Mijn kat valt van de 2e verdieping..
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Een kat valt door evenwichtsverlies, waarschijnlijk door een vogel of zoiets
🙄
Als het een kitten is, went hij er in het begin meestal wel goed aan. Met een kattenbak is het wel zo veilig als je de boel niet kunt afschermen, succes!!!
De simpele oplossing is om hem niet meer naar buiten te laten, of in ieder geval niet als je zelf niet op het balkon bent. Laat hem ook niet op de reling klimmen en zet een privacyscherm neer als er onderaan het balkon ook een opening zit.
Persoonlijk zou ik mijn katten nooit op een balkon laten; het heeft me altijd logisch geleken dat dit heel gevaarlijk kan zijn. Die eerste val zou voor mij al genoeg les zijn geweest om hem niet meer naar buiten te laten.
Hoi,
Ik heb zelf twee jaar in Lyon gewoond (op de 4e verdieping van een oud pand, dus met hele hoge etages) en ik mocht daar, net als jij, geen kattennet ophangen. Ik was ook constant bang dat een van mijn twee katten naar beneden zou vallen... Helaas is in dat soort gevallen goed opletten het enige wat de veiligheid van Milo kan garanderen. Ik heb verschillende afweermiddelen geprobeerd, maar dat had helaas geen enkel effect.
Nico-
Hoi Neilruan,
Een kat komt inderdaad niet altijd op zijn pootjes terecht. Daarom is het heel belangrijk om hem na een val te laten nakijken, zoals Cindy van Provéto ook al tegen je zei.
Hoi Neileruan,
zoals je hebt gemerkt, leert een kat die een keer valt daar helaas niet van...
Ik heb dit zelf ook meegemaakt (twee van mijn eigen katten zijn van de 4e verdieping gevallen). Dit kan gebeuren als een kat 'afgeleid' of verrast is (bijvoorbeeld door een vogel die langsvliegt terwijl hij het niet verwacht) of simpelweg als een kat wat minder behendig is dan de rest en door evenwichtsverlies valt. Soms wint het jachtinstinct het ook van het besef van de diepte, waardoor de kat springt om een prooi te vangen...
Als je geen net op je balkon kunt plaatsen, kun je je kat het beste alleen onder toezicht naar buiten laten.
Mocht het nog eens gebeuren, ga dan direct naar de spoeddierenarts. Een kat die na een val geen uitwendige wonden heeft, kan namelijk wel inwendig letsel hebben (zoals een gescheurde milt of blaas, een klaplong...) en binnen 48 uur plotseling achteruitgaan. Een val van de 2e verdieping kan soms zelfs ernstigere gevolgen hebben dan een val van de 8e...
Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
Cindy
6 reacties van 6
- Geslacht bepalen kittens van 4 dagen oud
- Strijd om een zwak kitten van 28 dagen te redden (Intensief bijvoeren)