Je Bengaal los op straat laten?

M
Miyrng Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum.

Ik heb een Bengaal van 3 jaar die echt heel lief en sociaal is. Ik laat hem nu met een tuigje in de tuin, maar hij wil steeds verder... We zijn precies een jaar geleden naar een eengezinswoning verhuisd; daarvoor woonde hij altijd in een appartement en dat ging prima. Nu accepteert hij het niet meer om vast te zitten, omdat we hem af en toe meenamen voor een wandeling in de buurt, maar dat kunnen we niet elke dag doen. Zodra we hem nu met zijn tuigje in de tuin zetten, is hij echt niet blij. We worden er doodmoe van. Wat kunnen we doen? Ik zou hem graag alle vrijheid geven, maar ik ben zo bang voor de gevaren op straat, vooral omdat er hier in de buurt veel huisdieren worden gestolen...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Rapporteren

Ik ben het er helemaal mee eens, maar hij is echt heel erg eigenwijs.. en om de tuin volledig af te zetten is echt een enorm gedoe, dan moet alles op de schop en dat is bijna onmogelijk. Ik zou er zelfs over nadenken om hem aan iemand te geven die een veilige, afgezette tuin heeft met andere katten; daar zal hij veel beter op zijn plek zijn en veiliger zijn.. het breekt mijn hart, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Kennen jullie iemand?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het helemaal eens met de anderen, het beste is een kattenren of een beveiligde tuin zoals op de foto's van Kelinda. Als je je kat nooit meer terug wilt zien, moet je hem vooral buiten laten lopen. Een Bengaal of een andere raskat wordt op Marktplaats zonder problemen doorverkocht. Er zijn zelfs types die ze stelen uit een afgesloten tuin of terwijl ze aan de lijn lopen; stel je voor wat er gebeurt als de kat toevallig iemand met slechte bedoelingen tegenkomt.

Het is een bijzonder ras dat veel ruimte nodig heeft en de neiging heeft om weg te lopen. Zoek het onheil niet op en geef niet toe aan zijn ontsnappingspogingen, anders loop je het risico dat je hem nooit meer terugziet.

Nog afgezien van alle andere risico's waar hij mee te maken kan krijgen, zoals Kelinda al aangaf.

Vertaald Frans
    K
    Kelinda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is een goed idee om je tuin te beveiligen zodat je hem veilig los kunt laten lopen. Een omheining met gaas aan de bovenkant is perfect, dat voorkomt dat hij eruit klimt. Zoiets als dit:

Een kat die zomaar buiten rondloopt loopt echt te veel gevaar: denk aan verkeersongelukken, vergiftiging, verwondingen, enzovoort.

Een Bengaal moet veel meer zijn energie kwijt kunnen dan een gemiddelde kat. Zorg dus voor meer speelsessies, laat hem lekker springen en dat soort dingen.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Het gaat lastig worden.. en hij is echt heel eigenwijs, hij gaat voor de voordeur zitten en miauwt dan enorm hard, dat trekt nogal de aandacht. Ik weet het echt even niet meer.

Iedereen zegt dat ik hem gewoon naar buiten moet laten omdat ik de hele dag bezig ben met hem in de gaten houden of hem weer ergens tussen de meubels vandaan vissen, het is echt heel vermoeiend.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien kun je de tuin afzetten, of een deel ervan als die heel groot is? Met een groot net, of een ren in de stijl van een volière…

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!