Weten of mijn kat een Bengaal-kruising is
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, je kitten is echt super schattig :)
Ik zie er eerlijk gezegd niets van een Bengaal in terug. De vacht van een kat zegt meestal helemaal niets over het ras (op een paar uitzonderingen na) en een marbled-patroon hoort daar niet bij. Het is trouwens ook heel onwaarschijnlijk dat er een niet-gecastreerde Bengaalse kater zomaar buiten rondloopt :)
De meeste dierenartsen hebben er vaak niet echt verstand van; ze zien een grote kat en hup, het is een Maine Coon, of de kat is grijs en hup, het is een Chartreux.
Hoe dan ook, hij is echt een schatje :)
OKÉ, DAT WIST IK NIET, ik heb inderdaad net op internet gezien: de Bengaal met rozetten, de gemarmerde Bengaal en nog andere soorten?
NOU, DAN zul je wel zien of hij een karakter heeft waarbij hij overal op springt en veel beweging nodig heeft (raszuivere Bengalen zijn vaak onhandelbaar), een kruising zal vast wel wat rustiger zijn.

Dit is Simon

? IK WEET HET NIET, EEN BENGAAL HEEFT TOCH RONDE VLEKKEN? DIT ZIJN STREPEN, DUS...?

Hoi, bedankt voor je reactie
Op deze foto was hij nog wat kleiner, het lukt me even niet om een recentere te uploaden. Hij moet inderdaad echt zijn energie kwijt; hij maakt er in huis een heel parcours van 😂 en we laten hem in de tuin zodat hij kan jagen en in bomen kan klimmen. Ik probeer nog wat recentere foto's te plaatsen, want hij is flink veranderd.
Een FOTO zou leuk zijn!
En als de dierenarts het zegt, zal hij het vast wel bij het rechte eind hebben. Bovendien heb je zelf gezien dat een Bengaal een pittig karakter heeft en super energiek is; ze moeten echt hun energie kwijt kunnen.
19 reacties van 19