Hoe lang duurt het voordat de vacht van een hond weer is aangegroeid?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn vraag is heel simpel: ik heb een prachtig klein teefje van 3,5 jaar oud, een kruising tussen een Bichon en een Yorkshireterriër. Ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om de trimster te vragen haar deze zomer te scheren, zodat ze het niet te warm krijgt. Het is nu nog maar een idee hoor, ik zeg niet dat ik het sowieso ga doen, ik moet er nog over nadenken. Mijn vraag is dus: groeit het haar snel weer aan? Ik voeg een foto toe om jullie een idee te geven van de lengte van haar vacht. Toen ik woensdag naar de trimsalon ging, was ik er 15 minuten te vroeg en was ze net een kleine Yorkie aan het scheren. Ik vond het wel vreemd om dat in de winter te doen, maar goed... Bij mij zou het voor de zomer zijn, maar ik twijfel omdat ik haar lange haar zo mooi vind. De trimster zegt altijd dat ze zo'n mooie, glanzende en fijne vacht heeft met op haar rug een mooie scheiding in het midden waardoor het naar beide kanten valt.

Dus ja, weet iemand van jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat ze haar vacht weer op deze lengte terug heeft?

Ik hou van haar lange haar, maar het is puur voor haar zodat ze het niet te warm krijgt. Vorig jaar hadden we een hittegolf en heb ik mijn best gedaan om haar een koel plekje te geven. Ik maakte haar rug en kop af en toe wat vochtig – laten we zeggen dat ik haar aaide met een natte hand – en natuurlijk ververste ik haar water vaak.

Alvast heel erg bedankt!

Hoe lang duurt het voordat de vacht van een hond weer is aangegroeid?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja Enigue, toen ze werd geboren was ze helemaal zwart, op een klein beige vlekje boven haar ogen na. De kleur van haar poten, haar staart, haar buik en haar sikje zijn pas later gekomen.

Ik ga even opzoeken wat een puppy-trim precies is, want ik weet niet wat dat inhoudt.

Bedankt voor jullie reacties

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zelfs als ze geschoren is, houdt ze dezelfde gewoontes zoals op de tegels liggen enzovoort... Kijk maar eens op internet naar 'puppy cut', dat vind je wel op de shih tzu-site.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, bedankt voor de info, maar ik twijfel nog steeds. Elk jaar zie ik dat ze tijdens een hittegolf de koelste plekjes in huis opzoekt en op de keukentegels gaat slapen. Daarom dacht ik dat het haar misschien goed zou doen om het aan de trimster te vragen, maar ik wil echt niet dat haar vacht straks krullend terugkomt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het hangt misschien ook wel van de hond af. Maar in ieder geval was de vacht van Gucci na een maand al flink wat centimeters gegroeid, en na twee maanden was het weer op de oude lengte, en ze is langharig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ik heb op een site gelezen dat het tussen de 3 en 5 maanden duurt.

Maar ik heb een keer op een Yorkie gepast en na een maand was z'n haar alweer helemaal aangegroeid!

PS: wat een mooie hond! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Laat haar vooral niet kaalscheren! De vacht werkt namelijk isolerend en als je haar scheert, heb je kans dat het haar gaat krullen. Wat je wel kunt doen is een puppy-model, dat ziet er echt superleuk uit. Maar echt niet kaalscheren hoor; ik heb al te veel Shih Tzu's, Bichons en dergelijke gezien... dat ziet er echt niet uit.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!