Hoi allemaal,
Mijn vraag is heel simpel: ik heb een prachtig klein teefje van 3,5 jaar oud, een kruising tussen een Bichon en een Yorkshireterriër. Ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om de trimster te vragen haar deze zomer te scheren, zodat ze het niet te warm krijgt. Het is nu nog maar een idee hoor, ik zeg niet dat ik het sowieso ga doen, ik moet er nog over nadenken. Mijn vraag is dus: groeit het haar snel weer aan? Ik voeg een foto toe om jullie een idee te geven van de lengte van haar vacht. Toen ik woensdag naar de trimsalon ging, was ik er 15 minuten te vroeg en was ze net een kleine Yorkie aan het scheren. Ik vond het wel vreemd om dat in de winter te doen, maar goed... Bij mij zou het voor de zomer zijn, maar ik twijfel omdat ik haar lange haar zo mooi vind. De trimster zegt altijd dat ze zo'n mooie, glanzende en fijne vacht heeft met op haar rug een mooie scheiding in het midden waardoor het naar beide kanten valt.
Dus ja, weet iemand van jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat ze haar vacht weer op deze lengte terug heeft?
Ik hou van haar lange haar, maar het is puur voor haar zodat ze het niet te warm krijgt. Vorig jaar hadden we een hittegolf en heb ik mijn best gedaan om haar een koel plekje te geven. Ik maakte haar rug en kop af en toe wat vochtig – laten we zeggen dat ik haar aaide met een natte hand – en natuurlijk ververste ik haar water vaak.
Alvast heel erg bedankt!