Welke installatie zodat hij weer naar boven kan?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb dit systeem in een vorige woning ook gebruikt: een plank van 3 meter gaf toegang tot het dak van de veranda, dat ongeveer 1,20 meter onder de vensterbank van de keuken lag. (Voor een heel oude kat was die sprong van 1,20 meter omhoog nogal lastig).
Er zit wel een nadeel aan het systeem: ik had vaak vreemde katten op mijn vensterbank zitten, wat op zich helemaal niet erg was, behalve als het om ongecastreerde katers ging...
Anders kun je nog die goeie ouwe kangaroeslips aan elkaar knopen, het liefst in verschillende kleurtjes om het wat leuker te maken.
Net als Docline en Del2244 al zeiden, is een plank van 4 ร 5 meter wel genoeg.
Hahaha ulalie, ik vind je echt geweldig als je zo doet! ๐๐๐๐คฃ
Docline, scherp opgemerkt! Goed dat je er even aan herinnert dat het zonde zou zijn als er door die installatie ingebroken wordt. Het klinkt misschien simpel, maar je moet er maar net even op komen; het is zeker geen onzin ๐!
Maria, kun je een foto van je gevel plaatsen (maar zonder je adres natuurlijk ๐) en ons vertellen waar de andere eigenaren en de VvE eventueel mee akkoord gaan? Staat er bijvoorbeeld een muurtje in de buurt, of iets als een elektriciteitskastje of een containerruimte op de begane grond die als eerste opstapje kan dienen?
Vergis je niet, het wordt weer helemaal hip, je moet wel een beetje bijblijven... zo'n mooie jeans met over de hele lengte van de pijpen (wel 3,50 meter!) bloemen geborduurd, dat ziet er vast super uit! En bovendien matcht het ook nog eens bij de plantenbakken ๐
Mijn wilde verleden beperkte zich tot het touw, en dan niet eens met knopen, zonder voeten, zonder handen en zelfs zonder tanden! ๐
Het klopt dat die blauwe spijkerbroeken uit de jaren '80 een beetje 'has-been' zijn, maar de mode verandert en we hebben inmiddels andere kleurstoffen gevonden (zonder Google)
Trouwens, als je zo graag je beruchte verleden wilt etaleren: er gaat natuurlijk niets boven ervaring, dus dan kun je net zo goed die goeie oude methodes weer uit de kast trekken: touwen met knopen, ontsnappingslakens!..
Groetjes
Een gigantische broekspijp van spijkerstof ๐ ๐ค
Binnenin stop je een plastic regenpijp; zo is het lekker licht en voor dieven totaal niet interessant.
Tussen de regenpijp en de spijkerstof doe je wat vulling, zodat hij zijn nagels er goed in kan zetten โ voor รฉรฉn keer dat het mag! Veiligheid voorop, toch?
Ik ken geen enkele kat die niet in een broek kan klimmen, en dat ook nog eens met het grootste gemak.
Succes met naaien!
Als het een sportieve kat is, kun je een touw met knopen gebruiken dat je weer omhoog haalt als je er niet bent. Maar elke keer van 3,50 meter naar beneden springen is wel een beetje riskant; hij kan verkeerd neerkomen en zich bezeren.
Op internet vind je genoeg voorbeelden van systemen om katten van het balkon af te laten gaan, maar de VvE moet er natuurlijk wel mee akkoord gaan.
https://www.google.com/search?q=kattenladder+systeem&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjgoOLEg-DzAhXKzIUKHeDGBaEQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1326&bih=698&dpr=1.11
Bij een plank van 4 of 5 meter zal zelfs een vederlichte inbreker het risico niet nemen als er geen steunpilaar in het midden staat. Aan jou de keuze voor een dikte die het gewicht van een kat kan dragen, maar ook niet meer dan dat (en zorg dat je de plank behandelt zodat deze langer dan een paar maanden bestand is tegen weer en wind).
Hoi
Een flinke plank (een dikke balk) van 5 meter zou een mooie loopplank voor 'm zijn.
Maar pas wel op voor inbrekers, en vergeet die ladder maar; dat is echt een open uitnodiging waar je verzekeraar niet bepaald blij mee zal zijn ๐
10 reacties van 10