Hoe lang duurt het voordat de vacht van een hond weer is aangegroeid?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn vraag is heel simpel: ik heb een prachtig klein teefje van 3,5 jaar oud, een kruising tussen een Bichon en een Yorkshireterriër. Ik dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om de trimster te vragen haar deze zomer te scheren, zodat ze het niet te warm krijgt. Het is nu nog maar een idee hoor, ik zeg niet dat ik het sowieso ga doen, ik moet er nog over nadenken. Mijn vraag is dus: groeit het haar snel weer aan? Ik voeg een foto toe om jullie een idee te geven van de lengte van haar vacht. Toen ik woensdag naar de trimsalon ging, was ik er 15 minuten te vroeg en was ze net een kleine Yorkie aan het scheren. Ik vond het wel vreemd om dat in de winter te doen, maar goed... Bij mij zou het voor de zomer zijn, maar ik twijfel omdat ik haar lange haar zo mooi vind. De trimster zegt altijd dat ze zo'n mooie, glanzende en fijne vacht heeft met op haar rug een mooie scheiding in het midden waardoor het naar beide kanten valt.

Dus ja, weet iemand van jullie hoe lang het ongeveer duurt voordat ze haar vacht weer op deze lengte terug heeft?

Ik hou van haar lange haar, maar het is puur voor haar zodat ze het niet te warm krijgt. Vorig jaar hadden we een hittegolf en heb ik mijn best gedaan om haar een koel plekje te geven. Ik maakte haar rug en kop af en toe wat vochtig – laten we zeggen dat ik haar aaide met een natte hand – en natuurlijk ververste ik haar water vaak.

Alvast heel erg bedankt!

Hoe lang duurt het voordat de vacht van een hond weer is aangegroeid?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ik heb een vraagje: groeit het haar op de oren van een Epagneul Breton eigenlijk snel weer aan?

Ze heeft daar een klein ongelukje gehad en moest gehecht worden. Dat is gelukkig goed genezen en er was geen sprake van necrose. Maar ik vind dat de haren die weggehaald moesten worden wel erg langzaam terugkomen. Is dit normaal? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik kam die van mij drie keer per week: op maandag, woensdag en vrijdag. Het is echt een ritueel geworden. Als ik dat niet doe, kun je er zeker van zijn dat ze klitten krijgt. En om die weg te krijgen... nou, dat is echt een heel gedoe, want ze vindt het maar niks. In januari ben ik geopereerd en kon ik haar drie weken niet kammen. Ik ben toen naar de trimmer gegaan, omdat zij van die goede professionele kammen heeft. Ze had een paar klitten in haar oksels en onder haar oren. Tja, langharige honden vragen nu eenmaal veel onderhoud. Ik gebruik zelf ook anti-klit shampoo, probeer dat eens, misschien helpt het je wel!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een Yorkie en ik trim haar elke drie à vier maanden, behalve van november tot maart, dan laat ik het groeien.

Er blijft nu al van alles in haar vacht hangen terwijl ze kort getrimd is, dus ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn met lang haar!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hier nog een fotootje.

De Yorkshire was geschoren, maar zijn staart was nog lang gebleven en zijn oren waren in een carré geknipt. Hij zag er jonger uit dan hij eigenlijk was.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja Enigue, ik houd je op de hoogte en ik zal wat foto's plaatsen. Kun je een foto van je hond met een boblijn plaatsen? Ik ben benieuwd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Is goed, mijn moppie is langharig en ik laat haar kopje in een bob knippen, dat ziet er echt super schattig uit. Houd je me op de hoogte?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb net even gekeken naar de puppy-modellen voor Yorkshires en Bichons. Eigenlijk worden ze niet geschoren, maar is het haar gewoon vrij kort geknipt en dat vind ik eigenlijk mooier. Ik ga er nog even over nadenken.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 22

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!