Hoi allemaal,
Ik heb een klein hondje genaamd Pixel, een Yorkie-type van nog geen jaar oud.
Sinds kort heeft hij last van een borrelende buik en is hij 24 uur lang heel lusteloos. Hij eet dan niet en drinkt dan niet. Daarna is alles weer prima.
Omdat dit nu een paar keer is gebeurd, ben ik naar de dierenarts gegaan. Die vertelde me dat het om koliek gaat en raadde me dit soort brokjes aan (misschien dat dit helpt):
http://www.zooplus.nl/shop/honden/dieetvoer/maag_darm/royal_canin_veterinary_diet/301228
Hiervoor kreeg hij Friskies Junior.
Er is verder geen onderzoek gedaan. De dierenarts heeft aan zijn buikje gevoeld en dat was allemaal goed, afgezien van het lusteloze gedrag, het geborrel en het trillen.
We geven hem nu 4 à 5 dagen de nieuwe brokjes, maar vanochtend borrelde zijn buik alweer. Maar geen getril of zo. Vreemd hoor ^^
Nog een detail: hij heeft de afgelopen week ook twee keer 's ochtends overgegeven, met telkens twee dagen ertussen. Eerst geel schuim en daarna gal.
Ik ben nogal het type dat zich snel zorgen maakt.
Moet ik, als dit weer gebeurt, teruggaan naar de dierenarts voor verder onderzoek? Om gewoon zwart op wit te hebben dat er niets aan de hand is, of moet ik hier maar aan wennen?
Alvast bedankt!