Mijn kat heeft een opgezette buik door vocht en bloedarmoede! Help me alsjeblieft

E
Eliott2107 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken merkte ik dat de buik van Eliott, mijn 11-jarige Chartreux, opgezet was, maar verder zag ik geen grote veranderingen in zijn gedrag.. voor de zekerheid ben ik vrijdagavond naar de dierenarts gegaan... ik kwam er totaal verslagen en in tranen vandaan. Na een bloedonderzoek (waaruit bloedarmoede bleek bij de rode bloedcellen), terwijl de rest bijna normaal was, heeft ze een echo gemaakt (zonder hem te scheren). Ze vertelde me dat de echo van de lever afwijkend was, vol met vocht en zwarte vlekken. Zonder verder onderzoek zei ze dat hij waarschijnlijk nog maar heel kort te leven heeft (van een paar dagen tot een paar weken).

Eliott heeft nog steeds een goede eetlust, ook al is hij wat spiermassa verloren en op wat lichte vermoeidheid na lijkt hij niet ziek... denken jullie dat er een andere diagnose mogelijk is??? Ik hou zielsveel van hem en ik wil hem zo ontzettend graag helpen. Bedankt alvast voor jullie hulp.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Rapporteren

Ja, een camelia is misschien wel een goed idee... ik ga deze week even naar het tuincentrum om een keuze te maken💕

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb hetzelfde gedaan met een camelia (één van mijn honden heette Camelia, het jaar van de K... mijn dochter was toen nog jong 😀), hij staat er nu prachtig bij en zit in dit seizoen vol met bloemen.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Bedankt Jamathe, ja het is zwaar... ik probeer sterk en dapper te blijven, maar de leegte die hij achterlaat is enorm en heel pijnlijk. Ik mis zijn aanwezigheid enorm... zijn zachtheid... ik zou hem zo graag nog eens willen aaien en rust willen vinden door in zijn zachte blik te kijken. Ik moet deze week zijn as ophalen (weer zo'n moeilijke stap). Ik heb erover nagedacht en met mijn zoons gepraat... de oplossing die ons wat rust lijkt te geven, is om een boom te planten bij ons stenen bankje in de tuin en zijn as met de wortels te vermengen... zo kunnen we die boom zien groeien en op een positieve manier aan hem denken... mijn vraag is nu: hebben jullie een idee welke boom of struik hiervoor geschikt zou zijn? Ik kan geen grote boom zoals een eik planten omdat ik daar de ruimte niet voor heb... ik wil liever geen fout maken. Alvast bedankt. Christine

Vertaald Frans
    J
    Jamathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind het zo erg voor je....... Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Eliott is vanochtend van ons heengegaan. De eerste diagnose bleek de juiste... leverkanker met uitzaaiingen in een heel vergevorderd stadium. We hebben besloten om hem niet meer wakker te laten worden... het meest ongelooflijke is dat hij tot het einde met smaak heeft gegeten omdat ik het hem gaf... kortom, een echte brok liefde... een ongelofelijk verhaal van bijna 12 jaar en een onmetelijke leegte... bedankt voor het luisterende oor. Het is heel belangrijk om je niet alleen te voelen als je lijdt. Jullie zijn allemaal prachtige mensen 💕

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Helaas gaat het leven niet altijd over rozen, en onze gezamenlijke gebeden hebben Élliott niet kunnen helpen.

Ik wens je heel veel sterkte om door deze moeilijke tijd heen te komen, ook voor je zoon(s). De leegte is inderdaad enorm en het is lastig om de beelden en gewoontes los te laten...

Probeer terug te denken aan de mooie momenten en de gelukkige herinneringen met dit mannetje... wat de rest betreft heb je hem vreselijk en onnodig lijden bespaard, hij kan je daar alleen maar dankbaar voor zijn.

Er bestaat, als je dat wilt, een virtuele begraafplaats voor katten waar je je kleine Élliott een plekje kunt geven, met foto's en verhalen... dat helpt om de herinnering levend te houden. Toen mijn eerste hond overleed, heeft dat mijn dochter destijds erg geholpen.

Vertaald Frans
    Blue_Cat
    Blue_cat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ontzettend naar voor je. Je hebt alles gedaan wat je kon, maar dat neemt het verdriet natuurlijk niet weg. We weten hier allemaal hoe groot het gemis is wanneer je een geliefde kat verliest. We leven met je mee. Heel veel sterkte.

Vertaald Frans
    E
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Het mocht helaas niet zo zijn voor Eliott... we hebben de zware beslissing genomen om hem na de operatie niet meer wakker te laten worden, zijn kanker was al veel en veel te ver gevorderd... ons hart is gebroken, we missen hem enorm... hij laat een enorme leegte achter... we zijn nog steeds in shock... het was inderdaad leverkanker... de eerste prognose was de juiste... het is allemaal zo snel gegaan... 6 dagen... ongelofelijk... wat echt bizar is, is dat hij tot op het laatste moment met veel smaak heeft gegeten... hij bleef prachtig, met die expressieve blik vol liefde. Dat is het beeld dat ik van hem zal blijven onthouden. We hebben hem in onze armen gehouden totdat hij in slaap viel... door de narcose moest hij nog overgeven... ik heb zoveel verdriet... bedankt dat jullie er voor ons waren in deze moeilijke tijd.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Oeps sorry, die irritante autocorrectie ook altijd... Elliott... 🤞🤞🤞

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 19

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!