Kitten overdag alleen thuis: één kamer of de hele ruimte?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een klein kitten van 2,5 maand geadopteerd en natuurlijk is ze alleen als ik naar mijn werk moet.

Op dit moment laten we haar in de badkamer met haar kattenbak, water, eten en een heleboel speeltjes ;) Maar zodra ik thuiskom, is ze echt een stuiterbal! Ze rent overal naartoe en haalt alle mogelijke kattenkwaad uit. We spelen echt superveel met haar zodra we thuis zijn, maar ik heb het gevoel dat het komt doordat ze overdag haar energie niet genoeg kwijt kon.

Vandaar mijn vraag: houden jullie je kitten de hele dag in één specifieke kamer of mag ze vrij door het hele appartement of huis lopen? Als je haar apart houdt, vanaf welke leeftijd liet je haar dan overal rondrennen?

We hebben veel elektrische kabels (tv, spelcomputers), dus we zijn bang dat ze er in haar eentje aan gaat knabbelen of, nog erger, een schok krijgt :(

Bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

20 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Laderkan, je kunt je kitten best gewoon door je appartement laten lopen met een paar speeltjes, hij vermaakt zich wel.... Weet je, in het begin weet je vaak niet zo goed wat je moet doen, zeker als het je eerste kitten is.... Kijk het gewoon eens een dagje aan.... Als je thuiskomt, zie je vanzelf wel of hij of zij veel kattenkwaad heeft uitgehaald lol.... Bovendien is elke kat weer anders, ik heb zelf een poesje van 6 maanden dat heel anders is dan mijn vorige poes Tigrette....😁

Vertaald Frans
    S
    Sab5962 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Toen ik Capucine net had, woonde ik in een groot huis, maar ik moest haar in de bijkeuken laten (12m2 en met een raam) totdat mijn ex-man zijn mooie leren bank kwam ophalen. 's Avonds was ze echt een stuiterbal. Daarna ben ik naar een klein appartement verhuisd. In het begin liet ik haar niet in de slaapkamer omdat er vloerbedekking ligt, maar ze was onuitstaanbaar. Vanaf het moment dat ik haar toegang tot de slaapkamer gaf, werd ze ongelooflijk rustig. Het is wel zo dat ze de neiging heeft om meer kattenkwaad uit te halen als ik er ben. Dus ik denk dat het beter is om ze gewoon vrije toegang tot het hele huis te geven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een idee!! Ik zou hem gewoon overal in huis vrij laten lopen, arm beestje (ik heb er zelf drie en die mogen ook altijd overal komen)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb het geluk dat ik een vrij groot appartement heb; en ook al mogen ze niet overal komen (ik moet voorzichtig zijn omdat ik een huisstofmijtallergie heb en ik echt geen kattenallergie wil ontwikkelen: daar zou ik echt doodongelukkig van worden!!), je moet ze toch genoeg ruimte geven om lekker te kunnen bewegen. Een kat doet immers meer dan alleen maar slapen en eten. Bovendien, als ze overdag hun energie niet kwijt kunnen, worden je nachten wel erg onrustig!! Ik heb ze er van jongs af aan al aan gewend dat ze niet overal mogen komen; ze hebben genoeg om mee te spelen, te eten en te slapen en ze zijn er echt niet minder gelukkig om.

Vertaald Frans
    Josiane Lobstein
    Josiane lobstein Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Wat goed! Ze is geslaagd voor de test! Katten zijn ongelooflijk lenig en wat zijn ze toch precies in hun bewegingen! Die van mij springt rond zonder ook maar één prulletje te verplaatsen. 😋
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ze was een stuk rustiger toen we thuiskwamen. En we waren echt verrast dat het haar gelukt was om over ons hekje heen te springen! Ze heeft dus de hele dag lekker door de woonkamer kunnen wandelen; er lag alleen één beeldje op de grond, verder hebben we niets geks gemerkt!

Dus vandaag hebben we alles voor haar opengelaten, behalve de slaapkamer ;)

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 20

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!