is het enige moment dat hij nog even miauwt tot zijn ontbijt wordt geserveerd. Hij heeft min of meer vaste tijden (een echte biologische klok in zijn buik), maar dat is heel redelijk! We wonen eindelijk weer fijn samen met onze Chachou ♡

Hopelijk helpt mijn verhaal :-))

Sterkte allemaal!

Hoi, dit is alweer een tijdje geleden want we zitten inmiddels in 2025. Ik heb een kat die bijna een jaar wordt. Hij miauwt dag en nacht, terwijl alles oké is (eten, water, kattenbak). Hij miauwt zowel in het appartement als op het terras, niets helpt. We proberen nu al 6 maanden van alles en we zitten op een punt dat we het echt niet meer trekken, vooral mijn partner niet... Het is onhoudbaar. De buren beginnen te klagen omdat de zomer eraan komt en iedereen op zijn balkon zit. We zijn nu gedwongen om binnen te blijven omdat we de balkondeur niet van buitenaf kunnen sluiten, dus we kunnen niet van het balkon genieten. We weten het niet meer, ik heb jouw methode nog niet geprobeerd. Is het effect blijvend? Werkt het bij jou nog steeds?

Vertaald Frans
    Izazabou
    Izazabou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

eindelijk iemand zoals ik!

Ik heb twee schatjes van katten, ze zijn 7 jaar oud.

Maar Narcos miauwt vaak, echt veel om tegen me te kletsen. Hij is een kletskous, dat is zeker, maar 's nachts lijkt het wel alsof hij last heeft van nachtelijke angsten.

Ik heb het aan de dierenarts gevraagd, want het is echt tien keer zo erg geworden sinds hij niet meer op het balkon kan omdat de verwarming aanstaat!

Ik heb al van alles geprobeerd.

Die halsbanden zijn best oké om hem te laten ontspannen, maar dat werkt niet voor altijd; je moet ze elke maand vervangen.

Wat ook best goed werkt zijn CBD-druppels, mijn dierenarts vond dat prima.

Maar goed, verder heeft mijn dierenarts een gedragstherapeut aangeraden, want ik ben het inmiddels ook wel zat om zo slecht te slapen!

Dat was het zo'n beetje.

Vertaald Frans
    P
    Pecanmiauletrop Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik deel hier even de oplossing die ik net heb gevonden voor het gemiauw van mijn kat, voor het geval dat, al weet ik niet of het lang zal werken.

We hebben onze kat 4 maanden geleden geadopteerd en hij is echt schattig, heel speels en vraagt heel veel aandacht, maar daar wen je wel aan. Het probleem is dat we hem het trappenhuis hebben laten ontdekken, en nu wil hij er de HELE TIJD heen. Er zijn andere katten in het gebouw die vaak naar buiten gaan en hij wil ze opzoeken. Op zich zouden we hem prima naar buiten kunnen laten, dat is het probleem niet, maar hij staat nu te miauwen voor de deur van een buurvrouw om naar zijn vriendje te gaan. En als hij miauwt, is het natuurlijk geen bescheiden miauwtje, maar echt een eindeloos en hartverscheurend gejammer. Omdat we dit de rest van het gebouw niet kunnen aandoen, moeten we hem dus binnenhouden.

Door de hele coronasituatie werk ik de hele tijd thuis, dus hij vraagt de hele dag of hij eruit mag. Als ik met hem speel, stopt hij wel, maar ik kan niet de hele dag met hem bezig zijn en het duurt echt lang voordat hij moe is. In een vlaag van wanhoop heb ik vanochtend iets geprobeerd waar ik totaal niet in geloofde: ik heb een video met vogeltjes op de tv gezet (zoek op "videos for cat" op YouTube, er is er eentje die 8 uur duurt). De video staat nu een uur aan en hij zit er met zijn neus bovenop, het is echt geweldig.

Nou, ik hoop dat dit iemand kan helpen, ook al heeft het niets te maken met het oorspronkelijke probleem van @Robrom. En voor de mensen die zeggen dat het mishandeling is om een kat te beletten te miauwen en die aankomen met van die vage vergelijkingen met kinderen: leer je alsjeblieft eens in een ander te verplaatsen. Ik denk niet dat je daar "hi hi hi ** ** **" zou zitten doen als je leven opeens bepaald werd door "MIAUW MIAUW MIAUWWWWWW MIAUWWWWWMIAUWWMIAUW" op elk uur van de dag...

