Pootje van mijn puppy van 2 maanden trilt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik merk al een tijdje dat mijn puppy van 2 maanden een voorpootje heeft dat trilt (altijd dezelfde). Dit gebeurt als hij zit of zelfs als hij stilstaat. Toch lijkt hij geen pijn te hebben... hij rent, speelt, springt en als ik zijn pootje aanraak, doet het geen pijn.

Over 3 weken moet ik naar de dierenarts voor zijn tweede vaccinatie, maar ik zou graag willen weten of iemand dit probleem ook heeft gehad en of het ernstig is... in dat geval wacht ik namelijk geen 3 weken om contact op te nemen met de dierenarts.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Cha02 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik zie dat je bericht al van 7 jaar geleden is... dus best oud... Ik wilde graag weten wat de resultaten waren bij jouw hond. Mijn hond heeft namelijk dezelfde problemen; hij trilt als hij staat en zit.

Maar als hij ligt, trilt hij niet meer...

Alvast bedankt voor je reactie.

Fijne dag!

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik merk al een tijdje dat mijn puppy van 2 maanden een trillend voorpootje heeft (steeds hetzelfde pootje). Dit gebeurt als hij zit of zelfs als hij gewoon stilstaat. Hij lijkt er echter geen pijn aan te hebben... hij rent, speelt, springt en als ik zijn pootje aanraak, doet het hem geen zeer. Over 3 weken moet ik naar de dierenarts voor zijn tweede inenting, maar ik wilde graag weten of iemand dit herkent en of het ernstig is... in dat geval wacht ik namelijk liever niet die 3 weken af voordat ik contact opneem met de dierenarts.
    Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Hoi allemaal, ik merk al een tijdje dat mijn puppy van 2 maanden een trillend voorpootje heeft (steeds hetzelfde pootje). Dit gebeurt als hij zit of zelfs als hij gewoon stilstaat. Hij lijkt er echter geen pijn aan te hebben... hij rent, speelt, springt en als ik zijn pootje aanraak, doet het hem geen zeer. Over 3 weken moet ik naar de dierenarts voor zijn tweede inenting, maar ik wilde graag weten of iemand dit herkent en of het ernstig is... in dat geval wacht ik namelijk liever niet die 3 weken af voordat ik contact opneem met de dierenarts.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, ik heb hetzelfde probleem met mijn puppy van 3 maanden. Ze trilt aan één pootje, maar ze speelt verder gewoon normaal. Als ik haar aanraak, lijkt ze nergens last van te hebben. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik heb de laatste tijd gemerkt dat mijn pup van 2 maanden één voorpootje heeft dat trilt (altijd dezelfde). Dat gebeurt als hij zit of zelfs als hij stilstaat. Toch lijkt hij geen pijn te hebben... hij rent, speelt, springt en als ik zijn pootje aanraak, doet het hem geen pijn."

IK HAD HETZELFDE PROBLEEM, Charly is 10 maanden 😲

Ga zo snel mogelijk met hem naar de dierenarts. Charly had zijn wolfsklauw bezeerd en zijn poot trilde als hij zat of stilstond ;) Hij had een verstuiking :-/ Hij kan echt veel pijn hebben!

De dierenarts heeft Charly voor 10 dagen aan de antibiotica gezet, 's ochtends en 's avonds.

Het was geen zware verstuiking, maar hij had toch echt pijn! Bij ons was hij ook gewoon levendig zoals altijd, maar daarachter schuilde toch een kleine verstuiking.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Helemaal eens met Nefertaari! We zouden het wel weten als honden zouden "doen alsof" ze een probleem hebben! Mokken, piepen of er zielig uitzien doen ze inderdaad wel om aandacht te krijgen, maar een fysiek probleem simuleren ze echt niet!

Mijn hond heeft ook af en toe last van trillende pootjes. Het gebeurt als ze moe is, en het was vooral erg toen ze nog volop in de groei was. Ik heb de vraag aan mijn dierenarts gesteld en die zei dat het niks bijzonders was zolang ze gewoon goed loopt en rent, maar simpelweg een beetje vermoeidheid (dat hebben wij zelf ook als we moe zijn!). Misschien is het ook een klein krampje. Niets ernstigs dus, maar het moet natuurlijk niet constant zo zijn!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit is ongetwijfeld een groeiprobleem. Bij puppy's komt het weleens voor dat de pezen sneller groeien dan de botten. Dat kan zelfs zo ver gaan dat de pootjes trillen en omklappen alsof de voorpootjes gebroken zijn. De pup heeft er dan geen controle meer over, maar lijkt er totaal geen last van te hebben. Met wat extra calcium en goede puppyvoeding gaat het wel weer over. Pups vertonen echt geen kuren! Een dierenarts die zulke onzin verkoopt, zou je meteen van je lijstje moeten schrappen!🙅

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

mimi77 heeft gelijk, het kan ook gewoon een toneelstukje zijn!

http://wamiz.com/tooniz/clignotant-20273.html

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn hondje is 2 maanden oud en die had dat ook; ze trilde steeds met hetzelfde pootje en soms zette ze die niet eens op de grond.

Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en die heeft haar onderzocht, maar ze mankeerde helemaal niks. Ze stopte zelfs meteen met mank lopen.

De dierenarts zei dat het weleens aanstellerij kon zijn om alle aandacht op te eisen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer