Hoi!
Hier is mijn probleem: mijn kat draagt nu iets minder dan een maand een Seresto-halsband. Tot nu toe was er niks aan de hand, maar vanmiddag kwam ik terug van een weekje weg en ontdekte ik een soort korstjes in zijn nek, precies op de plek waar de halsband zit. Ik heb de band uit voorzorg dus direct afgedaan.
Gezien de hitte van de afgelopen tijd, zou het kunnen dat de temperatuur dit heeft veroorzaakt? En vooral: zou het een allergie voor de band kunnen zijn? (Mijn dierenarts vertelde me ooit dat de hond van een patiënt een reactie kreeg nadat hij te dicht bij een barbecue was geweest... en het is de afgelopen dagen natuurlijk ECHT warm geweest). Heeft iemand misschien tips om de huid zo goed mogelijk te laten genezen? Meneer heeft deze maand namelijk mijn dierenartsbudget al laten exploderen door zijn eigenwijze pootje, dus als ik een bezoekje kan voorkomen, zou dat fijn zijn... (Hij lijkt er zelf geen last van te hebben en krabt niet echt op de plek, die er voor de rest gezond uitziet, voor zover ik kan zien).
Kortom, alvast bedankt voor de reacties >