Kitten dat ons eten probeert te stelen

Syn75
Syn75 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

We hebben nu iets meer dan een maand geleden een schattig kittentje in huis genomen. Hij is 5 maanden oud en volop aan het leren. Een echte schat, hij is echt perfect (of bijna dan, maar we houden van zijn kleine gebreken 😁).

We hebben alleen een probleempje: als we zitten te eten, verandert hij direct en probeert hij eten te bietsen door op tafel te springen, en hij probeert het echt op alle mogelijke manieren.

Om dit op te lossen geven we hem natvoer op het moment dat wij eten, maar ons bord is natuurlijk veel interessanter.

We zetten hem consequent van tafel met een duidelijk "nee" en geven hem vanaf het begin al niks van ons eigen bord.

We hebben geen deuren tussen de verschillende ruimtes, dus we kunnen hem niet even in een andere kamer zetten tijdens het eten.

Ter info: hij heeft altijd brokjes staan (waar hij dol op is, hij heeft zelfs al geprobeerd de zak leeg te roven) en krijgt natuurlijk elke dag natvoer. Omdat hij van de straat komt en in het asiel heeft gezeten, begrijpt hij nog niet wat "aan tafel zitten" inhoudt en dat iedereen zijn eigen eten heeft. Ik denk zelfs dat hij ons eten echt als dat van hem ziet.

Hebben jullie tips om dit vreetzakje op pootjes het te laten begrijpen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Landoras
    Landoras Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wij hebben hetzelfde probleem! Wij tillen hem nooit zelf van tafel. We dwingen hem om er zelf af te komen. Hij kent het woord "af"! Als hij niet gehoorzaamt, gaat er een spuitje water mee met het commando, totdat hij het doet. Als hij op de grond staat, prijs ik hem en geef ik hem aaitjes.

In het begin blijft hij het als een spelletje zien, dat is echt frustrerend. Maar je moet standvastig zijn en vol blijven houden.

De tafel moet altijd verboden terrein voor hem zijn. Dat is makkelijker voor hem dan hem te leren "hier mag je wel op, maar niet als we eten" enzovoort.

Je kunt ook proberen het gedrag van de moeder na te doen, dat deed ik ook met hem (ik had eerder ervaring met een andere kat die zijn voerbak bewaakte) — ik zag er compleet belachelijk uit, terwijl ik stond te grommen en te sissen, maar het werkt echt heel goed om hem in het begin te laten begrijpen wat je van hem verwacht!

Mijn kitten komt ook van een opvang en is door mensen grootgebracht, met de fles. Hij is 6 maanden oud.

Nog iets: om hem te helpen zich te concentreren en los te laten (voor zover mogelijk, hè...), kies een vaste plek in huis die hem bevalt, en zorg ervoor dat hij alleen op die plek eet (inclusief snoepjes als je hem beloont). Ik heb hem "jouw plekje!" geleerd, die twee woorden laten hem begrijpen dat het etenstijd is, of in ieder geval een fijn moment, en dat hij zijn natvoer en snacks alleen op die plek mag eten.

Misschien helpt dat hem te begrijpen dat hij niet overal mag eten, en dus ook niet op tafel.

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer