Nagelriemontsteking bij een teen onder de nagel

B
Bénéstar Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn kleine Yorkie heeft een nagelriemontsteking aan een teen onder haar nagel. Ze heeft net een antibioticakuur van 10 dagen achter de rug en we moeten nu wachten tot de nagel eraf valt... Maar ik vroeg me af of iemand hier al eens hetzelfde heeft meegemaakt en hoe lang het duurde voordat de nagel er eindelijk af viel? Want sinds de antibiotica zet ze haar pootje helemaal niet meer neer. Bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Rapporteren

Hoi allemaal, we zijn weer helemaal gerustgesteld! Met Plume gaat het goed! De nagelriemontsteking is goed genezen. Dat ze zo lang mankte en meestal op drie pootjes liep, kwam doordat de nagel die door de infectie vervormd is haar in de weg zat. Het is op de goede weg naar herstel, want sinds vanochtend zet ze haar pootje soms weer neer. We moeten de nagel steeds een stukje bijknippen en dan komt het goed. Geen gebroken teentje of iets anders, pff!

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Ja, ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat er meer aan de hand is. Die ontstoken nagel lijkt door de antibiotica wel te zijn uitgedroogd, maar hij groeit nog steeds en valt er niet af. Bovendien lijkt ze er echt last van te hebben, want ze zet haar pootje niet neer. Ik hoop dus dat haar teentje niet gebroken is of dat er nog iets ergers aan de hand is. We zullen het zaterdag wel zien.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Begin door het pootje een flinke tijd te laten weken in een glas met een ontsmettende vloeistof. Droog het daarna af met een gaasje en breng een dikke laag groene leem aan. Doe dit meerdere keren per dag; dit zal het rijpen en de genezing aanzienlijk versnellen.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

De afspraak staat, we gaan over 4 dagen weer terug. Voorlopig heeft ze geen koorts. Ik zie echt dat het goed met haar gaat, want ze rent zelfs op drie pootjes en ze is helemaal door het dolle heen om naar buiten te gaan. Ze beweegt goed, eet goed en doet haar werk als kleine bodyguard weer volop.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar misschien is een plaatselijke verdoving een beter idee om wat sneller te gaan? Houd goed in de gaten of ze geen koorts krijgt, want anders moet je direct naar de spoeddierenarts.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Ja Kikaah, ik ben al 2 keer met hem naar de dierenarts geweest en hij heeft 10 dagen antibiotica gehad... (zie de berichten hierboven)

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Je moet echt even terug naar de dierenarts hoor. Zo’n nagelbedontsteking doet echt vreselijk veel pijn. Ik had er vorige week zelf een en die was niet eens zo groot, dus als ze er al een maand mee loopt, moet ze echt vergaan van de pijn!
    Vertaald Frans
    B
    Rapporteren
    Bedankt, ik ga eens kijken naar colloïdaal zilver. Het probleem is dat het echt onder de nagel zit. Ik dacht zelf dat de dierenarts wel een klein sneetje zou maken zodat de ontsteking makkelijker weg kan, maar hij zegt dat we moeten afwachten... De tijd verstrijkt (ze steunt nu al ongeveer een maand niet meer op haar poot) en ik moet haar een muilkorf omdoen omdat ze daar echt niet aangeraakt wil worden tijdens de dagelijkse controle. Het wordt wel wat minder, maar het ziet er nog niet goed uit. Ik ga het er vanmiddag nog eens over hebben met de assistente, want ik moet dan toch terug met m'n andere schatje die net gesteriliseerd is om de hechtingen te laten verwijderen.
    Vertaald Frans
    E
    Elle 11 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zodra mijn hond last heeft van zijn pootjes, ontsmet ik het met colloïdaal zilver. Dat werkt echt supergoed. Doe maar eens wat onderzoek op internet, dan zie je vanzelf dat het een topproduct is.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer