Ik heb mijn hond weggegeven, hoe krijg ik hem terug?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

ik wil graag een nieuw topic openen over mijn situatie.

Dit is het verhaal: ik was de eigenaar van een kleine York, maar tot mijn grote verdriet heb ik in juni 2014 afstand van hem gedaan vanwege een verhuizing. Mijn moeder had een oud-collega van haar gevonden die hem wel wilde opvangen. Ik heb hem toen met tegenzin gratis aan haar meegegeven.

Ik had meteen al spijt van mijn actie, maar ik durfde het haar niet te zeggen. Twee maanden geleden heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en die mevrouw opgebeld om te vertellen dat ik een fout had gemaakt. Ze luisterde naar me en zei dat het goed was en dat ik hem terug kon krijgen, maar ze had hem aan haar partner gegeven, dus ze moest het eerst met hem bespreken. Hij ging niet akkoord, dus zei ze dat ze een oplossing zou zoeken.

Ik heb haar een paar dagen geleden weer gebeld en toen zei ze dat de discussie gesloten was en dat ze niets meer over dit hele verhaal wilde horen. Ik vraag niet om geoordeeld te worden en ik hoef ook geen preek, ik zoek alleen hulp of wat advies over hoe ik mijn hond op een legale manier terug kan krijgen.

Ik wil erbij zeggen dat ik geen enkel officieel document voor de overdracht heb getekend en ik heb het paspoort en het registratiebewijs nog steeds in mijn bezit.

Alvast bedankt aan de mensen die de tijd nemen om dit te lezen en te reageren.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

39 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

trek je niks aan van álle opmerkingen.

iedereen heeft een eigen mening en bovendien weten we niet waarom je hem hebt weggedaan, dus niemand kan oordelen.

je hebt hem weggedaan zodat hij gelukkig kan zijn, je hebt hem geen pijn gedaan.

bedankt lolo1403 voor je steun

Ze heeft hem weggedaan vanwege een verhuizing; een Yorkie was blijkbaar te groot voor de bagage. En tja, een hond is natuurlijk hartstikke lastig als je net ergens gaat wonen, zeker vlak voor de vakantie, dus dan doe je hem maar weg. En een paar maanden later wil je opeens weer een hond. Maar waarom zou je in godsnaam de moeite doen om een nieuwe te kopen, terwijl je er al eentje had die prachtig was, al helemaal opgevoed, die al van je hield en die ook nog eens gratis was.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

zoals ik al zei: ZINLOOS

Wat ik zo zinloos vind, is dat je hem terug wilt halen. Je verdient geen hond en eigenlijk helemaal geen enkel dier. Deze hond zit al 5 maanden bij een nieuw gezin waar hij vast heel gelukkig is, en nu wil jij hem ineens terug omdat je hem mist, of misschien heb je gewoon geen zin in al het gedoe om een nieuwe te kopen en op te voeden. Eerlijk gezegd hoop ik echt dat je lijdt, want dat verdien je. Je bent in elk opzicht egoïstisch. Heb je aan die arme hond gedacht toen je hem afgelopen zomer in de steek liet? En denk je nu aan hem, nu hij je al "vergeten" is en gelukkig is waar hij nu zit? Denk je aan zijn nieuwe gezin dat zielsveel van hem houdt? Nee, natuurlijk niet. Waarom zou je aan anderen denken als je alleen maar aan jezelf kunt denken?

Ik hoop dat je die hond nooit meer terugkrijgt.

De enige fout van die arme mensen is dat ze zijn vergeten om naar het overdrachtsbewijs te vragen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Trek je niets aan van "al" die opmerkingen.

Iedereen heeft een eigen mening en bovendien weten we niet waarom je afstand van hem hebt gedaan, dus niemand kan daarover oordelen.

Je hebt hem weggedaan zodat hij gelukkig kan zijn, je hebt hem geen kwaad gedaan.

Bedankt lolo1403 voor je steun

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hij woont vlak naast een provinciale weg, dat is niet echt een geruststellend idee.

Ik sta echt paf 🤪 !

En probeer ook nog eens niet je eigen straatje schoon te vegen 🙅!

Het is laf en egoïstisch om "jouw" hond bij zijn nieuwe gezin weg te halen door de wet tegen hen te gebruiken (omdat je de papieren niet hebt gegeven)!

#harteloos

Vertaald Frans
    L
    Lolo1403 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Trek je niks aan van al die opmerkingen.

Iedereen heeft een eigen mening en we weten trouwens niet eens waarom je afstand van hem hebt gedaan, dus niemand kan daarover oordelen.

Je hebt hem weggegeven zodat hij gelukkig kan zijn, je hebt hem echt geen kwaad gedaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

je kent het hele verhaal niet eens en je gaat nu al zo raar doen??🤪 ha ha!

bevalt mijn topic je niet?? reageer dan gewoon niet, niemand dwingt je

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je merkt dat sommige mensen blijkbaar echt genieten van andermans ellende.

Vertaald Frans
    L
    Lolo1403 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké, ik begrijp je band met hem wel,

het zal best lastig zijn, maar je kunt de klok niet zomaar terugdraaien.

Persoonlijk denk ik dat als je zeker weet dat hij gelukkig is (het feit dat hij vlak bij een provinciale weg woont maakt hem niet ongelukkig), je er beter over kunt nadenken om een ander maatje in huis te nemen. Dat zal voor niemand een probleem zijn. Het is ook wel zo eerlijk; ook al staat hij nog op jouw naam, je hebt hem weggegeven. Zelfs als je er nu spijt van hebt, is het te laat. Dat is natuurlijk maar mijn mening.

Sterkte!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hij woont vlak naast een provinciale weg, dat is niet echt een geruststellend idee.

Ik geloof mijn ogen niet 🤪!

En probeer vooral niet ook nog eens je eigen geweten te sussen 🙅!

Het is laf en egoïstisch om "jouw" hond bij zijn nieuwe gezin weg te halen door de wet tegen hen te gebruiken (aangezien je de papieren niet hebt gegeven)!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

zoals ik al zei: NUTTELOOS

Net als je bericht, dat geef ik toe 😔 !

Nou, ga maar lekker de egoïst uithangen en haal "je" hond maar op die je niet verdient 😒 !

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 39

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!