Vertaald Frans
    L
    Lepleux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gelukkig had ik al gewaarschuwd... Dus nee en nog eens nee :) en er is een voerautomaat die ze 's nachts een beetje geeft. Als hij miauwt, is dat gewoon omdat hij bij me wil zijn. Alleen wil ik lekker slapen, m'n privacy hebben en m'n slaapkamer in kunnen. Het is irritant dat ik alles duidelijk opschrijf, maar dat sommige mensen zich geroepen voelen om altijd maar advies te geven zonder de post te lezen, of alleen maar uitgaan van wat ZIJ zouden doen... Voor degenen die dan vragen: "waarom heb je dan katten?", zeg ik meteen: ze zijn me opgedrongen en toen die persoon wegging, heeft die ze bij mij achtergelaten. Nou, ik wil dus alleen maar ervaringen horen, en je oordelen kun je lekker in je zak steken :)

Hoi, ik heb hetzelfde probleem als jij, veel succes

Vertaald Frans
    B
    Barbara86 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik snap je zo goed! Ik heb 3 katten, waarvan twee sinds bijna 6 maanden, en een van hen begint elke ochtend om 5:55 te jengelen! Elke dag zonder uitzondering, aan één stuk door, zodat ik de deur voor hem openmaak. Dat weiger ik te doen, omdat ik niet wil dat hij denkt dat zijn gemiauw de reactie oproept die hij wil... Net als bij jou grenst mijn slaapkamer aan de garage... hij maakt mijn dochter van 5 wakker, het is echt slopend!

Helaas heb ik geen oplossing. Ik zocht er zelf ook naar op dit forum, maar ik zie dat mensen nogal stom en belerend zijn...

Ik wilde je alleen even laten weten dat je niet de enige bent 😕

Vertaald Frans
    M
    Madi972 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi en echt superbedankt aan @Robrom voor het stellen van DEZE vraag! Ik zit namelijk in precies hetzelfde schuitje. Ik werd echt gek van dat nachtelijke gemiauw, alleen maar omdat ze bij me wilde zijn.

Mijn kat had dag en nacht toegang tot de woonkamer en het terras. En 's nachts kwam ze dan op de vensterbank zitten (ik slaap met het raam open en heb een hor voor het raam, waardoor ze de slaapkamer niet in kon) en dan kreeg ik een heel concert recht in mijn oren.

Indeling van het appt: 1 schuifdeur die het woongedeelte van het slaapgedeelte scheidt, 1 slaapkamerdeur (zoals bijna iedereen), het terras dat altijd openstond en het slaapkamerraam dat op het terras uitkijkt.

Even voor de duidelijkheid: mijn kat heeft een voerautomaat (echt een aanrader!) en een drinkfontein met bewegend water. Ze heeft genoeg stoelen, mandjes en speeltjes.

's Nachts deed ik de tussendeur en mijn slaapkamerdeur dicht.

Ik geloof dat ik de oplossing heb gevonden (het was een laatste poging voordat ik haar weg zou doen).

Elke avond zet ik de kattenbak in de woonkamer, doe ik het terras dicht, de schuifdeur dicht en mijn slaapkamerdeur dicht, maar ik laat mijn raam open: ik heb haar niet gehoord. Dit heb ik nu al een paar nachten zo gedaan.

Nu kan ik mijn slaapkamerdeur en raam openlaten, zodat er frisse lucht door het hele slaapgedeelte stroomt.

Oké, ik geef toe dat ik het woongedeelte de hele nacht dicht moet houden, maar dat is nog altijd beter dan helemaal niet kunnen slapen.

En 's ochtends zet ik de kattenbak weer op het terras, waar ze nu alleen nog overdag op mag. Wat betreft die "anti-stress" middeltjes: ik kan bevestigen dat dat niet werkt, zeker niet in onze situatie! Ik had zelf ook graag een halsband gevonden. Er bestaan van die ultrasone "apparaten". Schijnt pijnloos te zijn, maar de reviews zijn niet echt overtuigend. Er is een man (hij noemt zichzelf gedragstherapeut) die zijn "wonderrecept" online verkoopt voor circa 30 €. Ik vertrouw het niet en gek genoeg heb ik nergens reviews van dat wondermiddel gezien!!!! Ik heb het gevoel dat het oplichting is, dus ik heb het niet gekocht. Al scheelde het niet veel, omdat ik er zo doorheen zat.

En tegen de mensen die zeggen "dat is normaal": ik denk dat jullie niet in dezelfde situatie zitten, anders zouden jullie niet zo praten! NEE, naar mijn mening is dit niet normaal, vooral niet als de kat niet ziek is en gewoon eten en drinken heeft! Het is gewoon een bevlieging van die kat!!!

Dat idee van dat kledingstuk is misschien wel goed. Had ik nog niet aan gedacht. Het proberen waard.

Vertaald Frans
    C
    Chatandco Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Robrom.

Ik vermoed dat dit bericht niet echt actueel meer is, maar het is 6 uur 's ochtends. We passen op een kat tijdens de vakantie en hij is net als die van jou. Gigantisch en hij miauwt aan één stuk door... En ik doe nu dus geen oog dicht...

Mijn eigen kat is totaal niet zo, dus inderdaad: niemand kan erover oordelen hoe het is om te leven met een kat die de hele nacht miauwt tot je het zelf hebt geprobeerd.

Nog maar 2 dagen en dan gaat die dikke ****** weer naar huis. 7 jaar... Ik snap echt niet hoe je dat hebt volgehouden...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een kind van drie jaar. En hij stopt maar niet met gillen en rondrennen, ik trek het niet meer. Hij tettert aan m'n oren, stoort de buren, maakt me 's nachts wakker... Ik heb van alles geprobeerd: tape op z'n mond, een pak voor z'n broek, wie-is-het-langst-stil spelen, hem in de kast opsluiten, Ritalin... Maar niets helpt. Hebben jullie een oplossing om hem z'n kop te laten houden? Ik ben er zo klaar mee dat ik er serieus over nadenk om hem weg te doen zodat ik eindelijk rust heb...

