Goedenavond,
Ik heb mijn poes op 30 september laten steriliseren. En het waren twee vreselijke weken waarin ik haar dag en nacht in de gaten moest houden. Ze kreeg namelijk eerst een stoffen rompertje aan na de operatie, maar ze had een ongelukje op de kattenbak en die moest ik dus uitdoen. Daarna kreeg ze een verband dat steeds afzakte, toen een kraag die ze echt niet trok, en nu draagt ze sinds 4 dagen een medisch rompertje.
Door dat verband is de wond gaan ontsteken en moest ik naar de dierenarts om het te laten ontsmetten. Daarna kwam er een grote korst op de wond, maar de volgende dag kwam er wat vocht uit, dus heb ik er Betadine op gedaan. En nu is het bij de hechting weer rood... ik trek het echt niet meer. Moet ik me weer zorgen maken en voor de 4e keer naar de dierenarts gaan?
De dierenarts is een beetje laconiek omdat ik via een stichting ben gekomen. Ze stuurt me steeds snel weer naar huis en zegt dat het wel goed komt. Op dat moment ben ik wel gerustgesteld, maar ik slaap er bijna niet van.
Ze zei tussen neus en lippen door zelfs dat ik de hechting zelf wel kon verwijderen, maar wanneer moet ik dat doen? Is 15 dagen volgens jullie voldoende?
Je wordt echt niet goed genoeg voorbereid op de nasleep van de operatie, wat voor vrouwtjeskatten best pittig is... ik heb zelf nooit hechtingen gehad, dus ik vind het lastig om te zien of het nou goed gaat of niet...