Samenwonen Bengaal en andere kat

S
Shuurei Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Ik heb nu zo'n vijf maanden een Bengaal van acht maanden oud. Ik ben net gaan samenwonen met mijn vriendin en zij zou graag een kat willen adopteren (een Europese korthaar, Chartreux of een ander ras), ze wil vooral heel graag een grijze.

Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe dat is gegaan. We horen namelijk dat het een beetje 50/50 is: of het gaat heel goed, of het is gewoon onmogelijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Of het nu een BENGAAL is of niet, bij elke nieuwe adoptie krijg je in het begin te maken met blazen en afwijzing. Het kost tijd voordat ze elkaar accepteren, al wordt een kitten over het algemeen wel makkelijker geaccepteerd.

Vertaald Frans
    S
    Shuurei Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Allereerst hartstikke bedankt voor je reactie. En ja, we hebben mijn kat al twee keer laten kennismaken met een jongere kat. De eerste keer was bij die andere persoon thuis; daar was hij nogal agressief, maar zonder echt aan te vallen. De tweede keer was bij mij thuis en toen was hij erg defensief, behalve als de andere kat in z'n reismandje zat, dan keek hij er niet naar om.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren
    Hoi, Over het algemeen is geen enkele match tussen dieren onmogelijk: met een goede wenperiode is elke vorm van samenwonen wel haalbaar. Verder hangt alles natuurlijk af van het karakter van je kat. Bengalen hebben vaak een sterk karakter, maar dat betekent niet dat ze een nieuw maatje automatisch zullen weigeren. Heeft je kat al eens kennisgemaakt met andere dieren (katten, maar misschien ook honden of konijnen...)? Zo ja, hoe verliep dat? Is je kat een binnenkat of komt hij ook buiten en ontmoet hij daar weleens andere katten? Je zou je kat eventueel kunnen introduceren bij een andere kat (kies dan een sociale kat die gewend is aan andere katten om de kennismaking makkelijker te maken) en kijken hoe je Bengaal reageert. Het feit dat je kat nog jong is, maakt de gewenning trouwens ook een stuk makkelijker. Het is over het algemeen lastiger om een nieuw dier te introduceren als de eerste kat al volwassen is. Als je deze adoptie overweegt, probeer het dan te doen terwijl je Bengaal nog jong is. Mocht je besluiten om een andere kat te adopteren, dan is een wenperiode erg belangrijk. Zet de twee katten in het begin in aparte kamers, laat ze aan elkaars geur wennen en plan dan stap voor stap korte ontmoetingen in totdat de twee dieren elkaar tolereren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Agathe.
    Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!