Kan ik mijn hondje 2 dagen alleen laten?

K
Kevinhh Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik zit met een dilemma:

Ik heb een klein Yorkshire Terriërtje van inmiddels 12 jaar oud, ik heb haar al sinds ze geboren is.

Ik moet er echt even 2 dagen tussenuit (van de ochtend van 11 augustus tot de avond van 12 augustus). Dit is de eerste keer dat ik in deze situatie zit, dus ik vroeg me af of ik haar alleen kan laten of niet? Natuurlijk zet ik dan 2 drinkbakken met water neer (ze drinkt er normaal gesproken eentje per dag), een flinke bak met brokken en ik laat het hondenluikje open.

Ze is eraan gewend om een dagje alleen te zijn als ik aan het werk ben, ze doet dan helemaal niets (ze slaapt veel haha), haalt geen streken uit en blaft niet...

Ik hoor graag jullie mening en of jullie dit weleens gedaan hebben... en zo niet, of jullie een mogelijke oplossing weten (niemand in mijn omgeving kan langskomen). Ik zit niet te wachten op reacties dat ik niet goed voor mijn dier zou zorgen of wat dan ook, dit is de eerste keer dat dit gebeurt —en ik verzorg haar verder heel goed.—

Alvast bedankt! ;)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

30 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik begrijp je standpunt niet lorna. Dat een hond er geen problemen mee heeft om een dag van 8 uur alleen te zijn, is geen reden om haar 48 uur alleen te laten. Ze komt dan sowieso aandacht tekort en gaat zich eenzaam voelen... en wat als ze begint te janken of de boel afbreekt? Dat weet je van tevoren niet. Dit is echt onzin, het is geen kat.

Met alle oppasmogelijkheden van tegenwoordig moet je echt niet overdrijven, je vindt tegenwoordig heel makkelijk een oplossing!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een volwassen hond die overdag zelfstandig is en naar buiten kan, kan echt wel twee dagen alleen blijven.

Denk je nou echt dat ze aan het eind van de eerste dag om stipt middernacht aan spontane zelfontbranding doet?

Of misschien komt ze die tweede dag gewoon net zo door als de eerste... En daarmee klaar.

Ik begrijp die heftige reacties hier niet zo. Waarschijnlijk omdat het een York van 12 jaar is, dat oogt wat kwetsbaarder.

Kun je niet gewoon een buur vragen om even een kijkje te nemen? Als je geen oppas hebt, is af en toe even checken of alles goed gaat al voldoende.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Een hond twee dagen achter elkaar alleen laten staat gelijk aan dierenmishandeling. Als je geen oppas kunt vinden, dan gaat de hond óf mee, óf je gaat gewoon niet.

Er zijn genoeg websites voor petsitters; er is er vast wel eentje bij jou in de buurt of op de route naar je bestemming.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je bent wel snel op je teentjes getrapt. 😉

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, je stelt een vraag en je krijgt antwoord. En het antwoord is nee, je kunt een hond niet 2 dagen alleen laten.

Je moet uiteindelijk zelf weten wat je doet, maar we gaan je niet simpelweg vertellen wat je graag wilt horen.

Ik snap niet waarom je vrienden die zelf een hond hebben niet op jouw hond kunnen passen. Ik heb zelf ook wel eens honden van vrienden opgevangen, terwijl ik er zelf al een heb.

Als je echt niemand kunt vinden, is er altijd nog het pension. 60 € voor 3 dagen valt mee, dat is een redelijke prijs.

En zou een asiel misschien ook als pension fungeren? Ik weet het niet zeker, maar je kunt het altijd vragen. Volgens mij heb ik daar wel eens iets over gehoord. Maar of dat minder dan 20 € per dag zal zijn, weet ik niet.

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Je zegt: "ik heb op internet gezocht en alleen pensions gevonden, maar ik vind dat best duur" – ik wil je alleen maar zeggen dat wanneer je een dier hebt vanaf dat het een pup is, je alles voor hem (of haar) moet doen... voeren, liefhebben, verzorgen... en natuurlijk ook voor opvang zorgen, ongeacht de prijs... Ik denk niet dat de kosten van een pension voor 2 dagen belangrijker zijn dan het leven van je hond... ze is al 12 jaar bij je, ze is op leeftijd, dus als je haar niet aan je familie of aan een van je vrienden kunt toevertrouwen, laat haar dan opvangen door iemand die deskundig en professioneel is...

Eerst even "hallo", want je kunt ook van dieren houden en tegelijkertijd respectvol en beleefd blijven.

Verder mag je die morele lessen lekker voor je houden. Laten we wel wezen: we kennen elkaar niet, je kent mijn leven niet en je weet niets van mijn situatie. Natuurlijk gaat mijn hond voor alles, dat is altijd al zo, maar ik heb nu toevallig moeite om opvang te vinden en het is voor mij uitgesloten dat ik 60 € neerleg voor 3 dagen, zeker omdat ik wat financiële zorgen heb, maar dat gaat je verder niets aan. Dat neemt niet weg dat ze gewoon te eten en te drinken krijgt wanneer ze maar wil, en dat ze regelmatig gevaccineerd en ontwormd wordt... En geloof me, als ik niet meer voor haar zou kunnen zorgen, zou ik haar aan iemand anders geven, want het is ondenkbaar dat ze ongelukkig zou zijn. Dat is ook precies de reden waarom ik de vraag stel of ze 2 dagen alleen kan blijven met alles bij de hand voor haar welzijn. Als het me niets zou schelen, zou ik haar wel achterlaten zonder vragen te stellen, gebruik je verstand eens een beetje.

Vertaald Frans
    A
    Anaconda Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je zegt: "Ik heb op internet gezocht en alleen maar pensions gevonden, maar ik vind dat best wel duur."

Ik wil je alleen even zeggen dat wanneer je een dier hebt vanaf dat het een kleintje is, je alles voor hem (of haar) over moet hebben... hem voeren, van hem houden, verzorgen... en natuurlijk ook voor opvang zorgen, ongeacht de prijs... Ik denk niet dat de prijs van een pension voor twee dagen belangrijker is dan het leven van je hond... ze is al 12 jaar bij je, ze is op leeftijd, dus als je haar niet aan familie of vrienden kunt toevertrouwen, laat haar dan verzorgen door iemand die deskundig en professioneel is...

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Waarom laat je haar niet achter bij een vriend, familie of een hondenoppas? Een hond een hele dag alleen laten is sowieso niet ideaal, maar omdat ze oud is, scheelt dat wel iets. Maar haar twee dagen lang helemaal alleen laten, dat kan simpelweg echt niet!

Mijn vrienden hebben of al een hond, of ze zijn op vakantie... Ik woon niet in de buurt van mijn familie, ze wonen uren bij me vandaan en ik ken hier in de buurt geen oppas. Ik heb op internet gezocht en alleen maar hondenpensions gevonden, maar dat vind ik nogal duur.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Waarom laat je haar niet bij een vriend, familie of een oppas die op haar kan passen?

Je hond de hele dag alleen laten is sowieso niet ideaal, maar ze is al oud, dus dat scheelt een beetje. Maar haar twee dagen helemaal alleen laten, dat kan simpelweg niet!

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 30

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!