Ik heb mijn hond weggegeven, hoe krijg ik hem terug?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

ik wil graag een nieuw topic openen over mijn situatie.

Dit is het verhaal: ik was de eigenaar van een kleine York, maar tot mijn grote verdriet heb ik in juni 2014 afstand van hem gedaan vanwege een verhuizing. Mijn moeder had een oud-collega van haar gevonden die hem wel wilde opvangen. Ik heb hem toen met tegenzin gratis aan haar meegegeven.

Ik had meteen al spijt van mijn actie, maar ik durfde het haar niet te zeggen. Twee maanden geleden heb ik eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en die mevrouw opgebeld om te vertellen dat ik een fout had gemaakt. Ze luisterde naar me en zei dat het goed was en dat ik hem terug kon krijgen, maar ze had hem aan haar partner gegeven, dus ze moest het eerst met hem bespreken. Hij ging niet akkoord, dus zei ze dat ze een oplossing zou zoeken.

Ik heb haar een paar dagen geleden weer gebeld en toen zei ze dat de discussie gesloten was en dat ze niets meer over dit hele verhaal wilde horen. Ik vraag niet om geoordeeld te worden en ik hoef ook geen preek, ik zoek alleen hulp of wat advies over hoe ik mijn hond op een legale manier terug kan krijgen.

Ik wil erbij zeggen dat ik geen enkel officieel document voor de overdracht heb getekend en ik heb het paspoort en het registratiebewijs nog steeds in mijn bezit.

Alvast bedankt aan de mensen die de tijd nemen om dit te lezen en te reageren.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

39 antwoorden
Sorteren op:
  • Cass28
    Cass28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb mijn hond weggegeven om de verkeerde redenen. Ze is nu bij een vriendin en we hadden afgesproken dat ik haar af en toe nog zou kunnen zien, maar telkens als ik het vraag, zegt ze nee. Ik wil haar heel graag terug, ik mis mijn hond echt enorm. Ze staat nog steeds op mijn naam en er zijn geen papieren getekend, maar die persoon heeft me nu overal geblokkeerd. Wat kan ik doen? Help me alsjeblieft!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

ik wil graag een nieuw topic openen over mijn situatie.

Het zit namelijk zo: ik was de eigenaar van een kleine Yorkshire terriër waar ik in juni 2014 tot mijn grote verdriet afstand van heb gedaan vanwege een verhuizing. Mijn moeder had een oud-collega gevonden die haar wel wilde opvangen. Ik heb haar met pijn in mijn hart gratis aan haar meegegeven. Ik had er op dat moment al meteen spijt van, maar ik durfde het niet te zeggen. Twee maanden geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en die vrouw gebeld om te zeggen dat ik een fout had gemaakt. Ze luisterde naar me en zei dat het goed was dat ik haar weer terug zou krijgen, maar ze had de hond aan haar partner gegeven, dus ze moest het eerst met hem bespreken. Hij ging niet akkoord, dus ze zei dat ze een oplossing zou gaan zoeken.

Ik heb haar een paar dagen geleden weer gebeld en toen zei ze dat de discussie gesloten was en ze er niets meer over wilde horen. Ik zit niet te wachten op oordelen of een preek, ik zoek alleen hulp of wat advies over hoe ik mijn hond juridisch gezien terug kan krijgen.

Ik wil wel even vermelden dat ik geen enkel document voor de overdracht heb getekend en dat ik nog steeds het paspoort en het identificatiebewijs in mijn bezit heb.

Alvast bedankt aan de mensen die de tijd nemen om dit te lezen en te reageren.

Hoi, ik zit in een vergelijkbare situatie. Heb je al een oplossing gevonden?

Ik zou graag willen weten wat ik moet doen.

als je in dezelfde situatie zit, lees dan de berichten nog eens terug waarin staat dat het niet de bedoeling is om je hond eerst weg te doen en hem dan ineens weer terug te willen...

Vertaald Frans
    Enicia
    Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, dit bericht is al 3 jaar oud, het zou me verbazen als deze persoon hier nog actief is... Start even je eigen topic als je geen antwoord krijgt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hallo,

ik wil graag een nieuw topic starten over mijn situatie.

Hier is mijn verhaal: ik was de eigenaar van een kleine York waar ik in juni 2014, tot mijn grote verdriet, afstand van heb gedaan vanwege een verhuizing. Mijn moeder had een oud-collega van haar gevonden die haar wel wilde opnemen. Ik heb haar met tegenzin gratis weggegeven. Ik had meteen spijt van mijn actie, maar ik durfde het haar niet te zeggen. Twee maanden geleden heb ik de stoute schoenen aangetrokken en die mevrouw opgebeld om te vertellen dat ik een fout had gemaakt. Ze luisterde naar me en zei dat het oké was dat ik haar terug zou nemen, maar ze had de hond aan haar partner gegeven, dus ze moest het eerst met hem overleggen. Hij ging niet akkoord, dus ze zei dat ze een oplossing zou zoeken.

Ik heb haar een paar dagen geleden gebeld en ze zei dat de discussie gesloten was en dat ze niets meer over dit verhaal wilde horen. Ik zit niet te wachten op oordelen of een preek, ik vraag alleen om hulp of wat advies om mijn hond op een legale manier terug te krijgen.

Ik wil er wel bij vermelden dat ik geen enkel officieel document voor de overdracht heb getekend en dat ik het paspoort en het identificatiebewijs nog steeds in mijn bezit heb.

Alvast bedankt aan iedereen die de tijd neemt om dit te lezen en te reageren.

Hallo, ik zit in een vergelijkbare situatie. Heb je al een oplossing gevonden?

Ik zou graag willen weten wat ik moet doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Praten tegen dovemansoren, arme zielen 😉!

Het geluk van 'haar' hond bij zijn nieuwe baasje kan haar niks schelen!

Alleen HAAR eigen geluk telt 🙄!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hou m'n mening even voor me, maar vergeet niet dat die mensen wel voor je hond hebben gezorgd en zich aan hem hebben gehecht in de tijd dat je ze liet denken dat hij van hen zou zijn... Dus ik zou de politie er even buiten laten. Omdat de papieren nog steeds op jouw naam staan, zou ik ze dat laten weten en een vergoeding aanbieden voor de 'opvang' als ze daarmee akkoord gaan. Maar emotioneel gezien blijft het natuurlijk 🤷 een lastige situatie. Daarom moet je echt goed nadenken voor je een dier neemt, want een dier is geen meubelstuk...

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eigenlijk is de vraag die beantwoord moet worden: wat zou rechtvaardigen dat je deze hond terugneemt?

Want op dit moment zie ik het niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je merkt dat sommige mensen ervan houden om zich te verkneukelen over andermans ellende.

Denk jij zelf eigenlijk wel aan het ongeluk van anderen? Aan dat van je hond? Aan zijn familie?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

#zomaargemeen

Nee, de realiteit meid 😉!

Je zoekt op alle slakken zout bij de nieuwe baasjes om jezelf maar als de "goeierik" van het verhaal te presenteren, omdat je hem zogenaamd wil redden van die gevaarlijke provinciale weg 🙄!

En die ellende van je? Daar heb je jezelf helemaal zelf tot over je oren in gewerkt! Je "ellende" boeit me niet, ik zeg gewoon wat ik denk 😔

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 39

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!