Hoi,
ik wil graag een nieuw topic openen over mijn situatie.
Dit is het verhaal: ik was de eigenaar van een kleine York, maar tot mijn grote verdriet heb ik in juni 2014 afstand van hem gedaan vanwege een verhuizing. Mijn moeder had een oud-collega van haar gevonden die hem wel wilde opvangen. Ik heb hem toen met tegenzin gratis aan haar meegegeven.
Ik had meteen al spijt van mijn actie, maar ik durfde het haar niet te zeggen. Twee maanden geleden heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en die mevrouw opgebeld om te vertellen dat ik een fout had gemaakt. Ze luisterde naar me en zei dat het goed was en dat ik hem terug kon krijgen, maar ze had hem aan haar partner gegeven, dus ze moest het eerst met hem bespreken. Hij ging niet akkoord, dus zei ze dat ze een oplossing zou zoeken.
Ik heb haar een paar dagen geleden weer gebeld en toen zei ze dat de discussie gesloten was en dat ze niets meer over dit hele verhaal wilde horen. Ik vraag niet om geoordeeld te worden en ik hoef ook geen preek, ik zoek alleen hulp of wat advies over hoe ik mijn hond op een legale manier terug kan krijgen.
Ik wil erbij zeggen dat ik geen enkel officieel document voor de overdracht heb getekend en ik heb het paspoort en het registratiebewijs nog steeds in mijn bezit.
Alvast bedankt aan de mensen die de tijd nemen om dit te lezen en te reageren.