Allergie voor Seresto?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Hier is mijn probleem: mijn kat draagt nu iets minder dan een maand een Seresto-halsband. Tot nu toe was er niks aan de hand, maar vanmiddag kwam ik terug van een weekje weg en ontdekte ik een soort korstjes in zijn nek, precies op de plek waar de halsband zit. Ik heb de band uit voorzorg dus direct afgedaan.

Gezien de hitte van de afgelopen tijd, zou het kunnen dat de temperatuur dit heeft veroorzaakt? En vooral: zou het een allergie voor de band kunnen zijn? (Mijn dierenarts vertelde me ooit dat de hond van een patiënt een reactie kreeg nadat hij te dicht bij een barbecue was geweest... en het is de afgelopen dagen natuurlijk ECHT warm geweest). Heeft iemand misschien tips om de huid zo goed mogelijk te laten genezen? Meneer heeft deze maand namelijk mijn dierenartsbudget al laten exploderen door zijn eigenwijze pootje, dus als ik een bezoekje kan voorkomen, zou dat fijn zijn... (Hij lijkt er zelf geen last van te hebben en krabt niet echt op de plek, die er voor de rest gezond uitziet, voor zover ik kan zien).

Kortom, alvast bedankt voor de reacties >

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bedankt, Dockman. Het zal niet makkelijk zijn om ze binnen te houden. Ik ga het proberen.

Vertaald Frans
    D
    Dockman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Gebruik tegen vlooien en teken diatomeeënaarde. Het is in ieder geval een 100% natuurlijk middel dat supergoed werkt en nog voordelig is ook.

Fijne dag.

Hoi Dokcman, ja dat klopt, diatomeeënaarde is fijn, maar hoe breng je het aan bij de kat? Ik gebruik het ook door wat in hun mandjes te strooien. Ik gebruik een gaasje om wat in hun nek onder de vacht te smeren. Maar met welke frequentie moet dat?

Hoi Josiane,

Het is heel simpel: je zet je kat in de douchebak of het bad, je bestrooit hem goed terwijl je het inmasseert, je laat het een paar minuten inwerken en daarna borstel je hem goed. Je kunt dit om de 3 weken herhalen.

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Rapporteren

Hoi,

Gebruik diatomeeënaarde tegen vlooien en teken. Het is tenminste een 100% natuurlijk middel dat echt goed werkt en ook nog eens voordelig is.

Fijne dag.

Hoi Dokcman, ja het klopt dat diatomeeënaarde goed is, maar hoe breng je het aan op de kat? Ik gebruik het ook door wat in hun mandje te strooien. Ik pak een gaasje en doe dan wat in hun nek onder de vacht. Maar hoe vaak moet je dit doen?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn kat had een allergische reactie op een gewone halsband en de dierenarts heeft er toen Betadine op gedaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt Dockman, ik ga daar ook eens naar kijken! :)

Nou, ik heb toch maar even de dierenarts gebeld :p. Hij adviseerde me om de halsband af te doen (al gedaan) en te wachten tot het minder warm is en de kat weer genezen is voor ik hem weer omdoe (wat ik al van plan was). Dus geen Frontline voor de kat, want dat gaat inderdaad niet goed samen :). (En bovendien, als dat spul in de wond komt en in de bloedbaan terechtkomt, loopt het volgens mij niet goed af). Dus, bij dezen is het onderwerp gesloten en bedankt voor jullie suggesties!

Fijne dag allemaal :3

Vertaald Frans
    D
    Dockman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Gebruik tegen vlooien en teken gewoon diatomeeënaarde. Dat is tenminste een 100% natuurlijk middel dat echt goed werkt en ook nog eens hartstikke voordelig is.

Fijne dag!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik dacht er inderdaad aan om over te stappen op een handigere oplossing, met tabletten of pipetjes die alles in één keer aanpakken. Op dit moment heb ik nog wat ontwormingsmiddel en Comfortis liggen, dus die wil ik graag eerst opmaken voordat ik op iets anders overstap (alle kleine beetjes helpen xD). Het enige probleem zijn de teken – omdat mijn kat overdag graag buiten is. Ook al check ik hem elke avond, je bent nooit helemaal veilig voor die krengen. Is er dus geen oplossing die puur en alleen tegen teken werkt?

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Rapporteren

Hoi, pipetjes zijn tegen vlooien. Al die verschillende middelen door elkaar gebruiken is waarschijnlijk niet zo best. Je kunt beter een product gebruiken dat alles tegelijk aanpakt: vlooien én teken. Er bestaan pipetjes die dat doen en die ook meteen tegen wormen werken. Broadline pipetten, die je bij de dierenarts kunt krijgen, doen dat allemaal. Een verpakking van 3 stuks is vaak voordeliger. Je geeft er eentje per maand. Een halsband er ook nog bij doen is echt geen goed idee, en zo'n bandje kan bovendien gevaarlijk zijn omdat ze ergens achter kunnen blijven haken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt, dan ga ik me eens even inlezen over magnesiumchloride :).

Verder wordt mijn kat nu dus niet meer tegen teken behandeld (die band was daar vooral voor bedoeld). Omdat hij elke maand Comfortis krijgt tegen vlooien, is het dan mogelijk om hem ook een Frontline-pipet te geven zodat hij ook tegen teken beschermd is?

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Rapporteren

Goedenavond, als hij geïrriteerd is, is het maar goed dat je die hebt afgedaan. Ik heb vaker foto's gezien van katten bij wie de nek echt helemaal open lag door zo'n halsband. Persoonlijk heb ik totaal geen zin meer om nog reclame voor ze te maken. Voor de irritatie heb ik een middeltje: magnesiumchloride. Het is niet duur en gewoon bij de apotheek te krijgen. Los één zakje op in een liter water en breng het 1 à 2 keer per dag aan. Dat verzacht de jeuk en helpt de huid goed te genezen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!