Oei, sorry hoor, ik liet me even gaan. Dit soort vragen roepen dat bij me op... (Grapje natuurlijk, ik heb helemaal geen kinderen)

Ik zit in hetzelfde schuitje als veel anderen hier, met een kat die me 's nachts wakker houdt. Ik snap de reflex van je reactie wel, en ook andere soortgelijke reacties die ik heb gelezen, maar begrijp jij eigenlijk wel wat het is om de hele nacht niet te slapen? Niet één nacht? Neeeee, máándenlang! Want ik heb wél een kind. En ja, ja, ja, ik ben ontelbare keren midden in de nacht opgestaan. Maar een kind voed je op! Echt waar! Als hij goed gegeten heeft, schoon is en niet ziek is, dan is het gewoon een driftbui omdat hij bij ons wil zijn. We leren hem om in zijn eigen kamer te blijven slapen en geen drama te maken bij het naar bed gaan. Dat kan even duren, je moet opstaan, hem weer in bed leggen, hem laten huilen... dat is geen makkelijke fase, niet voor ons en niet voor hen. En dan zou je een kat.... maar gewoon zijn gang laten gaan? Dat we ons aanpassen aan alles wat hij wil? Wat een vreemde redenering! Ik ben blij dat ik dit topic heb gevonden en me begrepen voel. Om ook even te reageren op een andere post die oordopjes aanraadde: die heb ik geprobeerd, maar helaas verdraag ik ze niet. Ik word schreeuwend en happend naar lucht wakker met een heel benauwd, opgesloten gevoel. Ik heb het meerdere keren geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat.

Bedankt voor de verhalen, ik hoop dat ik tussen de suggesties een oplossing vind die werkt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik weet niet of mijn vorige bericht geplaatst was, maar ik heb in ieder geval een paar oplossingen gevonden die mijn leven de afgelopen maanden echt hebben veranderd!

Mijn kat miauwde namelijk de héééle dag door, maar ook midden in de nacht (en we woonden toen in een studio, dus we konden hem niet in een andere kamer zetten...). Ik wist wel dat het een kletskous was en ik ben dol op hem, maar het werd echt onhoudbaar...

In mijn geval bleek dat gemiauw een non-stop vraag om eten. Er werd vastgesteld dat mijn kat geen verzadigingsgevoel heeft! Ik heb toen nog gekookte courgettes geprobeerd, maar niets hielp; hij bleef een enorme schrokop en bleef maar onvermoeibaar miauwen...

Dit is wat er sindsdien is veranderd:

- Ik gaf hem elke ochtend bij het opstaan een zakje natvoer, maar dat doe ik nu helemaal niet meer! Er zitten te veel suikers en chemische ingrediënten in. Een dierenarts raadde me aan om hem eerder 'menseneten' te geven. Nu krijgt hij 's ochtends een plakje ham (gewoon van het goedkoopste huismerk natuurlijk, om het budgetvriendelijk te houden) of een half blikje tonijn als ontbijt.

- Voor zijn avondeten geef ik hem, in plaats van zo'n peperduur anti-schrokbakje, zijn brokjes op een plat bord! (Net als wij!!) Hierdoor moet hij meer moeite doen om te eten. Hij knoeit wel een beetje, dat wel, maar hij doet er veel langer over! Daardoor zit hij sneller vol en eet hij zijn bord zelfs in meerdere keren leeg. Sindsdien heeft hij 's nachts nooit meer om eten gevraagd :-)))

- En wat betreft straffen: we zijn gestopt met het idee van een anti-miauwband en gebruiken nu... een plantenspuit. Eentje met een harde straal (zoals een waterpistool). Het is ongelofelijk, want tikken, schreeuwen of zelfs koude douches hielpen niet echt om hem rustig te krijgen. Maar sinds we de plantenspuit gebruiken, krijgt hij bij de kleinste ondeugendheid een paar straaltjes over zich heen en kruipt hij vanzelf in zijn mandje. Tegenwoordig hoeven we de spuit alleen maar te pakken en hij is meteen stil!

De verandering is blijvend, dat kan ik je verzekeren. We hebben nu een aparte slaapkamer, maar ik slaap soms nog wel eens met mijn kat in de woonkamer en hij maakt ons 's nachts helemaal niet meer wakker. Natuurlijk vraagt hij bij het opstaan wel om zijn bakje; dat is het enige moment dat hij nog een beetje miauwt totdat hij zijn ontbijt krijgt. Hij heeft ook redelijk vaste etenstijden (hij heeft een echte biologische klok in zijn buik), maar dat is volkomen acceptabel! We kunnen eindelijk weer fijn samenleven met onze Chachou ♡

Ik hoop dat mijn ervaring jullie heeft kunnen helpen :-))

Sterkte allemaal!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem...

Bedankt

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 80

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer