MIJN HOND HEEFT EEN VREEMD VOORWERP INGESLIKT

Y
Yqnn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hond heeft pas geleden een vochtabsorberend matje voor vlees ingeslikt omdat het naar rauw varkensvlees rook. Is dit gevaarlijk of verteert hij het gewoon? Ik kan hem niet echt meenemen naar de dierenarts omdat ik nog minderjarig ben en mijn ouders het druk hebben...

Het gaat om dit type matje:

MIJN HOND HEEFT EEN VREEMD VOORWERP INGESLIKT

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Y
    Rapporteren

Mijn moeder weet het wel, maar het probleem is dat mijn moeder geen auto heeft en mijn vader 's nachts werkt...

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde advies: bespreek het even met de rest van het gezin.

En aarzel niet om naar de dierenarts te gaan als hij moet overgeven of als zijn ontlasting blokkeert (verstopping).

Bij een puppy kun je helpen om de boel te laten "glijden" door wat olijfolie te geven...

Voor een hond onder de 10 kg is een kleine halve theelepel rauwe olijfolie, 1 keer per dag, voldoende.

Doe dit niet vaker dan één keer per dag bij een puppy,

om diarree te voorkomen... (blijf zijn ontlasting dus goed controleren).

Afhankelijk van wat hij gewend is... als hij al eens worteltjes heeft gehad, kun je 1 theelepel rauwe, gepureerde wortel met een beetje water geven...

Op dit moment moet je echt oppassen met rauw varkensvlees (er zijn in Frankrijk op boerderijen gevallen van de ziekte van Aujeszky geweest).

Sinds dat bericht vermijden sommige barfers het geven van rauw varkensvlees of orgaanvlees...

Tot morgen voor je kleintje.

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zou het er eerst eens met je ouders over moeten hebben...

Vertaald Frans
    Y
    Rapporteren

Ik zou wel willen, maar ik kan hem zelf niet mee naar huis nemen... 😕

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Net als Emla zou ik me, gezien de grootte van de pup, pas echt gerust voelen na een bezoekje aan de dierenarts (dat is wat ik zelf ook voor mijn eigen Bichon zou doen).

Vertaald Frans
    Y
    Rapporteren

Is goed, bedankt voor je hulp, ik houd je op de hoogte 😌

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Om het hem wat makkelijker te maken... je kunt het beste even wachten tot @Doudou langskomt, zeker bij een klein hondje, ik wil namelijk geen onzin verkopen.

Maar in ieder geval moet een hond minimaal 1 of 2 keer per dag zijn behoefte doen. Dus als er na 24 uur nog niets is gebeurd, of als hij koorts heeft (boven de 38°C voor een hond), moet overgeven of geen eetlust heeft => Dierenarts.

Vertaald Frans
    Y
    Rapporteren

Oké, maar na hoeveel tijd wordt het eigenlijk gevaarlijk als hij niet poept? En is er niet iets om het hem wat makkelijker te maken?

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, als het papier de boel verstopt, gaat hij overgeven wat hij gegeten heeft... omdat het dan niet meer van begin tot eind kan doorstromen....

Als hij poept, moet je even kijken of er papier bij zit en hoeveel dat ongeveer is.

Je bent pas echt gerust als bijna al het papier er weer uit is...

Als het papier ergens verderop vast komt te zitten, zal de hond in eerste instantie wel in de houding gaan staan, maar lukt het hem niet om het eruit te krijgen... het overgeven begint dan vaak pas veel later...

Je moet dus natuurlijk in de gaten houden of hij niet gaat overgeven, maar let er de komende dagen ook goed op of het er aan de achterkant weer gewoon uitkomt.

Vertaald Frans
    Y
    Rapporteren

Nou, ik heb m'n dierenarts gebeld en die zei verder niks over z'n poep. Ik moet hem gewoon goed in de gaten houden en als hij overgeeft, moet ik naar de spoed omdat mijn eigen dierenarts te ver weg zit.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!