Verandering van vachtkleur (!? !?)
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Zelfde symptomen bij mijn Zwitserse Witte Herder: hij begon roze te verkleuren na een overstap van brokken, namelijk toen ik overging op Royal Canin. Nadat ik ben overgestapt op Virbac (Virbac Veterinary HPM Baby Large & Medium voor pups), was alles na een paar maanden weer normaal. Ik kan dus bevestigen dat het probleem echt door de voeding kwam.
PS: ik heb geen aandelen bij Virbac hoor, het is gewoon om een voorbeeld te geven van iets dat werkt. Het is namelijk heel lastig om brokken te vinden zonder zalm, wortel of bieten... trouwens, ik weet niet zeker of ze alle drie de oorzaak kunnen zijn.
Vado79: dit topic is al oud en het antwoord is al gegeven, het heeft geen zin om dit weer omhoog te halen.
Vaak komt dit door voeding op basis van vis. Zalmolie of de zalm zelf zorgt voor een gele verkleuring van de witte haren. Je kunt brokken op basis van vis dus beter vermijden voor een BBS...
Had je hond hiervoor wel een echt witte vacht?
Anders verbetert het misschien wel als je van brokken wisselt en wacht tot de volgende rui.
Houd ons op de hoogte!
En even voor mijn eigen info: hoeveel weegt hij?
Bedankt voor de link, ik ga er even een kijkje op nemen.
Wat betreft Pro Plan: de fokster waar ik mijn hond als puppy heb gehaald, vertelde me dat ik hem echt alleen maar Pro Plan moest geven, juist vanwege zijn vacht enzo.
Niet echt denderend, die Pro Plan. Zowel over het algemeen als voor de vacht is het geen goede brok.
Hun brokken zitten vol granen (wat totaal niet geschikt is voor een hond) en de rest van de ingrediënten is van vrij slechte kwaliteit.
Ik raad je aan om je eens te verdiepen in graanvrij voer. Hier is een interessant bestand over brokken dat je kan helpen: https://word.office.live.com/wv/WordView.aspx?FBsrc=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fattachments%2Ffile_preview.php%3Fid%3D1385787091725560%26time%3D1426523309%26metadata&access_token=100003715464532%3AAVI-yTJKcrov-LTxQ-A3IZ2yoToTAL5Q-P13IPCT2pEfzg&title=croquettes-que-choisir.doc
Hoi nogmaals
Ik geef hem brokjes van Pro Plan, speciaal voor de spijsvertering...
De zak waar ik een paar weken geleden aan ben begonnen is met lam en niet meer met zalm, maar tot nu toe zie ik geen verbetering :/
Hij is net 3 geworden.
Ik wist niet dat granen, zalm enzo werden afgeraden
Hoi, ik heb ook een Zwitserse Witte Herder van 7 maanden en ik heb een beetje hetzelfde probleem. Sinds hij 5 maanden oud is, heeft zijn vacht een licht zalmkleurige, gelige gloed gekregen bij zijn oren, op zijn rug en op zijn staart. Ik heb gelezen dat je alles op basis van caroteen, granen en zalm beter kunt vermijden... Ik ben nu dus aan het overstappen van Royal Canin naar Taste of the Wild High Prairie Puppy om te zien of dat helpt. Verder hebben honden in de winter vaker last van dit soort verkleuringen; laten we dus even afwachten tot het mooie weer er weer aankomt. Hoe oud is je hond en welke brokken krijgt hij?
Hoi,
Meestal komt dit probleem inderdaad door de brokjes en herstelt het zich weer zodra je van merk of soort voer verandert.
Wat voor voer krijgt hij op dit moment precies?
9 reacties van 9