Hoi,
Even een korte samenvatting: drie maanden geleden is er een jonge poes bij me komen wonen en ze heeft me eigenlijk geadopteerd. Ik heb haar eigenaars niet kunnen vinden en hoewel ik eigenlijk geen kat in huis wilde (ik woon in een appartement), ben ik inmiddels helemaal gek op haar...
Omdat ze heel vaak krols was en dat echt heel zwaar was – zowel voor haar als voor mij – heb ik haar drie weken geleden laten helpen. En haar karakter is echt van de ene op de andere dag veranderd!
Ze was altijd best wel op zichzelf, ging veel naar buiten (op de daken), zocht niet echt contact en was geen echte knuffelkont. Sinds de operatie gaat ze bijna niet meer naar buiten, ze zoekt constant mijn gezelschap op en gaat me soms urenlang liggen aanstaren als ik aan mijn bureau zit. Ze is superaanhankelijk geworden, gaat spontaan op haar rug liggen zodat ik over haar buikje kan aaien en laat zich heel lang aanhalen, ik masseer zelfs haar pootjes... dat gebeurde vroeger echt nooit.
Ze eet ook veel gulziger dan eerst en begint nu zelfs eten te bietsen of probeert mijn bord leeg te eten.
Natuurlijk is dit heel gezellig voor mij... maar het is niet meer de poes die ik kende toen ze hier net kwam! Ze is haar onafhankelijkheid kwijt en dat maakt me een beetje verdrietig. Het voelt een beetje alsof ik haar heb laten 'aanpassen' tegen haar wil in...
Hebben jullie ook zulke grote veranderingen gemerkt bij je poezen na de sterilisatie? Is dat zo gebleven? Alvast bedankt voor jullie reacties!